Wykłady monograficzne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!AR.21 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykłady monograficzne |
Jednostka: | Zakład Psychologii Ogólnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Udział w zajęciach, 10h Przygotowanie się studenta do zajęć, 35h Studiowanie przez studenta zalecanej literatury, 15h Przgotowanie pracy egzaminacyjnej, 10h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie: Stwórz swoją wizytówkę w dwóch wymiarach: 1. tekst słowny 2. etiudę ruchową Po publicznym zaprezentowaniu etiudy ruchowej dokonaj dokładnej analizy pryzmatów i faktorów ruchu, które intencjonalnie użyłaś (Ciało, Wysiłek, Kształt i Przestrzeń). |
Pełny opis: |
Celem wykładów jest poznanie choreologii i podstaw choreoterapii Eksploracja ruchowa Rudolfa Labana Konteksty rozumienia tańca (humanistyka/nauki społeczne) Sposoby analizy ruchu wg Rudolfa Labana Zagadnienia: Pryzmaty przez które patrzymy na ruch – Ciało, Wysiłek, Kształt i Przestrzeń (Body, Effort, Shape, Space). I. Związki umysłu i ciała – przegląd koncepcji filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych Terapeutyczne podstawy tańca Rozwój psychoterapii tańcem Terapeutyczne korzenie tańca Rozwój współczesnej psychoterapii tańcem Pionierzy psychoterapii tańcem II. Perspektywa teoretyczna psychoterapii tańcem Główne techniki i strategie terapeutyczne w pracy z ciałem Funkcje terapeutyczne tańca III. Paradygmaty pracy indywidualnej i grupowej a terapia tańcem a. Terapia indywidualna Psychoterapia tańcem z perspektywy relacji z obiektem Psychoterapia tańcem w perspektywie Jungowskiej Perspektywa Adlerowska w psychoterapii tańcem b. Terapia grupowa Wczesne grupy taneczno-terapuetyczne z pacjentami psychotycznymi Grupy zorientowane psychoanalitycznie Model funkcjonowania grupy wg Wilfreda Biona Grupy zorientowane humanistycznie Choreoterapia i Gestalt Elementy terapeutyczne w psychoterapii egzystencjalnej |
Literatura: |
Lange R., O istocie tańca i jego przejawach w kulturze; Wydawnictwo Instytutu Choreologii, Fundacja Rhytmos, Poznań 2009. Koziełło D., Taniec i psychoterapia, Wydawnictwo KMK Promotions; Poznań 2002,.Sherborne W.; Ruch rozwijający dla dzieci; PWN; Warszawa 2003.Pędzich Z. (red.) praca zbior.; Psychoterapia Tańcem i Ruchem – Teoria i Praktyka w terapii grupowej; Polskie Stowarzyszenie Psychoterapii; Warszawa 2009. |
Efekty uczenia się: |
K_K01 K_K03 K_K06 K_W01 K_W02 K_K02 K_U03 K_W06 K_W07 K_U11 K_U18 K_W16 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kuśpit | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kuśpit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.