Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSII.9JA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://wwwpl.cnc.umcs.lublin.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+ |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe ( praca z udziałem nauczyciela akademickiego )- 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin) Godziny niekontaktowe ( praca własna ) - 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin) w tym: - przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15 - studiowanie literatury: 5 - przygotowanie się do testów: 10 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Dla cyklu kształcenia 2019 - 2024: W 01 – Testy leksykalno-gramatyczne, testy z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin U 02, U 03, U 04 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin K 05, K 06 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin |
Pełny opis: |
Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym. Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ według standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. |
Literatura: |
1. ENGLISH FILE 4ED -INTERMEDIATE PLUS STUDENTS BOOK Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, wydawnictwo: Oxford University Press 2. Special education vocabulary in use, Anna Treger, Bronisław Treger, wydawnictwo Poltext, 2018 3. Academic Encounters: Life in Society Student's Book: Reading, Study Skills, and Writing Student Edition, Kristine Brown, Susan Hood, Cambridge University Press; 2002 |
Efekty uczenia się: |
W01 Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2+. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka obcego K_W01 K_W02 02 Absolwent zna i rozpoznaje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować K_W02 03 Absolwent ma wiedzę na temat wybranych aspektów życia, obyczajowości i kultury krajów obszaru danego języka obcego K_W03 K_W04 K_W05 04 Absolwent potrafi analizować i interpretować treści zawarte w materiałach źródłowych oraz formułować opinie i brać udział w dyskusjach na ich temat K_U01 K_U04 K_U05 05 Absolwent posiada umiejętności wykorzystania poznanych w toku zajęć zagadnień gramatyczno-leksykalnych w nowym kontekście językowym K_U02 K_U05 06 Absolwent rozumie i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym K_U05 07 Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności K_U06 K_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych K_K01 Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w czasie pracy zespołowej. Odnosi się z szacunkiem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych. K_K02 K_K03 Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego. K_K01 K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jodłowska, Emilia Pawłowska | |
Prowadzący grup: | Anna Jodłowska, Emilia Pawłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.