Storytelling w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-SwM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Storytelling w mediach |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: Konwersatorium 15 godzin Konsultacje indywidualne 1 godzina - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin Przygotowania się do zaliczeń: 20 godzin - Łączna liczba godzin: 50 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Konserwatorium, aktywność na zajęciach, praca w grupach, praca zaliczeniowa. |
Pełny opis: |
Jeszcze kilka lat temu storytelling kojarzył się głównie studentom polonistyki zainteresowanym twórczym pisaniem. Dziś to jedno z ważniejszych zagadnień w marketingu. Umiejętności tworzenia i rozumienia historii mają przede wszystkim znaczenie uniwersalne. Dzięki nim potrafimy sprawnie opowiadać i odkrywać fascynujące opowieści. Celem zajęć jest poznanie podstawowych narzędzi i technik tworzenia historii. Postaramy się wspólnie ułożyć plan działania jak zamienić temat w pomysł na opowieść. Podstawowe zagadnienia: 1. Storytelling? 2. Bohater 3. Płaszczyzny dramatyczne 4. Konwencje 5. Fabuła 6. Narracja |
Literatura: |
J. Dąbała, Tajemnica i suspens w sztuce pisania. W kręgu retoryki dziennikarskiej i dramaturgii medialnej, Toruń 2010. Sztuka pisania. Tajemnice warsztatu pisarstwa odsłaniają Ernest Hemingway, John Steinbeck, Kurt Vonnegut i inni, Łódź 1996. W. Propp, Transformacje bajek magicznych, przeł. S. Amsterdamski, "Pamiętnik Literacki" 1973, z. 1. R. Robin, Jak napisać scenariusz filmowy, Warszawa 2015. K. Bonda, Maszyna do pisania, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
W5 - ma szeroką wiedzę o człowieku jako podmiocie kultury oraz twórcy i uczestniku struktur społecznych W19 - ma pogłębioną wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji społecznej U4 - ma umiejętność dokonywania pogłębionych analiz społecznych, politycznych i kulturowych aspektów działania mediów U11 - ma umiejętność właściwego i trafnego werbalizowania wiedzy i opinii w pracach pisemnych i wystąpieniach ustnych oraz ich publicznej prezentacji (publicznego rozpowszechniania) U12 - Samodzielnie zdobywa i efektywnie wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne U19 - zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji społecznej oraz potrafi je umiejscowić w obszarze współczesnej kultury K1 - ma świadomość znaczenia mediów we współczesnym świecie a w komunikowaniu z otoczeniem wykorzystuje wiedzę z zakresu komunikacji społecznej i nauk o polityce K2 - jest przygotowany do wykonywania funkcji inicjatora, organizatora i koordynatora w ramach różnych form życia publicznego K5 - jest świadomy języka i jego konsekwencji w poszczególnych aspektach komunikacji społecznej K8 - ma świadomość konieczności stałego podnoszenia poziomu wiedzy i doskonalenia umiejętności na poziomie interdyscyplinarnym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Pawlak-Hejno | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.