Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PE.LS.2/5a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.jezyki.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Znajomość języka na poziomie B1.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe ( z udziałem nauczyciela akademickiego ): 30 godz. na sem. - KW stacjonarnie


Godziny niekontaktowe: ( praca własna studenta ): 30 godz na sem.


-przygotowanie do zajęć


-przygotowanie do testów


-studiowanie literatury


Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1


Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu – 2


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, W3 - Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny

U4, U5, U6, U7 - Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny

K8, K9, K10 -Kolokwia i testy śródsemestralne, karta oceny wypowiedzi studenta, karta oceny aktywności studenta, egzamin pisemny


Pełny opis:

Celem ćwiczeń jest poszerzenie wiedzy studenta i doskonalenie jego umiejętności językowych na poziomie średniozaawansowanym. W trakcie zajęć studenci doskonalą sprawności językowe ( czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, wypowiedzi ustne i pisemne ) oraz utrwalają i poszerzają wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa. Kurs obejmuje również elementy języka specjalistycznego. 60 godzinny moduł językowy pozwala na podniesienie umiejętności językowych studenta do poziomu B2, zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Literatura:

C. Lathan-Koening, C. Oxenden, English File Intermediate Plus lub Upper Intermediate Fourth Edition, Student's Book, Oxford University Press

R. Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press

M.Swan, "Practical English Usage", Oxford University Press

Longman Dictionary of Contemporary English

Słowniczek pojęć pedagogicznych

Materiały przygotowane przez prowadzącego

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01 Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka angielskiego (K_W01, K_W02, D.1/E.1.W2.)

02 Absolwent zna i rozpoznaje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować (K_W02, D.1/E.1.W4.)

03 Absolwent ma wiedzę na temat wybranych aspektów życia, obyczajowości i kultury krajów obszaru danego języka obcego (K_W03, K_W04, K_W05, D.1/E.1.W13. )

UMIEJĘTNOŚCI

04 Absolwent potrafi analizować i interpretować treści zawarte w materiałach źródłowych oraz formułować opinie i brać udział w dyskusjach na ich temat (K_U01, K_U04, K_U05, D.1/E.1.U3.)

05 Absolwent posiada umiejętności wykorzystania poznanych w toku zajęć zagadnień gramatyczno-leksykalnych w nowym kontekście językowym (K_U02

K_U05, D.1/E.1.U5.)

06 Absolwent rozumie i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym (K_U05, B.2.U6.)

07 Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności (K_U06, K_U07, B.2.U2.)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

08 Absolwent rozumie konieczność stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych (K_K01, B.2.K3.)

09 Absolwent przestrzega zasad właściwego zachowania w czasie pracy zespołowej. Odnosi się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K02, K_K03, B.2.K4.)

10 Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego (K_K01, K_K04, B.2.K3.)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Szymańska
Prowadzący grup: Małgorzata Szymańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0