Public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-PR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public relations |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1. Zajęcia organizacyjne 2. Istota public relations - adresaci wizerunku organizacji 3. Media relations jako sposób kreowania wizerunku organizacji - czynniki różnicujące media i ich wpływ na rodzaj komunikatów prasowych 4. Charakterystyka komunikatów prasowych i innych metod kontaktu z dziennikarzem. Zasady redagowania komunikatów dla mediów. Kryteria zrozumiałości wypowiedzi – zasady udzielania wywiadów 5. Konferencja prasowa jako narzędzie media relations. Inne instrumenty media relations. Wykorzystanie Internetu w pracy specjalisty ds. public relations 6. Badanie wizerunku organizacji - rodzaje monitoringu mediów. Pomiar efektywności przekazów medialnych 7. Rola specjalisty ds. public relations w budowaniu wizerunku organizacji - organizacja biura prasowego i komórki PR – specjalista ds. public relations w strukturze organizacyjnej firmy 8. CSR, sponsoring i lobbing a wizerunek organizacji. Event jako narzędzie public relations 9. Definiowanie sytuacji kryzysowych. Prewencja kryzysowa. 10. Kryzysowe komunikowanie wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Zasady reagowania na kryzys. 11. Strategie zarządzania kryzysem. Zarządzanie kryzysem w social media 12. Standardy etyczne w pracy specjalisty ds. public relations 13. Przygotowanie projektów – tworzenie programów public relations 14-15. Prezentacja projektów |
Literatura: |
Altkorn J., Wizerunek firmy, Dąbrowa Górnicza 2004 Andrzejewski P., Kot W., Media relations. Budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002 Black S., Public relations, Warszawa 1999 Budzyński W., Public relations – strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008 Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2001 Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Warszawa 2018 Czaplicka M, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014 Dziatkiewicz-Ilkowska A., Targi jako narzędzie kreowania wizerunku firmy, Toruń 2010 Furman W., Dominacja czy porozumienie? Związki między dziennikarstwem a public relations, Rzeszów 2009 Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, Kraków 2012 Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006 Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów Public Relations, Warszawa 2013 Jabłoński W., Kreowanie informacji, media relations, Warszawa 2006 Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Komunikacja kryzysowa, P. F. Anthonissen (red.), Warszawa 2010 Kozłowski M., Employer brandring. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Warszawa 2012 Kwiecień A., Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Katowice 2010 Łaszyn A., Media i ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzem, Warszawa 2015, Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy. Kompetencje interpersonalne - wybrane zagadnienia, Sosnowiec 2011 Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016 Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012 Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie: jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003 Narożna D., Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce – teoria i praktyka, Poznań 2018 Pietrzak H., Hałaj J. B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003 Podraza U., Kryzysowe Public Relations, Warszawa 2009 Poręba M., Dziennikarz i doradca public relations, Warszawa 2012 Public relations instytucji użyteczności publicznej, E. Hope (red.), Gdańsk 2005 Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń (red.), Warszawa 2012 Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Warszawa 2006 Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, K. Gajdka, Z. Widera (red.), Katowice 2010 Schenkler I., Herrling T., Relacje z mediami, Warszawa 2009 Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003 Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005 Szocki J., Wizerunek firmy w mediach, Poznań-Wrocław 2008 Tworzydło D., Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations, Rzeszów 2008 Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2018 Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym, Warszawa 2019 Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Maguś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.