Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-PR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public relations
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Tematyka zajęć:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Istota public relations - adresaci wizerunku organizacji

3. Media relations jako sposób kreowania wizerunku organizacji - czynniki różnicujące media i ich wpływ na rodzaj komunikatów prasowych

4. Charakterystyka komunikatów prasowych i innych metod kontaktu z dziennikarzem. Zasady redagowania komunikatów dla mediów. Kryteria zrozumiałości wypowiedzi – zasady udzielania wywiadów

5. Konferencja prasowa jako narzędzie media relations. Inne instrumenty media relations. Wykorzystanie Internetu w pracy specjalisty ds. public relations

6. Badanie wizerunku organizacji - rodzaje monitoringu mediów. Pomiar efektywności przekazów medialnych

7. Rola specjalisty ds. public relations w budowaniu wizerunku organizacji - organizacja biura prasowego i komórki PR – specjalista ds. public relations w strukturze organizacyjnej firmy

8. CSR, sponsoring i lobbing a wizerunek organizacji. Event jako narzędzie public relations

9. Definiowanie sytuacji kryzysowych. Prewencja kryzysowa.

10. Kryzysowe komunikowanie wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Zasady reagowania na kryzys.

11. Strategie zarządzania kryzysem. Zarządzanie kryzysem w social media

12. Standardy etyczne w pracy specjalisty ds. public relations

13. Przygotowanie projektów – tworzenie programów public relations

14-15. Prezentacja projektów

Literatura:

Altkorn J., Wizerunek firmy, Dąbrowa Górnicza 2004

Andrzejewski P., Kot W., Media relations. Budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002

Black S., Public relations, Warszawa 1999

Budzyński W., Public relations – strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008

Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2001

Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Warszawa 2018

Czaplicka M, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014

Dziatkiewicz-Ilkowska A., Targi jako narzędzie kreowania wizerunku firmy, Toruń 2010

Furman W., Dominacja czy porozumienie? Związki między dziennikarstwem a public relations, Rzeszów 2009

Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, Kraków 2012

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów Public Relations, Warszawa 2013

Jabłoński W., Kreowanie informacji, media relations, Warszawa 2006

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Komunikacja kryzysowa, P. F. Anthonissen (red.), Warszawa 2010

Kozłowski M., Employer brandring. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Warszawa 2012

Kwiecień A., Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Katowice 2010

Łaszyn A., Media i ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzem, Warszawa 2015,

Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy. Kompetencje interpersonalne - wybrane zagadnienia, Sosnowiec 2011

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012

Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie: jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003

Narożna D., Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce – teoria i praktyka, Poznań 2018

Pietrzak H., Hałaj J. B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003

Podraza U., Kryzysowe Public Relations, Warszawa 2009

Poręba M., Dziennikarz i doradca public relations, Warszawa 2012

Public relations instytucji użyteczności publicznej, E. Hope (red.), Gdańsk 2005

Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń (red.), Warszawa 2012

Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Warszawa 2006

Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, K. Gajdka, Z. Widera (red.), Katowice 2010

Schenkler I., Herrling T., Relacje z mediami, Warszawa 2009

Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003

Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005

Szocki J., Wizerunek firmy w mediach, Poznań-Wrocław 2008

Tworzydło D., Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations, Rzeszów 2008

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2018

Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym, Warszawa 2019

Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Maguś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0