Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW-MN.2/5an |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.umcs.pl/pl/cnicjo.htm |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka na poziomie B1/B1+ |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) realizowane stacjonarnie lub on-line w przypadku kształcenia zdalnego: Konwersatoria 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) przygotowanie do zajęć -20 przygotowanie do testów śródsemestralnych -5 przygotowanie prac pisemnych -5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS za moduł - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1.Bieżąca ocena przygotowania do zajęć 2.Bieżąca ocena aktywności na zajęciach 3.Testy śródsemestralne |
Pełny opis: |
Moduł języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym. Zajęcia mają na celu doskonalenie i rozwijanie sprawności językowych studenta w zakresie: wypowiedzi ustnych (opis wydarzeń i zjawisk, wyrażanie opinii, wypowiedzi na tematy związane z zainteresowaniami , życiem codziennym, uczuciami, doświadczeniami, planami osobistymi i zawodowymi oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), rozumienia i interpretowania tekstu czytanego (teksty ogólne oraz pedagogiczne), rozumienia ze słuchu oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ wg standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. |
Literatura: |
1. Oxenden, C., Latham-Koenig, C., (2020). English File Upper Intermediate 4th edition. Student's Book. Oxford: Oxford University Press 2. Anna Treger, Bronisław Treger Special Education Vocabulary in Use; Wydawnictwo Poltext 2018 3. Artykuły specjalistyczne. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1 Absolwent ma wiedzę dotyczącą zasad formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) (K_W01, B.2.W1.) 2 Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne z zakresu nauk pedagogicznych w języku obcym i wie jak je stosować. Zna wymogi poprawnych wypowiedzi na tematy dotyczące studiowanej dziedziny oraz wie jak odnaleźć żądane informacje w tekstach fachowych (K_W01, B.2.W1., B.2.W2.) 3 Absolwent posiada wiedzę na temat wybranych aspektów życia codziennego, norm postępowania, obyczajów i kultury krajów danego obszaru językowego ( K_W06, B.2.W2.) UMIEJĘTNOŚCI: 4 Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2+ oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii (K_U16, B.2.U1., B.2.U2.) 5 Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji, sposobu porozumiewania się oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U16, B.2.U1.) 6 Absolwent posiada umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U02, K_U16, K_U18, B.2.U3.) 7 Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych z zakresu języka ogólnego i fachowego; umie formułować wnioski, wyrażać opinie i brać udział w dyskusjach na tematy ogólne oraz dotyczące wybranych zagadnień specjalistycznych (K_U15, K_U16, B.2.U1., B.2.U2.) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 8 Absolwent jest gotów do dokonywania prawidłowej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz znajdowania skutecznych sposobów ciągłego doskonalenia językowego (K_K01, B.2.K1.) 9 Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w kontaktach interpersonalnych oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem i zrozumieniem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K08, A.4.K2.) 10 Absolwent jest gotów do postrzegania kompetencji językowych jako narzędzia do poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz zwiększania własnego potencjału (K_K01, B.2.K1.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Krajka | |
Prowadzący grup: | Anna Krajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.