Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych i prezydenckich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PO-2S-fMPWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing polityczny w wyborach parlamentarnych i prezydenckich |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu medioznawstwa i politologii z elementami komunikowania interpersonalnego i komunikowania politycznego. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu Metody praktyczne - metoda projektów |
Pełny opis: |
Celem zajęć Marketing polityczny w kampaniach parlamentarnych i prezydenckich jest pogłębienie wiedzy z zakresu komunikowania politycznego. Kampania wyborcza jest szczególną formą komunikowania politycznego. Jest to okres zintensyfikowanego kontaktu partii politycznych z wyborcami. Podmioty biorące udział w kampanii korzystają ze znanych i sprawdzonych sposobów porozumiewania się, technik i form perswazji, a celem tych działań jest uzyskanie jak największego poparcia elektoratu. Marketing polityczny to zespół technik, które wykorzystuje się do stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata wśród elektoratu, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go spośród rywali i uzyskania określonej liczby głosów przy jak najmniejszym zużyciu środków (lub przy poniesieniu określonych środków uzyskać maksymalną liczbę głosów). |
Literatura: |
Komunikowanie polityczne, red. E. Maj, E. Podgajna, A. Szwed-Walczak, Ł. Jedrzejski, Lublin 2017. Komunikowanie polityczne: podmioty, wartości, kanały przekazu, red. E. Maj, Toruń 2014. M. Kolczyński, Współczesne kampanie wyborcze w Polsce, koncepcje, dylematy i praktyka komunikowania politycznego, Katowice 2013. Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, M. Adamik-Szysiak, W. Maguś, Lublin 2013. W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005. B. Dobek - Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki, Warszawa 2006. M. Kolczyński, J. Sztumski, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003. Marketing polityczny w teorii i praktyce, pod red. A. W. Jabłońskiego i L. Sobkowiaka, Wrocław 2002. Przywództwo polityczne, pod red. T. Bodio, Warszawa 2001. Marketing polityczny. Doświadczenia polskie, red. R. Wiszniewski, A. Kasińska-Metryka, Toruń 2013. Wybory parlamentarne 2007. Marketing polityczny, media, partie, red. M. Jeziński, Toruń 2012. W. Peszyński, Walka na spoty po polsku. Przypadek kampanii parlamentarnych z lat 2001-2007, Toruń 2012. J. Zieliński, Marketing polityczny w Internecie, Toruń 2017. M. Jaworowicz, Marketing płci w komunikowaniu politycznym, Warszawa 2016. Marketing polityczny: teoria i praktyka, red. I. Hofman, Lublin 2011. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W09 Dysponuje poszerzoną wiedzą o relacjach zachodzących pomiędzy instytucjami uczestniczącymi w procesach komunikowania politycznego K_W17 Ma poszerzoną wiedzę na temat roli mediów w warunkach społeczeństwa informacyjnego Umiejetności: K_U01 Samodzielnie analizuje i wyjaśnia zachowania człowieka oraz grup społecznych w życiu publicznym K_U07 Aktywnie i świadomie uczestniczy w życiu społeczno-politycznym oraz w zaawansowanym dyskursie publicznym K_U08 Wykorzystuje zróżnicowane metody i techniki badawcze do analizy zjawisk i procesów politycznych oraz mechanizmów funkcjonowania władzy publicznej Kompetencje społeczne: K_K01 Jest dobrze przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewelina Podgajna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.