Filozofia z logiką
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW-MN.1/1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Filozofia z logiką |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym (0,6 ETCS) 18 h wykład Niekontaktowe (2,4 ECTS:) 15.0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych; 17,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów; 40,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu. Łączna liczba godzin nie kontaktowych 72 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Końcowy test sprawdzający. Zaliczenie od =>60% |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie się studentów z problematykę, zagadnieniami oraz terminologię filozoficzną oraz logiczną. Wykład zapoznaje studentów z głównymi epokami, koncepcjami, dziedzinami i pojęciami filozofii. Ukazanie znaczenia filozofii i logiki na tle kultury i cywilizacji europejskiej. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności analizy oraz interpretacji tekstów filozoficznych; umiejętności dyskusji, twórczego i abstrakcyjnego myślenia. |
Literatura: |
Anzenbacher, A. (2003). Wprowadzenie do filozofii. Kraków: WAM Borkowski L.(1977).Elementy logiki formalnej, Warszawa. PWN.. Ferber, R. (2008). Podstawowe pojęcia filozoficzne 1. Kraków: WAM. Ferber, R. (2008). Podstawowe pojęcia filozoficzne 2. Kraków: WAM. Gilson, E. (1966). Historia filozofii chrześcijańskiej w wiekach średnich. Warszawa: PAX. Reale, G. (2000). Historia filozofii starożytnej. Tom I, II, III, IV. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL. Swieżawski, S. (2000). Dzieje europejskiej filozofii klasycznej. Warszawa: PWN. Tatarkiewicz, W. (2004). Historia filozofii. Tom I, II, III. Warszawa: PWN. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent zna i rozumie: w pogłębionym stopniu terminologię używaną w naukach pedagogicznych, a także źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauk (KW 01) w rozszerzonym zakresie wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogiczne (KW 04) w rozszerzonym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia (KW 06) Umiejętności. Absolwent potrafi: w rozszerzonym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia (K U01) wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, powiązanych z nią dyscyplin naukowych i metodyk szczegółowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolne (K U06) dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (K U08) Kompetencje: społeczne. Absolwent jest gotów do: dokonywania krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych (K K01) rozwijania właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów, w tym wobec kultury i sztuki (K K02) projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie ku wartościom – wprowadzanie dzieci (uczniów) w świat wartości, (K K09) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Polit | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Polit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.