Empathy training
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.ERASMUS.66 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Empathy training |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Basical knowledge about psychology |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) (on-line) Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 20 Przygotowanie prezentacji - 10 Przygotowanie autorskich ćwiczeń - 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - prezentacja multimedialna W2 - prezentacja multimedialna U1 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię K1 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię K2 - przygotowanie ćwiczeń rozwijających empatię |
Pełny opis: |
Celem treningu empatii jest przekazanie studentom wiedzy na temat empatii i tego, jak ją rozwijać. Będą w stanie zrozumieć skutki deficytów empatii w sferze emocjonalnej i społecznej. Uczą się różnych metod rozwijania empatii poprzez metody aktywizujące. Dowiedzą się, że rozwijanie empatii jest jednym z celów edukacji, profilaktyki i resocjalizacji. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Armstrong, K. (2018). I Feel Your Pain’: The Neuroscience of Empathy, https://www.psychologicalscience.org/observer/i-feel-your-pain-the-neuroscience-of-empathy (data dostępu: 13.02.2021). 2. Cameron, C. D., Hutcherson, C. A., Ferguson, A. M., Scheffer, J. A., Hadjiandreou, E., & Inzlicht, M. (2019). Empathy Is Hard Work: People Choose to Avoid Empathy Because of Its Cognitive Costs. Journal of Experimental Psychology: General. Advance online publication. http://dx.doi.org/10.1037/xge0000595 (data dostępu: 13.02.2021). 3. Eisenberg- Berg, N., Mussen, P. (1978). Empathy and Moral Development in Adolescence. Developmental Psychology, Vol. 14, No. 2, 185-186. https://www.researchgate.net/profile/Nancy_Eisenberg/publication/232545858_Empathy_and_moral_development_in_adolescenceDevelopmental_Psychology_14_185-186/links/00b7d539bdae421584000000/Empathy-and-moral-development-in-adolescenceDevelopmental-Psychology-14-185-186.pdf (data dostępu: 13.02.2021). 4. Hoffman, M.L. (1973). Empathy, Role-Taking, Guilt, and Development of Altruistic Motives. https://eric.ed.gov/?id=ED085109 (data dostępu: 13.02.2021). 5. Wang, Y.-W., Davidson, M. M., Yakushko, O. F., Savoy, H. B., Tan, J. A., & Bleier, J. K. (2003). The Scale of Ethnocultural Empathy: Development, validation, and reliability. Journal of Counseling Psychology, 50(2), 221–234. https://doi.org/10.1037/0022-0167.50.2.221 (data dostępu: 13.02.2021). Literatura dodatkowa 1. Lewicka, A. (2006). Rozwijanie empatii u studentów pedagogiki specjalnej. UMCS Lublin. |
Efekty uczenia się: |
W1. Posiada wiedzę na temat empatii. K_W02. W2. Zna klasyczne i współczesne teorie rozwoju moralnego człowieka – w tym empatii - w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem wybranych okresów rozwojowych. K_W03. U1. Identyfikuje i interpretuje wybrane zjawiska edukacyjne i procesy społeczne związane z empatią. K_U01. K1. Wykazuje gotowość do krytycznej oceny na podstawie posiadanej wiedzy, co wykorzystuje podczas rozwiązywania problemów związanych z deficytami empatii. K_K01. K2. Wykazuje gotowość do upowszechniania wzorów empatycznej komunikacji w środowisku pracy i poza nim. K_K02. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Brodacka, Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.