Infobrokering
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PRZ-LS-I |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Infobrokering |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W02 - absolwent zna i rozumie specyfikę metodologiczną nauki o mediach, wybrane metody narzędzia opisu, techniki pozyskiwania oraz analizy danych właściwych nauce o mediach, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnie stosowanych metod, narzędzi i zasobów informacyjnych niezbędnych w procesie realizacji zadań infobrokerskich, K_W05 - absolwent zna i rozumie w sposób pogłębiony ekonomiczne, prawne i kulturowe uwarunkowania rozwoju nauk o mediach i komunikacji społecznej oraz działalności medialnej. K_W06 - absolwent zna i rozumie społeczne, kulturowe i polityczne aspekty funkcjonowania poszczególnych mediów uwzględniające ich historyczny oraz współczesny rozwój, w szczególności miejsce, rolę i funkcje infobrokera (brokera informacji, profesjonalisty informacji). K_W09 - absolwent zna i rozumie historię oraz ewolucję mediów, a także zmieniające się ich społeczne i polityczne uwarunkowania i zastosowania. K_W14 - absolwent zna i rozumie zasady funkcjonowania różnych form przekazu w procesie komunikacji społecznej. K_W15 - absolwent zna i rozumie zasady korzystania z technologii informatycznych (w tym ICT) w realizowanych przez siebie zadaniach, jak również zasady doboru i wykorzystania źródeł informacji. K_W16 - absolwent zna i rozumie rolę marketingu i narzędzi public relations w procesie komunikowania. K_W17 - absolwent zna i rozumie terminologię specjalistyczną z zakresu komunikowania społecznego i nauki o mediach. K_W18 - zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w mediach. Umiejętności: K_U01 - krytycznie analizować procesy i zjawiska polityczne, społeczne i kulturowe. K_U03 - dokonywać pogłębionych analiz społecznych, politycznych i kulturowych funkcjonowania mediów, dobierając do nich odpowiednie metody badawcze. K_U04 - poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi. K_U06 - oceniać i weryfikować źródła informacji oraz poprawnie intepretować podawane przez nie fakty. K_U08 - prawidłowo stosować regulacje prawne do określonych obszarów pracy dziennikarza i funkcjonowania mediów. K_U14 - skutecznie komunikować się z różnymi grupami odbiorców oraz organizować i prowadzić dyskusję. K_U15 - prawidłowo stosować zasady konstruowania różnorodnych form przekazu w ramach komunikacji społecznej. Kompetencje społeczne: K_K01 - krytycznej oceny poznawanych faktów, teorii oraz efektów działalności człowieka. K_K02 - wykorzystywania wiedzy z zakresu komunikacji społecznej i nauk o mediach do rozwiązywania zadań teoretycznych i praktycznych związanych z działalnością medialną. K_K05 - inicjowania i samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej, myślenia w sposób innowacyjny oraz przedsiębiorczy. K_K06 - przyjęcia krytycznej postawy wobec różnych form komunikowania społecznego, dbając o dorobek i tradycje zawodu, ale ze świadomością zmieniającej się rzeczywistości. K_K07 - poszanowania oraz aktywnego propagowania zasad etyki zawodowej oraz innych norm i wartości regulujących życie społeczne. K_K09 - wykorzystywania technologii medialnych w działaniach na rzecz środowiska zawodowego i interesu publicznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ilona Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.