Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do infobrokeringu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-WI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do infobrokeringu
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu informacji oraz jej przetwarzania.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

ćwiczenia 30h

Łącznie: 30h/1 ECTS


Godziny niekontaktowe:

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 15h

Łącznie: 15h/1ECTS


Sumarycznie: 45h/2 ECTS




Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Wiedza:


K_W05 - aktywność

K_W06 - aktywność

K_W07 - egzamin

K_W08 - egzamin

K_W10 - egzamin.


Umiejętności:


K_U01 - ćwiczenia praktyczne,

K_U02 - ćwiczenia praktyczne,

K_U03 - ćwiczenia praktyczne, egzamin,

K_U04 - ćwiczenia praktyczne.


Kompetencje społeczne:


K_K01 - aktywność, egzamin,

K_K02 - aktywność, ćwiczenia praktyczne,

K_K05 - ćwiczenia, aktywność.


Pełny opis:

Zajęcia przybliżają zagadnienia związane z pracą infobrokera. Studenci zyskują wiedzę dotyczącą:

a) definicji oraz najistotniejszych terminów związanych z zawodem brokera informacji,

b) historii utworzenia oraz rozwoju zawodu profesjonalisty informacji,

c) kompetencji oraz zdań infobrokera,

d) metod pracy oraz tworzenia relacji z klientem,

e) budowania marki oraz tworzenia ergonomicznych warunków pracy,

f) sposobów poszukiwania i selekcjonowania informacji,

g) sposobów oraz etapów weryfikacji pozyskanych informacji,

h) desk research, analizy źródeł wtórnych, badania źródeł zastanych,

i) opracowania danych pod względem merytorycznym,

j) opracowania danych pod względem graficznym, przygotowania danych do publikacji w różnych formach,

k) profesjonalnej prezentacji przygotowanych danych za pośrednictwem nowych technologii,

l) profesjonalnej prezentacji przygotowanych danych w formie wystąpień typu „pitch” i „elevator pitch”.

Literatura:

Cisek S. (i in.), Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015.

Schawbel D., Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.

Michalak P., Daszkiewicz D., Musz A., Marketing wirusowy w internecie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009.

Ingle B. R., Design Thinking dal przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015.

Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.

Kaczmarczyk M., Rott D. (i in.), Problemy konwergencji mediów, Sosnowiec-Praga 2013.

Kotler P., Marketing. Wydanie jedenaste, Dom Wydawniczy Rebis sp. z o.o., Warszawa 2005.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W05 - podstawowe metody i techniki badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach.

K_W06 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji wynikające z rozwoju technologicznego.

K_W07 - podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji medialnej.

K_W08 - rolę mediów w prawidłowym funkcjonowaniu demokracji oraz w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego.

K_W10 - główne historyczne i współczesne naukowe poglądy na temat społecznych uwarunkowań i skutków działania mediów.

Umiejętności:

K_U01 - wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji i rozwiązywania problemów i zadań wynikających z dynamiki i zmienności środowiska medialnego.

K_U02 - dokonać właściwego doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących do oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.

K_U03 - dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania problemów z zakresu komunikacji społecznej i mediów.

K_U04 - używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji oraz do prezentowania wyników własnych badań.

Kompetencje społeczne:

K_K01 - krytycznego podejścia do posiadanej wiedzy i odbieranych treści w procesie kształcenia i w debatach publicznych.

K_K02 - uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w tym do korzystania z opinii ekspertów w razie niemożności samodzielnego rozwiązania problemu.

K_K05 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ilona Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0