Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreatywne pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-2S-KP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreatywne pisanie
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego):

Konwersatorium - 30h

Konsultacje z prowadzącym zajęcia - 15h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć - 10h

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 30h

Studiowanie literatury przedmiotu - 5h


Łączna liczba godzin: 90h (3 ECTS)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekt zaliczeniowy (K_W06, K_W16, K_U09, K_U13, K_U16, K_K01, K_K03, K_K09)

Pełny opis:

Wprowadzenie do zagadnienia creative writingu

Historie warte opowiedzenia (Skąd brać pomysły na książki?)

Sposoby prezentacji bohatera

Zapis dialogów między bohaterami

Opis przestrzeni

Popularne schematy narracyjne: kryminał, romans

Projekt zaliczeniowy

Literatura:

1. Jacek Dąbała, Tajemnica i suspens w sztuce pisania: w kręgu retoryki dziennikarskiej i dramaturgii medialnej, Toruń 2010.

2. Umberto Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią, Kraków 2008.

3. Stephen King, Jak pisać: pamiętnik rzemieślnika, Warszawa 2001.

4. Joanna Wrycza-Bekier, Szkoła twórczego pisania. Jak zostać autorem bestsellerowych powieści, Gliwice 2011.

5. Materiały udostępnione na stronach pisz.miastoliteratury.pl, poradnikpisania.pl.

Efekty uczenia się:

K_W06 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie kultury oraz twórcy i uczestniku struktur społecznych determinowanych funkcjonalnością sfery publicznej

K_W16 Zna i rozumie zasady współpracy w zespole projektowym

K_U09 Skutecznie posługuje się narzędziami komunikacji społecznej

K_U13 Potrafi posługiwać się w mowie i piśmie różnymi formami wypowiedzi z zakresu produkcji medialnej oraz stylami funkcjonalnymi polszczyzny w zależności od sytuacji komunikacyjnej

K_U16 Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o zjawiskach i wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach

K_K01 Ma kompetencje do współpracy z innymi zawodami twórczymi

K_K03 Posiada zdolność do twórczego myślenia

K_K09 Jest świadomy roli języka w poszczególnych aspektach komunikacji społecznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Pawlak-Hejno
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)