Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-ANO.LSII.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=27795
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):


wykład : 30

ćwiczenia on line i stacjonarnie: 15

łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 45

liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 2


godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

przygotowanie się do ćwiczeń: 15

studiowanie literatury: 15

przygotowanie się do egzaminu:40

opracowanie projektu: 35

łączna liczba godzin niekontaktowych: 120

liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 4

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu:6

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin pisemny:K_W01

kolokwium pisemne:K_W01

Aktywność podczas zajęć:K_U01, K_U06

Praca pisemna:K_K02, K_K03


Pełny opis:

Podczas zajęć wykładowych studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami i koncepcjami z zakresu marketingu. Przedmiotem jest geneza, istota, funkcje i działania marketingowe. Znaczenie marketingu w przedsiębiorstwie, rola marketingu medialnego, społeczne podstawy zachowań konsumenckich oraz ich psychologiczne uwarunkowania: motywacja i emocje w marketingu i reklamie. Procesy poznawcze w działaniach marketingowych.

Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci zapoznają się z narzędziami promocji, takimi jak reklama, public relations, sprzedaż osobista. Tematyka zajęć koncentruje się na potrzebach konsumentów, środkach wymiany informacji między nabywcą a sprzedawcą. Podczas ćwiczeń studenci zapoznają się z pojęciami takimi jak marketing mix, analiza SWOT, segmentacja rynku.

Literatura:

1. Kotler P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola.

2. Hill D. (2010). Emocjonomika. Wykorzystanie emocji a sukces w biznesie. Warszawa: Gebethner i Ska

3. Mruk (red.). (2008). Marketing- zagadnienia współczesne Poznań:Wydawnictwo Forum Naukowe.

Falkowski A., Tyszka T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

5. Białecki K. (2002). Podstawy marketingu. Warszawa:Wyższa Szkoła Handlu i Prawa.

6. Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

8. Hulten B., Broweus N., van Dijk M. (2011).Marketing sensoryczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

9.Kuśpit, M. (2010). Temperament i kontrola emocjonalna a percepcja reklamy wizualnej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

10. Musiałkiewicz J. (1998). Marketing. Warszawa: EKONOMIK.

Efekty uczenia się:

W_1: Student zna podstawową terminologię i elementarną wiedzę z zakresu marketingu, K_W01

W_2: Student potrafi definiować i interpretować oraz oceniać różne koncepcje, strategie, narzędzia marketingowe, K_W01

U_1: wyznaczać ścieżki aktualizacji swojej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania i marketingu, K_U01, K_U06

K_1: uzasadnić potrzebę i wartość czynnego uczestnictwa w kulturze poprzez działalność kulturalną, K_K02, K_K03

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kuśpit
Prowadzący grup: Wojciech Bobrowicz, Małgorzata Kuśpit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kuśpit
Prowadzący grup: Wojciech Bobrowicz, Małgorzata Kuśpit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)