Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Myślenie projektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-2S-MP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Myślenie projektowe
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego):

Konwersatorium - 30h

Konsultacje z prowadzącym zajęcia - 15h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć - 10h

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 20h

Studiowanie literatury przedmiotu - 15h


Łączna liczba godzin: 90h (3 ECTS)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekt zaliczeniowy

Pełny opis:

1-2. Projekt - definicja i podejścia metodyczne

3-4. Budowanie zespołu projektowego

5-6. Identyfikacja i empatyzacja celu

7-8. Ideacja i metody wybierania pomysłów

9-10. Prototypowanie i ewaluacja

11-12. Zarządzanie projektem (metody tradycyjne i zwinne)

13-30. Projekt zaliczeniowy: opracowanie strategii komunikacji / gry terenowej

Literatura:

1. T. Brown, Zmiana przez design, Kraków 2013.

2. T. Kelley, Sztuka innowacji. Lekcja kreatywności z IDEO, Warszawa 2009.

3. Marketing: podręcznik europejski, red. Philip Kotler i zespół, Warszawa 2002.

4. B. Michalska-Dominiak, P. Grocholiński, Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Gliwice 2019.

5. T. Kelley, D. Kelley, Twórcza odwaga. Otwórz się na design thinking. Warszawa 2019.

Efekty uczenia się:

K_W08 Student zna i rozumie zasady tworzenia projektów medialnych i kreowania działań producenckich o wysokim stopniu oryginalności oraz wysokich walorach artystycznych

K_U05 Student potrafi kierować pracą zespołu oraz współdziałać z innymi osobami w celu rozwiązywania problemów i wykonywania zadań praktycznych w obszarze produkcji medialnej

K_K05 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej

K_K07 Student jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań w obszarze produkcji medialnej, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karolina Burno-Kaliszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-febed49dd (2025-07-18)