Podstawy grafiki komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-PG |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy grafiki komputerowej |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza na temat pracy z materiałami graficznymi. Umiejętność obsługi komputera w zakresie obsługi plików graficznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30h Łącznie: 30h/1 ECTS Godziny niekontaktowe: przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 15h Łącznie: 15h/1ECTS Sumarycznie: 45h/2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin praktyczny w formie serii zadań do wykonania. |
Pełny opis: |
Zajęcia przybliżają zagadnienia związane z tworzeniem prac graficznych. Studenci zyskują wiedzę oraz umiejętności związane z obróbką materiałów graficznych do wykorzystania w celach komunikacyjnych, PR, kreowania wizerunku oraz kampanii reklamowych. Cykl ćwiczeń podzielony został na kilka części. W pierwszej części studenci otrzymują informacje dotyczące aktualnych trendów w grafice, a także zyskują nowe umiejętności w tym obszarze - tworzenie grafik i plakatów. W drugiej części studenci zaznajamiani są tematyką infografiki - tworzą i edytują prace, sklejki tekstowo-graficzne. Trzecia część zajęć poświęcona jest fotografii oraz innym formom graficznym. Zajęcia w tym obszarze łączą zdobytą wcześniej wiedzę i umiejętności celem stworzenia pracy zaliczeniowej - końcowej. |
Literatura: |
1. Fotografia: świet(l)ny portret nowoczesności, The Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences, 2023-12, Vol.29, p.3-11. 2. Fotografia reklamowa a pamięć twórcy : fotokompozycje Ryszarda Horowitza / Klaudia Cymanow-Sosin. Cymanow-Sosin, Klaudia, 2006 W: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria. [Nr] 6 (2006), s. 217-225. 3. Specjalność: fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna / Karina Stasiuk-Krajewska. ; Uniwersytet Wrocławski. Stasiuk-Krajewska, Karina, 2010 W: Przestrzenie komunikowania. Wrocław, 2010, s. 229-230. 4. Grafika komputerowa : laboratorium / [poszczególne rozdz. oprac. Jarosław Adamiec et al.] ; pod red. Piotra Krawca. Krawiec, Piotr (technika) | Adamiec, Jarosław | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2010 | Poznań : Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. 5. Multimedia i grafika komputerowa / Radosław Jaworski. Jaworski, Radosław. | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2009 | Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 6. Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding / Monika Bronowicz., Bronowicz-Hossain, Monika (1987- ) | Wydawnictwo Astrum 2013 | Wrocław : Wydawnictwo Astrum. 7. Komunikacja wizualna w działalności promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej CINT PL, Warsaw: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Elektroniczny biuletyn informacyjny bibliotekarzy EBIB, 2021-01 (201). 8. Komunikacja wizualna Public relations Reklama Branding 2014 | Wrocław: ASTRUM. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W01 - istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk społecznych. K_W07 - podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji medialnej. K_W09 - aktywność człowieka jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne i sferę publiczną. K_W11 - podstawowe zasady dotyczące realizacji prac artystycznych związanych z produkcją medialną. K_W12 - style w sztuce i związane z nimi tradycje twórcze i odtwórcze oraz tendencje rozwojowe w zakresie produkcji medialnej. K_W13 - powiązania i zależności między teoretycznymi i praktycznymi elementami produkcji medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem walorów estetycznych Umiejętności: K_U04 - używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji oraz do prezentowania wyników własnych badań. K_U05 - planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole w celu rozwiązywania problemów i wykonywania zadań praktycznych w zakresie produkcji medialnej. K_U06 - rkomunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu produkcji medialnej. K_U09 - tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w obszarze produkcji medialnej oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia. K_U10 - korzystać z umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w zakresie produkcji medialnej oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności, umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę. Kompetencje: K_K05 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej K_K06 - odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych poprzez osobiste przestrzeganie etyki zawodowej oraz promowanie jej wśród współpracowników, a także poprzez dbanie o dorobek i tradycje zawodowe K_K03 - twórczego myślenia oraz samodzielnego podejmowania niezależnych prac w obszarze produkcji medialnej, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji oraz formułowania krytycznej argumentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ilona Dąbrowska, Kamil Stępień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.