Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Filozofia z logiką

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW-MN.1/1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Filozofia z logiką
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.umcs
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym (0,6 ETCS)

18 h wykład



Niekontaktowe (2,4 ECTS:)

15.0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych;

17,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów;

40,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu.

Łączna liczba godzin nie kontaktowych 72



Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Końcowy test sprawdzający. Zaliczenie od =>60%

Pełny opis:

Celem wykładu jest zapoznanie się studentów z problematykę, zagadnieniami oraz terminologię filozoficzną oraz logiczną. Wykład zapoznaje studentów z głównymi epokami, koncepcjami, dziedzinami i pojęciami filozofii. Ukazanie znaczenia filozofii i logiki na tle kultury i cywilizacji europejskiej. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności analizy oraz interpretacji tekstów filozoficznych; umiejętności dyskusji, twórczego i abstrakcyjnego myślenia.

Literatura:

Anzenbacher, A. (2003). Wprowadzenie do filozofii. Kraków: WAM

Borkowski L.(1977).Elementy logiki formalnej, Warszawa. PWN..

Ferber, R. (2008). Podstawowe pojęcia filozoficzne 1. Kraków: WAM.

Ferber, R. (2008). Podstawowe pojęcia filozoficzne 2. Kraków: WAM.

Gilson, E. (1966). Historia filozofii chrześcijańskiej w wiekach średnich. Warszawa: PAX.

Reale, G. (2000). Historia filozofii starożytnej. Tom I, II, III, IV. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.

Swieżawski, S. (2000). Dzieje europejskiej filozofii klasycznej. Warszawa: PWN.

Tatarkiewicz, W. (2004). Historia filozofii. Tom I, II, III. Warszawa: PWN.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie:

w pogłębionym stopniu terminologię używaną w naukach pedagogicznych, a także źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauk (KW 01)

w rozszerzonym zakresie wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogiczne (KW 04)

w rozszerzonym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia (KW 06)

Umiejętności. Absolwent potrafi:

w rozszerzonym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia (K U01)

wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, powiązanych z nią dyscyplin naukowych i metodyk szczegółowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie edukacji

przedszkolnej i wczesnoszkolne (K U06)

dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (K U08)

Kompetencje: społeczne. Absolwent jest gotów do:

dokonywania krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych (K K01)

rozwijania właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów, w tym wobec kultury i sztuki (K K02)

projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie ku wartościom – wprowadzanie dzieci (uczniów) w świat wartości, (K K09)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Polit
Prowadzący grup: Krzysztof Polit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0