Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Infobrokering

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-I
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Infobrokering
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W02 - absolwent zna i rozumie specyfikę metodologiczną nauki o mediach, wybrane metody narzędzia opisu, techniki pozyskiwania oraz analizy

danych właściwych nauce o mediach, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnie stosowanych metod, narzędzi i zasobów informacyjnych niezbędnych w procesie realizacji zadań infobrokerskich,

K_W05 - absolwent zna i rozumie w sposób pogłębiony ekonomiczne, prawne i kulturowe uwarunkowania rozwoju nauk o mediach i komunikacji

społecznej oraz działalności medialnej.

K_W06 - absolwent zna i rozumie społeczne, kulturowe i polityczne aspekty funkcjonowania poszczególnych mediów uwzględniające ich historyczny

oraz współczesny rozwój, w szczególności miejsce, rolę i funkcje infobrokera (brokera informacji, profesjonalisty informacji).

K_W09 - absolwent zna i rozumie historię oraz ewolucję mediów, a także zmieniające się ich społeczne i polityczne uwarunkowania i zastosowania.

K_W14 - absolwent zna i rozumie zasady funkcjonowania różnych form przekazu w procesie komunikacji społecznej.

K_W15 - absolwent zna i rozumie zasady korzystania z technologii informatycznych (w tym ICT) w realizowanych przez siebie zadaniach, jak również zasady doboru i wykorzystania źródeł informacji.

K_W16 - absolwent zna i rozumie rolę marketingu i narzędzi public relations w procesie komunikowania.

K_W17 - absolwent zna i rozumie terminologię specjalistyczną z zakresu komunikowania społecznego i nauki o mediach.

K_W18 - zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w mediach.

Umiejętności:

K_U01 - krytycznie analizować procesy i zjawiska polityczne, społeczne i kulturowe.

K_U03 - dokonywać pogłębionych analiz społecznych, politycznych i kulturowych funkcjonowania mediów, dobierając do nich odpowiednie metody badawcze.

K_U04 - poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi.

K_U06 - oceniać i weryfikować źródła informacji oraz poprawnie intepretować podawane przez nie fakty.

K_U08 - prawidłowo stosować regulacje prawne do określonych obszarów pracy dziennikarza i funkcjonowania mediów.

K_U14 - skutecznie komunikować się z różnymi grupami odbiorców oraz organizować i prowadzić dyskusję.

K_U15 - prawidłowo stosować zasady konstruowania różnorodnych form przekazu w ramach komunikacji społecznej.

Kompetencje społeczne:

K_K01 - krytycznej oceny poznawanych faktów, teorii oraz efektów działalności człowieka.

K_K02 - wykorzystywania wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i nauk o mediach do rozwiązywania zadań teoretycznych i praktycznych związanych z działalnością medialną.

K_K05 - inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, myślenia w sposób innowacyjny oraz przedsiębiorczy.

K_K06 - przyjęcia krytycznej postawy wobec różnych form komunikowania społecznego, dbając o dorobek i tradycje zawodu, ale ze świadomością zmieniającej się rzeczywistości.

K_K07 - poszanowania oraz aktywnego propagowania zasad etyki zawodowej oraz innych norm i wartości regulujących życie społeczne.

K_K09 - wykorzystywania technologii medialnych w działaniach na rzecz środowiska zawodowego i interesu publicznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ilona Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)