Dyskurs w nowych mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-DNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dyskurs w nowych mediach |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: konwersatorium 15 godzin Konsultacje indywidualne 1 godzina - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć: 25 godzin Przygotowania się do zaliczenia przedmiotu: 34 godzin Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin - Łączna liczba godzin: 90 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | bieżąca praca na zajęciach, aktywność, praca na zaliczenie W1 W2 U1 U2 U3 K1 K2 K3 |
Pełny opis: |
Nowe media – problemy definicyjne, ujęcia badawcze Badania nad dyskursem/dyskurs nowych wypowiedzi Semantyka dyskursu Style dyskursu, multimodalność przekazów w nowych mediach a analiza dyskursu Semiotyczna analiza dyskursu - przykłady Krytyczna analiza dyskursu – przykłady Dyskurs medialny – rodzaje, analiza wybranych przykładów |
Literatura: |
„(Ko)Media. Konteksty dyskursu medialnego”. J. Gołuchowski i in. (red.), Warszawa 2014. „Styl, dyskurs, media”, B. Bogołębska, M. Worsowicz (red.), Łódź 2010. J. Marzec, „Dyskurs, tekst, narracja. Szkice o kulturze ponowoczesności”, Kraków 2002. „Język, dyskurs, społeczeństwo”, L. Rasiński (red.), Warszawa 2009. M. Czerwiński, „Kultura, dyskurs, znak”, Kraków 2015. W. Smid, „Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów”, Warszawa 2016. P. Levinson, „Nowe nowe media”, Kraków 2010. „Dyskurs jako struktura i proces”, T. van Dijk, Warszawa 2001. M. Szpunar, „Czym są nowe media - próba konceptualizacji”, „Studia Medioznawcze” 2008, nr 4. M. Lisowska-Magdziarz, „Analiza tekstu w dyskursie medialnym”, Kraków 2006. |
Efekty uczenia się: |
W1 student zna podstawowe koncepcje dotyczące nowych mediów, potrafi wskazać cechy nowych mediów K_W01 W2 student zna i rozumie definicje dyskursu ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji badawczych odnoszących się do nowych mediów K_W05 K_W16 U1 student potrafi zastosować wiedzę z zakresu semantyki dyskursu do analizy wybranych tekstów medialnych K_U05 K_U09 U2 student potrafi scharakteryzować różne style dyskursu K_U16 U3 student ma wiedzę na temat różnych sposobów analizy dyskursu oraz potrafi ją zastosować w odniesieniu do tekstów medialnych K_U18 K1 student rozumie rolę nowych mediów K_K05 K2 z uwagi na rozwój nowych mediów oraz zmieniający się znaczący dyskurs student ma świadomość konieczności podnoszenia własnych kwalifikacji K_K12 K3 student rozumie ważność języka jako narzędzia komunikacji K-K09 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wójcicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wójcicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.