Komunikowanie kryzysowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PRZ-LS-KK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie kryzysowe |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: Konwersatorium: 30 godzin - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 45 godzin Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin - Łączna liczba godzin: 90 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prezentacja zaliczeniowa (praca zaliczeniowa), aktywność (udział w dyskusji) – W01, W02, W03, W04, U01, U02, U03, U04, K01, K02, K03, K04 |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie 2. Definiowanie sytuacji kryzysowych. 3. Przyczyny sytuacji kryzysowych. 4. Kryzysowe komunikowanie wewnątrz i na zewnątrz organizacji. 5. Predyspozycje do zarządzania kryzysem – inteligencja kryzysowa. 6. Zadania sztabu kryzysowego – wykorzystanie wsparcia zewnętrznego. 7. Kryzysowe zjawiska w mediach społecznościowych. 8. Reagowanie na kryzysy online. 9. Błędy popełniane w sytuacjach kryzysowych. 10-15. Studia przypadków |
Literatura: |
Literatura: Czaplicka M, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014 Hartley K. , Komunikacja w kryzysie. Jak zrozumieć i kształtować zachowanie konsumentów, aby wasza marka cieszyła się jeszcze większym zaufaniem, Warszawa 2020 Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Komunikacja kryzysowa, P. F. Anthonissen (red.), Warszawa 2010 Łaszyn A., e-Kryzys. Jak Zarządzać Sytuacją Kryzysową w Internecie, Warszawa 2020 Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie: jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003 Podraza U., Kryzysowe Public Relations, Warszawa 2009 Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003 Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005 Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym, Warszawa 2019. Tworzydło D., Komunikowanie organizacji w kryzysie: modele i metody ograniczania ryzyka, Warszawa 2022. Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015 Zarządzanie sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach, D. Tworzydło, A, Łaszyn, P. Szuba (red.), Rzeszów 2018. Czasopisma branżowe: m.in. Press, Brief |
Efekty uczenia się: |
W1 - dysponuje szeroką i uporządkowaną wiedzą dotyczącą komunikowania w sytuacjach kryzysowych K_W02, K_W07 W2 - ma zaawansowaną wiedzę na temat roli mediów w kryzysach organizacji K_W09 W3 - ma zaawansowaną wiedzę na temat instrumentów i znaczenia marketingu oraz public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi K_W08 W4 - ma zaawansowaną wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji kryzysowej K_W12 U1 - skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów związanych z sytuacjami kryzysowymi K_U01 U2 - samodzielnie zdobywa i efektywnie wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne związane z komunikowaniu kryzysowym K_U11 U3 - ma umiejętność inicjowania i prowadzenia efektywnej działalności w obszarze komunikowania kryzysowego K_U05 U4 - zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji kryzysowej K_U08 K1 - ma świadomość znaczenia mediów w kryzysie organizacji K_K01 K2 - jest przygotowany do wykonywania funkcji inicjatora, organizatora i koordynatora w ramach zarządzania kryzysem organizacji K_K02 K3 - szanuje oraz aktywnie propaguje zasady etyki zawodowej w zakresie komunikowania kryzysowego K_K06 K4 - cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania społecznego, w tym komunikowania kryzysowego K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Maguś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.