Activating methods in classroom– Practicum course
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.ERASMUS.76 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Activating methods in classroom– Practicum course |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu dydaktyki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) (on-line) Ćwiczenia - 45 (w tym 30 w szkole) Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 20 Przygotowanie kart obserwacji - 20 Przygotowanie case study - 25 Przygotowanie scenariusza zajęć - 30 Przygotowanie mapy myśli -10 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 105 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 3,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - scenariusz zajęć W2 - scenariusz zajęć U1 - scenariusz zajęć U2 - studium przypadku U3 - arkusz obserwacji U4 - mapa myśli K1 - scenariusz zajęć i hospitacji |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi metodami aktywizującymi, które można zastosować w pracy ze studentami. Poznają oni swoje zalety i ograniczenia. Rozwijają swoje umiejętności związane z obserwacją uczniów podczas nauki, przygotowaniem studium przypadku i scenariusza zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących. Studenci będą mieli możliwość zdobycia kompetencji podczas zajęć z uczniami szkoły średniej. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Pozycje zwarte i ciągłe 1. Cawthon, S.W., Dawson, K., Ihorn (2011). Activating Student Engagement Through Drama-Based. Journal for Learning through the Arts, 7(1). https://escholarship.org/uc/item/6qc4b7pt 2. Struyven, K., Dochy, F. (2008). Students’ likes and dislikes regarding student-activating and lecture-based educational settings: Consequences for students’ perceptions of the learning environment, student learning and performance. European Journal of Psychology of Education, 3 (23). https://www.researchgate.net/profile/Katrien_Struyven/publication/225523643_Students'_likes_and_dislikes_regarding_student-activating_and_lecture-based_educational_settings_Consequences_for_students'_perceptions_of_the_learning_environment_student_learning_and_performance/links/54ec4de50cf2465f532dd24f/Students-likes-and-dislikes-regarding-student-activating-and-lecture-based-educational-settings-Consequences-for-students-perceptions-of-the-learning-environment-student-learning-and-performance.pdf Źródła internetowe 3. Mertens, E. (2011). Activating teaching methods for lectures and seminars. Pobrane z: www.kolleg.loel.hs-anhalt.de/landschaftsinformatik-4.2.6/fileadmin/user_upload/_temp_/2011/Proceedings/703_MERTENS_2011May11_E.pdf (data dostępu: 23.09.2020). 4. Rosenberg, R. Tools for Activating Materials and Tasks in the English Language Classroom. Pobrane z: www.files.eric.ed.gov/fulltext/EJ923460.pdf (data dostępu: 23.09.2020). 5. Vilonen, K.M., Zitting, E., Krause, A. The use of activating teaching methods in an introductory course on chemical processes. Pobrane z: www.s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/6559153/1232.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DUse_of_activating_teaching_methods_in_an.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20200227%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20200227T195058Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=50534bc65f32596482cd9c1616e808034b5a872558ac39fa3ad37bb2e59d9b2c (data dostępu: 23.09.2020). Literatura dodatkowa Pozycje zwarte i ciągłe 1. Filipiak, E. (2012). Rozwijanie zdolności uczenia się: z Wygotskim i Brunerem w tle. Gdańsk: GWP. 2. Hunziker, D. (2018). Kompetencje bez tajemnic, Słupsk/Warszawa: Dobra Literatura. |
Efekty uczenia się: |
W1. Definiuje pojęcie metoda aktywująca. W2. Zna metody aktywizujące i umie je zastosować w praktyce. U1. Umie przygotować scenariusz zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących. U2. Umie przygotować studium przypadku wybranego ucznia. U3. Umie dokonywać trafnych obserwacji uczniów na zajęciach. U4. Umie przygotować mapę myśli. K1. Ma świadomość deficytów w stosowaniu metod aktywizujących. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.