Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Activating methods in classroom– Practicum course

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PE.ERASMUS.76
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Activating methods in classroom– Practicum course
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu dydaktyki

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) (on-line)

Ćwiczenia - 45 (w tym 30 w szkole)

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 45

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń - 20

Przygotowanie kart obserwacji - 20

Przygotowanie case study - 25

Przygotowanie scenariusza zajęć - 30

Przygotowanie mapy myśli -10

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 105


Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 3,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 5

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - scenariusz zajęć

W2 - scenariusz zajęć

U1 - scenariusz zajęć

U2 - studium przypadku

U3 - arkusz obserwacji

U4 - mapa myśli

K1 - scenariusz zajęć i hospitacji

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi metodami aktywizującymi, które można zastosować w pracy ze studentami. Poznają oni swoje zalety i ograniczenia. Rozwijają swoje umiejętności związane z obserwacją uczniów podczas nauki, przygotowaniem studium przypadku i scenariusza zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących. Studenci będą mieli możliwość zdobycia kompetencji podczas zajęć z uczniami szkoły średniej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Pozycje zwarte i ciągłe

1. Cawthon, S.W., Dawson, K., Ihorn (2011). Activating Student Engagement Through Drama-Based. Journal for Learning through the Arts, 7(1). https://escholarship.org/uc/item/6qc4b7pt

2. Struyven, K., Dochy, F. (2008). Students’ likes and dislikes regarding student-activating and lecture-based educational settings: Consequences for students’ perceptions of the learning environment, student learning and performance. European Journal of Psychology of Education, 3 (23). https://www.researchgate.net/profile/Katrien_Struyven/publication/225523643_Students'_likes_and_dislikes_regarding_student-activating_and_lecture-based_educational_settings_Consequences_for_students'_perceptions_of_the_learning_environment_student_learning_and_performance/links/54ec4de50cf2465f532dd24f/Students-likes-and-dislikes-regarding-student-activating-and-lecture-based-educational-settings-Consequences-for-students-perceptions-of-the-learning-environment-student-learning-and-performance.pdf

Źródła internetowe

3. Mertens, E. (2011). Activating teaching methods for lectures and seminars. Pobrane z: www.kolleg.loel.hs-anhalt.de/landschaftsinformatik-4.2.6/fileadmin/user_upload/_temp_/2011/Proceedings/703_MERTENS_2011May11_E.pdf (data dostępu: 23.09.2020).

4. Rosenberg, R. Tools for Activating Materials and Tasks in the English Language Classroom. Pobrane z: www.files.eric.ed.gov/fulltext/EJ923460.pdf (data dostępu: 23.09.2020).

5. Vilonen, K.M., Zitting, E., Krause, A. The use of activating teaching methods in an introductory course on chemical processes. Pobrane z: www.s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/6559153/1232.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DUse_of_activating_teaching_methods_in_an.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20200227%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20200227T195058Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=50534bc65f32596482cd9c1616e808034b5a872558ac39fa3ad37bb2e59d9b2c (data dostępu: 23.09.2020).

Literatura dodatkowa

Pozycje zwarte i ciągłe

1. Filipiak, E. (2012). Rozwijanie zdolności uczenia się: z Wygotskim i Brunerem w tle. Gdańsk: GWP.

2. Hunziker, D. (2018). Kompetencje bez tajemnic, Słupsk/Warszawa: Dobra Literatura.

Efekty uczenia się:

W1. Definiuje pojęcie metoda aktywująca.

W2. Zna metody aktywizujące i umie je zastosować w praktyce.

U1. Umie przygotować scenariusz zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących.

U2. Umie przygotować studium przypadku wybranego ucznia.

U3. Umie dokonywać trafnych obserwacji uczniów na zajęciach.

U4. Umie przygotować mapę myśli.

K1. Ma świadomość deficytów w stosowaniu metod aktywizujących.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0