Strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-NEWM-SM-2N |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu komunikowania się z użyciem mediow elektronicznych. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin ustny |
Pełny opis: |
1) Strategie marketingowe, marketing – podstawowe pojęcia 2) Zintegrowana komunikacja marketingowa 3) Serwisy www 4) Reklama w internecine 5) Social media marketing 6) Content marketing 7) Marketing mobilny 8) Influencer marketing 9) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu; zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion. Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson. Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer. Kotler P., Keller P., Marketing, Poznań 2022. Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage. Literatura uzupełniająca: Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021. Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? „Marketing w praktyce”, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley. Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020. Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210. Le i in. (2023). Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17). McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan. Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing. Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University. Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. „Marketing i Rynek”, Nr 29(1). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent zna i rozumie: podstawy teoretyczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej dotyczące marketingu i marketingu online, a w szczególności zasady, strategie, taktyki i narzędzia używane w nowoczesnych kampaniach marketingu cyfrowego; K_W01; P7U_W; P7S_WG Umiejętności: Absolwent potrafi: Przystosować istniejące lub opracować nowe metody i narzędzia w zakresie planowania i realizacji działań wizerunkowych, medialnych i e-marketingowych w przedsiębiorstwach, w szczególności potrafi zaktualizować strategie marketingowe ze względu na zmiany w algorytmach wyszukiwarek i mediów społecznościowych w ten sposób, aby planować prowadzić skuteczne kampanie online; K_U03; P7U_U; P7S_UW; K_U04; P6U_U; P6S_UW. Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do: zdobywania i wykorzystywania posiadanej wiedzy, korzystania z opinii ekspertów oraz krytycznej oceny zgromadzonych informacji i danych w celu opracowania strategii i taktyk marketingowych dostosowanych do zmieniającej się sytuacji na rynku; K_K03; P7U_K; P7S_KK; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Nowak-Teter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.