Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSII.9JA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://wwwpl.cnc.umcs.lublin.pl
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe ( praca z udziałem nauczyciela akademickiego )- 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

Godziny niekontaktowe ( praca własna ) - 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

w tym:

- przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15

- studiowanie literatury: 5

- przygotowanie się do testów: 10

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 10

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Dla cyklu kształcenia 2019 - 2024:


W 01 – Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin


U 02, U 03, U 04 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin


K 05, K 06 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin





Pełny opis:

Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym.

Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności

mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie

tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy

ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania

wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej.

Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość

wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ według standardów Europejskiego

Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Literatura:

1. ENGLISH FILE 4ED -INTERMEDIATE PLUS STUDENTS BOOK

Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, wydawnictwo: Oxford University Press

2. Special education vocabulary in use, Anna Treger, Bronisław Treger, wydawnictwo Poltext, 2018

3. Academic Encounters: Life in Society Student's Book: Reading, Study Skills, and Writing Student Edition, Kristine Brown, Susan Hood, Cambridge University Press; 2002

Efekty uczenia się:

W01 Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2+. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka obcego K_W01 K_W02

02 Absolwent zna i rozpoznaje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować K_W02

03 Absolwent ma wiedzę na temat wybranych aspektów życia, obyczajowości i kultury krajów obszaru danego języka obcego K_W03

K_W04 K_W05

04 Absolwent potrafi analizować i interpretować treści zawarte w materiałach źródłowych oraz formułować opinie i brać udział w dyskusjach na ich temat K_U01 K_U04 K_U05

05 Absolwent posiada umiejętności wykorzystania poznanych w toku zajęć zagadnień gramatyczno-leksykalnych w nowym kontekście językowym K_U02 K_U05

06 Absolwent rozumie i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym K_U05

07 Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności K_U06 K_U07

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów do stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych K_K01

Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w czasie pracy zespołowej. Odnosi się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych. K_K02 K_K03

Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego. K_K01 K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jodłowska, Emilia Pawłowska
Prowadzący grup: Anna Jodłowska, Emilia Pawłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0