Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie kryzysowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-KK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikowanie kryzysowe
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem prowadzącego:

Konwersatorium: 30 godzin


- Czas poświęcony na pracę indywidualną:

Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu: 45 godzin

Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin


- Łączna liczba godzin: 90 godzin

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Prezentacja zaliczeniowa (praca zaliczeniowa), aktywność (udział w dyskusji) – W01, W02, W03, W04, U01, U02, U03, U04, K01, K02, K03, K04

Pełny opis:

1. Wprowadzenie

2. Definiowanie sytuacji kryzysowych.

3. Przyczyny sytuacji kryzysowych.

4. Kryzysowe komunikowanie wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

5. Predyspozycje do zarządzania kryzysem – inteligencja kryzysowa.

6. Zadania sztabu kryzysowego – wykorzystanie wsparcia zewnętrznego.

7. Kryzysowe zjawiska w mediach społecznościowych.

8. Reagowanie na kryzysy online.

9. Błędy popełniane w sytuacjach kryzysowych.

10-15. Studia przypadków

Literatura:

Literatura:

Czaplicka M, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014

Hartley K. , Komunikacja w kryzysie. Jak zrozumieć i kształtować zachowanie konsumentów, aby wasza marka cieszyła się jeszcze większym zaufaniem, Warszawa 2020

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Komunikacja kryzysowa, P. F. Anthonissen (red.), Warszawa 2010

Łaszyn A., e-Kryzys. Jak Zarządzać Sytuacją Kryzysową w Internecie, Warszawa 2020

Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie: jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003

Podraza U., Kryzysowe Public Relations, Warszawa 2009

Seitel F.P., Public relations w praktyce, Warszawa 2003

Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005

Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym, Warszawa 2019.

Tworzydło D., Komunikowanie organizacji w kryzysie: modele i metody ograniczania ryzyka, Warszawa 2022.

Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015

Zarządzanie sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach, D. Tworzydło, A, Łaszyn, P. Szuba (red.), Rzeszów 2018.

Czasopisma branżowe: m.in. Press, Brief

Efekty uczenia się:

W1 - dysponuje szeroką i uporządkowaną wiedzą dotyczącą komunikowania w sytuacjach kryzysowych K_W02, K_W07

W2 - ma zaawansowaną wiedzę na temat roli mediów w kryzysach organizacji K_W09

W3 - ma zaawansowaną wiedzę na temat instrumentów i znaczenia marketingu oraz public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi K_W08

W4 - ma zaawansowaną wiedzę na temat różnych form przekazu w zakresie komunikacji kryzysowej K_W12

U1 - skutecznie wykorzystuje nabytą wiedzę do krytycznej analizy procesów związanych z sytuacjami kryzysowymi K_U01

U2 - samodzielnie zdobywa i efektywnie wykorzystuje w pracy umiejętności praktyczne związane z komunikowaniu kryzysowym K_U11

U3 - ma umiejętność inicjowania i prowadzenia efektywnej działalności w obszarze komunikowania kryzysowego K_U05

U4 - zna i rozumie zasady oraz wytyczne konstruowania różnorodnych przekazów w ramach komunikacji kryzysowej K_U08

K1 - ma świadomość znaczenia mediów w kryzysie organizacji K_K01

K2 - jest przygotowany do wykonywania funkcji inicjatora, organizatora i koordynatora w ramach zarządzania kryzysem organizacji K_K02

K3 - szanuje oraz aktywnie propaguje zasady etyki zawodowej w zakresie komunikowania kryzysowego K_K06

K4 - cechuje go krytyczna postawa wobec różnych form komunikowania społecznego, w tym komunikowania kryzysowego K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Maguś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0