Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dyskurs w nowych mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-DNM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dyskurs w nowych mediach
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:

konwersatorium 15 godzin


- Czas poświęcony na pracę indywidualną:

Przygotowanie do zajęć: 15 godzin

Przygotowania się do zaliczenia przedmiotu: 15 godzin

Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin

- Łączna liczba godzin: 60 godzin

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

prezentacja - W1, W2,

Praca zaliczeniowa (analiza dyskursu na wybrany temat) - U1, U2, K1

Pełny opis:

1. Dyskurs - ujęcia i definicje

2. Metody analizy dyskursu (semiotyczna, multimodalna, krytyczna)

2. Dyskurs pamięci

3. Dyskurs erotyczny

4. Dyskurs polityczny

5. Dyskurs antyszczepionkowy

Literatura:

Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne, red. Waldemar Czachur, Agnieszka Kulczyńska, Łukasz Kumięga, Kraków 2016 (rozdział: B. Witosz, M. Czerwiński)

Analiza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych, red. Marek Czyżewski, Michał Otrocki, Tomasz Piekot, Jerzy Stachowiak, Warszawa 2017.

Waclav Smid, Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów, Warszawa 2016..

Dyskurs jako struktura i proces, red. T. van Dijk, Warszawa 2001.

Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Kraków 2006.

Lingwistyczne badania nad dyskursem. Kompendium, red. Waldemar Czachur, Artur Rejter, Marta Wójcicka, Kraków 2024.

Marta Wójcicka, Medialne dyskursy (nie)pamięci zbiorowej, Lublin 2023.

Efekty uczenia się:

W1 student zna specyfikę badań dyskursologicznych jako części komunikacji społecznej K_W01

W2 student zna podstawowe metody badania dyskursu, w tym medialnego K_W05

U1 potrafi dobrać i zastosować właściwe metody do badania dyskursu społecznego w mediach K_U03

U2 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji i problemów społecznych w dyskursie medialnym K_U01

K1 student jest gotów do krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy z zakresu analizy dyskursu K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Wójcicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0