Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!PEPP.PIII.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie nauczycieli i rodziców w działaniach edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych: 20 Przygotowanie do testu zaliczeniowego: 25 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - pisemny test zaliczeniowy W2 - pisemny test zaliczeniowy W3 - pisemny test zaliczeniowy U1 - pisemny test zaliczeniowy U2 - pisemny test zaliczeniowy U3 - pisemny test zaliczeniowy K1 - pisemny test zaliczeniowy K2 - pisemny test zaliczeniowy |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących sposobów wpierania nauczycieli i rodziców w procesie edukacji. W czasie zajęć analizowane są wybrane modele współdziałania nauczyciela, rodzica i ucznia w obszarze działań edukacyjnych, a także wybrane psychologiczne aspekty wspomagania rodziców i nauczycieli w procesach wychowania i kształcenia. Ponadto, rozwijane są umiejętności i kompetencje związane ze wspieraniem nauczycieli i rodziców w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi i edukacyjnymi oraz rozwiązywaniem konfliktów. |
Literatura: |
Dubis, M. (2019). Współpraca: nauczyciel–uczeń–rodzic. Wymiary relacji wychowawczej i edukacyjnej. Studia Paedagogica Ignatiana, 22(1), 149-175. Hornowska, E., Brzezińska, A. I., Appelt, K., Kaliszewska-Czeremska, K. (2014). Rola środowiska w rozwoju małego dziecka – metody badania. Warszawa: Wydawnictwo Scholar. Gordon, Th. (2004). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax. Kubacka-Jasiecka, D. Mudyń, K. (2003). (red.) Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna.Toruń: Wyd. Adam Marszałek. Kuśpit, M., & Tychmanowicz, A. (2022). Relationships of the Big Five Personality with Self-Esteem and Emotion Understanding in Students from Visual Arts High Schools and General Education High Schools. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review), 36(1), 121–152. https://doi.org/10.12775/PBE.2022.006 Skibicka-Piechna, A. (2021). Wsparcie społeczne nauczyciela. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 14, 239-249. Sztejnberg, A. (2010). Podstawy komunikacji społecznej w edukacji. Wrocław: Wydawnictwo Astrum Walc, W. (2019) (red.), Opieka, pomoc, wsparcie w edukacyjnej rzeczywistości: potrzeby i działania. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE W1: Rolę nauczyciela-psychologa we wspomaganiu nauczycieli i rodziców w procesie edukacyjnym - K_W02 W2: Znaczenie współpracy między rodzicami, nauczycielami i uczniem w efektywności działań edukacyjnych - K_W02, K_W03 W3: Zasady i możliwości wspomagania rodziców oraz nauczycieli w sytuacjach trudnych - K_W02, K_W03 UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI U1: Planować i realizować działania ukierunkowanie na wsparcie nauczycieli i rodziców w procesie edukacji - K_U01 U2: Udzielać wsparcia nauczycielom i rodzicom w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi, konfliktowymi i kryzysowymi - K_U01, K_U02 U3: Wspomagać nauczycieli i rodziców w procesie rozwiązywaniu problemów edukacyjnych - K_U01, K_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K1: Planowania i realizowania współpracy z nauczycielami i rodzicami w działaniach edukacyjnych - K_K01 K2: Rozwijania i doskonalenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie wieloaspektowego wspierania rozwoju uczniów - K_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marlena Stradomska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Tychmanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.