Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Empathy training

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PE.ERASMUS.66
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Empathy training
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Basical knowledge about psychology

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) (on-line)

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń - 20

Przygotowanie prezentacji - 10

Przygotowanie autorskich ćwiczeń - 15

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 45


Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 1,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - prezentacja multimedialna

W2 - prezentacja multimedialna

U1 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię

K1 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię

K2 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię

Pełny opis:

Celem treningu empatii jest przekazanie studentom wiedzy na temat empatii i tego, jak ją rozwijać. Będą w stanie zrozumieć skutki deficytów empatii w sferze emocjonalnej i społecznej. Uczą się różnych metod rozwijania empatii poprzez metody aktywizujące. Dowiedzą się, że rozwijanie empatii jest jednym z celów edukacji, profilaktyki i resocjalizacji.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Armstrong, K. (2018). I Feel Your Pain’: The Neuroscience of Empathy, https://www.psychologicalscience.org/observer/i-feel-your-pain-the-neuroscience-of-empathy (data dostępu: 13.02.2021).

2. Cameron, C. D., Hutcherson, C. A., Ferguson, A. M., Scheffer, J. A., Hadjiandreou, E., & Inzlicht, M. (2019). Empathy Is Hard Work: People Choose to Avoid Empathy Because of Its Cognitive Costs. Journal of Experimental Psychology: General. Advance online publication. http://dx.doi.org/10.1037/xge0000595 (data dostępu: 13.02.2021).

3. Eisenberg- Berg, N., Mussen, P. (1978). Empathy and Moral Development in Adolescence. Developmental Psychology, Vol. 14, No. 2, 185-186. https://www.researchgate.net/profile/Nancy_Eisenberg/publication/232545858_Empathy_and_moral_development_in_adolescenceDevelopmental_Psychology_14_185-186/links/00b7d539bdae421584000000/Empathy-and-moral-development-in-adolescenceDevelopmental-Psychology-14-185-186.pdf (data dostępu: 13.02.2021).

4. Hoffman, M.L. (1973). Empathy, Role-Taking, Guilt, and Development of Altruistic Motives. https://eric.ed.gov/?id=ED085109 (data dostępu: 13.02.2021).

5. Wang, Y.-W., Davidson, M. M., Yakushko, O. F., Savoy, H. B., Tan, J. A., & Bleier, J. K. (2003). The Scale of Ethnocultural Empathy: Development, validation, and reliability. Journal of Counseling Psychology, 50(2), 221–234. https://doi.org/10.1037/0022-0167.50.2.221 (data dostępu: 13.02.2021).

Literatura dodatkowa

1. Lewicka, A. (2006). Rozwijanie empatii u studentów pedagogiki specjalnej. UMCS Lublin.

Efekty uczenia się:

W1. Posiada wiedzę na temat empatii. K_W02.

W2. Zna klasyczne i współczesne teorie rozwoju moralnego człowieka – w tym empatii - w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem wybranych okresów rozwojowych. K_W03.

U1. Identyfikuje i interpretuje wybrane zjawiska edukacyjne i procesy społeczne związane z empatią. K_U01.

K1. Wykazuje gotowość do krytycznej oceny na podstawie posiadanej wiedzy, co wykorzystuje podczas rozwiązywania problemów związanych z deficytami empatii. K_K01.

K2. Wykazuje gotowość do upowszechniania wzorów empatycznej komunikacji w środowisku pracy i poza nim. K_K02.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Brodacka, Agnieszka Lewicka-Zelent
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0