Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych i prezydenckich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PO-2S-fMPWP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych i prezydenckich
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu medioznawstwa i politologii z elementami komunikowania interpersonalnego i komunikowania politycznego.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa

Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu

Metody praktyczne - metoda projektów

Pełny opis:

Celem zajęć Marketing polityczny w kampaniach parlamentarnych i prezydenckich jest pogłębienie wiedzy z zakresu komunikowania politycznego. Kampania wyborcza jest szczególną formą komunikowania politycznego. Jest to okres zintensyfikowanego kontaktu partii politycznych z wyborcami. Podmioty biorące udział w kampanii korzystają ze znanych i sprawdzonych sposobów porozumiewania się, technik i form perswazji, a celem tych działań jest uzyskanie jak największego poparcia elektoratu. Marketing polityczny to zespół technik, które wykorzystuje się do stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata wśród elektoratu, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go spośród rywali i uzyskania określonej liczby głosów przy jak najmniejszym zużyciu środków (lub przy poniesieniu określonych środków uzyskać maksymalną liczbę głosów).

Literatura:

Komunikowanie polityczne, red. E. Maj, E. Podgajna, A. Szwed-Walczak, Ł. Jedrzejski, Lublin 2017.

Komunikowanie polityczne: podmioty, wartości, kanały przekazu, red. E. Maj, Toruń 2014.

M. Kolczyński, Współczesne kampanie wyborcze w Polsce, koncepcje, dylematy i praktyka komunikowania politycznego, Katowice 2013.

Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, M. Adamik-Szysiak, W. Maguś, Lublin 2013.

W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005.

B. Dobek - Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki, Warszawa 2006.

M. Kolczyński, J. Sztumski, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003.

Marketing polityczny w teorii i praktyce, pod red. A. W. Jabłońskiego i L. Sobkowiaka, Wrocław 2002.

Przywództwo polityczne, pod red. T. Bodio, Warszawa 2001.

Marketing polityczny. Doświadczenia polskie, red. R. Wiszniewski, A. Kasińska-Metryka, Toruń 2013.

Wybory parlamentarne 2007. Marketing polityczny, media, partie, red. M. Jeziński, Toruń 2012.

W. Peszyński, Walka na spoty po polsku. Przypadek kampanii parlamentarnych z lat 2001-2007, Toruń 2012.

J. Zieliński, Marketing polityczny w Internecie, Toruń 2017.

M. Jaworowicz, Marketing płci w komunikowaniu politycznym, Warszawa 2016.

Marketing polityczny: teoria i praktyka, red. I. Hofman, Lublin 2011.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W09 Dysponuje poszerzoną wiedzą o relacjach zachodzących pomiędzy instytucjami uczestniczącymi w procesach komunikowania politycznego

K_W17 Ma poszerzoną wiedzę na temat roli mediów w warunkach społeczeństwa informacyjnego

Umiejetności:

K_U01 Samodzielnie analizuje i wyjaśnia zachowania człowieka oraz grup społecznych w życiu publicznym

K_U07 Aktywnie i świadomie uczestniczy w życiu społeczno-politycznym oraz w zaawansowanym dyskursie publicznym

K_U08 Wykorzystuje zróżnicowane metody i techniki badawcze do analizy zjawisk i procesów politycznych oraz mechanizmów funkcjonowania władzy publicznej

Kompetencje społeczne:

K_K01 Jest dobrze przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewelina Podgajna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0