Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-NEWM-SM-2N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu komunikowania się z użyciem mediow elektronicznych.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin ustny

Pełny opis:

1) Strategie marketingowe, marketing – podstawowe pojęcia

2) Zintegrowana komunikacja marketingowa

3) Serwisy www

4) Reklama w internecine

5) Social media marketing

6) Content marketing

7) Marketing mobilny

8) Influencer marketing

9) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu; zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu.

Literatura:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Heath R., Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność?, GWP, Gdańsk 2008.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan, Marketing 4.0. Moving from traditional do digital, New Jersey 2017.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan, Marketing 5.0. Technology for Humanity, New Jersey 2021.

J. Królewski, P. Sala, E-marketing: współczesne trendy – pakiet startowy, PWN, Warszawa 2014.

B. Stawarz-Garcia, Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, PWN, Warszawa 2017.

Efekty uczenia się:

Wiedza: Absolwent zna i rozumie:

podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej dotyczące marketingu i marketingu online, a w szczególności zasady, strategie, taktyki i narzędzia używane w nowoczesnych kampaniach marketingu cyfrowego; K_W01; P7U_W; P7S_WG

Umiejętności: Absolwent potrafi:

Przystosować istniejące lub opracować nowe metody i narzędzia w zakresie planowania i realizacji działań wizerunkowych, medialnych i e-marketingowych w przedsiębiorstwach, w szczególności potrafi zaktualizować strategie marketingowe ze względu na zmiany w algorytmach wyszukiwarek i mediów społecznościowych w ten sposób, aby planować prowadzić skuteczne kampanie online; K_U03; P7U_U; P7S_UW; K_U04; P6U_U; P6S_UW.

Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do:

zdobywania i wykorzystywania posiadanej wiedzy, korzystania z opinii ekspertów oraz krytycznej oceny zgromadzonych informacji i danych w celu opracowania strategii i taktyk marketingowych dostosowanych do zmieniającej się sytuacji na rynku; K_K03; P7U_K; P7S_KK;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)