Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy grafiki komputerowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-PG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy grafiki komputerowej
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza na temat pracy z materiałami graficznymi.

Umiejętność obsługi komputera w zakresie obsługi plików graficznych.


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

ćwiczenia 30h

Łącznie: 30h/1 ECTS


Godziny niekontaktowe:

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 15h

Łącznie: 15h/1ECTS


Sumarycznie: 45h/2 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin praktyczny w formie serii zadań do wykonania.

Pełny opis:

Zajęcia przybliżają zagadnienia związane z tworzeniem prac graficznych. Studenci zyskują wiedzę oraz umiejętności związane z obróbką materiałów graficznych do wykorzystania w celach komunikacyjnych, PR, kreowania wizerunku oraz kampanii reklamowych. Cykl ćwiczeń podzielony został na kilka części. W pierwszej części studenci otrzymują informacje dotyczące aktualnych trendów w grafice, a także zyskują nowe umiejętności w tym obszarze - tworzenie grafik i plakatów. W drugiej części studenci zaznajamiani są tematyką infografiki - tworzą i edytują prace, sklejki tekstowo-graficzne. Trzecia część zajęć poświęcona jest fotografii oraz innym formom graficznym. Zajęcia w tym obszarze łączą zdobytą wcześniej wiedzę i umiejętności celem stworzenia pracy zaliczeniowej - końcowej.

Literatura:

1. Fotografia: świet(l)ny portret nowoczesności, The Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences, 2023-12, Vol.29, p.3-11.

2. Fotografia reklamowa a pamięć twórcy : fotokompozycje Ryszarda Horowitza / Klaudia Cymanow-Sosin. Cymanow-Sosin, Klaudia, 2006 W: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria. [Nr] 6 (2006), s. 217-225.

3. Specjalność: fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna / Karina Stasiuk-Krajewska. ; Uniwersytet Wrocławski. Stasiuk-Krajewska, Karina, 2010

W: Przestrzenie komunikowania. Wrocław, 2010, s. 229-230.

4. Grafika komputerowa : laboratorium / [poszczególne rozdz. oprac. Jarosław Adamiec et al.] ; pod red. Piotra Krawca. Krawiec, Piotr (technika) | Adamiec, Jarosław | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2010 | Poznań : Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.

5. Multimedia i grafika komputerowa / Radosław Jaworski. Jaworski, Radosław. | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2009 | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

6. Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding / Monika Bronowicz., Bronowicz-Hossain, Monika (1987- ) | Wydawnictwo Astrum

2013 | Wrocław : Wydawnictwo Astrum.

7. Komunikacja wizualna w działalności promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej CINT PL, Warsaw: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Elektroniczny biuletyn informacyjny bibliotekarzy EBIB, 2021-01 (201).

8. Komunikacja wizualna Public relations Reklama Branding

2014 | Wrocław: ASTRUM.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W01 - istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk społecznych.

K_W07 - podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji medialnej.

K_W09 - aktywność człowieka jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne i sferę publiczną.

K_W11 - podstawowe zasady dotyczące realizacji prac artystycznych związanych z produkcją medialną.

K_W12 - style w sztuce i związane z nimi tradycje twórcze i odtwórcze oraz tendencje rozwojowe w zakresie produkcji medialnej.

K_W13 - powiązania i zależności między teoretycznymi i praktycznymi elementami produkcji medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem walorów estetycznych

Umiejętności:

K_U04 - używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji oraz do prezentowania wyników własnych badań.

K_U05 - planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole w celu rozwiązywania problemów i wykonywania zadań praktycznych w zakresie produkcji medialnej.

K_U06 - rkomunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu produkcji medialnej.

K_U09 - tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w obszarze produkcji medialnej oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia.

K_U10 - korzystać z umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w zakresie produkcji medialnej oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę.

Kompetencje:

K_K05 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej

K_K06 - odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych poprzez osobiste przestrzeganie etyki zawodowej oraz promowanie jej wśród współpracowników, a także poprzez dbanie o dorobek i tradycje zawodowe

K_K03 - twórczego myślenia oraz samodzielnego podejmowania niezależnych prac w obszarze produkcji medialnej, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji oraz formułowania krytycznej argumentacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ilona Dąbrowska, Kamil Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-32439b0f2 (2025-04-22)