Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-NEWM-SM-2N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu komunikowania się z użyciem mediow elektronicznych.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin ustny

Pełny opis:

1) Strategie marketingowe, marketing – podstawowe pojęcia

2) Zintegrowana komunikacja marketingowa

3) Serwisy www

4) Reklama w internecine

5) Social media marketing

6) Content marketing

7) Marketing mobilny

8) Influencer marketing

9) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu; zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion.

Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson.

Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer.

Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022.

Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage.

Literatura uzupełniająca:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? „Marketing w praktyce”, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210.

Le i in. (2023). Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17).

McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan.

Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing.

Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University.

Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE

Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. „Marketing i Rynek”, Nr 29(1).

Efekty uczenia się:

Wiedza: Absolwent zna i rozumie:

podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej dotyczące marketingu i marketingu online, a w szczególności zasady, strategie, taktyki i narzędzia używane w nowoczesnych kampaniach marketingu cyfrowego; K_W01; P7U_W; P7S_WG

Umiejętności: Absolwent potrafi:

Przystosować istniejące lub opracować nowe metody i narzędzia w zakresie planowania i realizacji działań wizerunkowych, medialnych i e-marketingowych w przedsiębiorstwach, w szczególności potrafi zaktualizować strategie marketingowe ze względu na zmiany w algorytmach wyszukiwarek i mediów społecznościowych w ten sposób, aby planować prowadzić skuteczne kampanie online; K_U03; P7U_U; P7S_UW; K_U04; P6U_U; P6S_UW.

Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do:

zdobywania i wykorzystywania posiadanej wiedzy, korzystania z opinii ekspertów oraz krytycznej oceny zgromadzonych informacji i danych w celu opracowania strategii i taktyk marketingowych dostosowanych do zmieniającej się sytuacji na rynku; K_K03; P7U_K; P7S_KK;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0