Seminarium magisterskie (BN)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.2SI.11SM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie (BN) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów I stopnia. Podstawy z zakresu: metod badań pedagogicznych, metodologii badań społecznych, analizy jakościowej i ilościowej materiału empirycznego oraz metod statystycznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) seminarium 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 60 Pisanie pracy 60 Łączna liczba godzin pracy własnej 120 Liczba punktów ETCS za pracę własną 4 Sumaryczna liczba punktów ETCS dla modułu 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - część teoretyczna pracy W2 - część teoretyczna pracy W3 - część teoretyczna pracy W4 - część teoretyczna pracy W5 - część teoretyczna pracy U1 - część teoretyczna U2 - część teoretyczna U3 - część teoretyczna U4 - część teoretyczna |
Pełny opis: |
Na seminarium studenci, wykorzystując źródła naukowe, poszerzają wiedzę na wybranych zjawisk empirycznych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, analizują etapy postępowania badawczego w kontekście wybranego modelu badań ilościowych, przekrojowych z wykorzystaniem procedury sondażu diagnostycznego, definiują wybrane zmienne niezależne i zależne w badaniach własnych. Określają cel, przedmiot oraz teren i obiekt badań własnych Wyróżniają główne pytania badawcze, zmienne i ich wskaźniki. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Brzeziński J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa. 2. Goriszowski W.(2003). Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa. 3. Łobocki M. (2013). Metody i techniki badan pedagogicznych, Kraków. 4. Pilch T., Bauman T. (2010). Zasady badań pedagogicznych, Warszawa. 5. Węglińska M. (2016). Jak pisać pracę magisterską?, Kraków. 6. Zdunek E. (2003). Etyka w nauce, polityce, medycynie, biznesie, Lublin. Literatura dodatkowa: 1. Babbie E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa. 2. Boć J. (2003). Jak pisać pracę magisterską, Wrocław. 3. Brzezicka, A., (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny przewodnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: SWPS. 4. Łobocki M. (2006). Metody badań pedagogicznych, Kraków. 5. Nowak S. (2016). Metodologia badań społecznych, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
W1. Zna zaawansowaną terminologię używaną w pedagogice i pedagogice specjalnej oraz w dyscyplinach pokrewnych. K_W01, E.1R.W1. W2. Rozumie kluczowe zagadnienia i główne tendencje rozwojowe pedagogiki stanowiące podstawę teoretyczną pracy magisterskie. K_W02, E.1R.W1. W3. Rozumie rozszerzoną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W03, E.1R.W3. W4. Zna metody badań społecznych w szczególności specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki. K_W04, E.1R.W2. W5.Rozumie wybrane fakty i zjawiska dotyczące wychowania, socjalizacji, resocjalizacji, opisywane w pracy magisterskiej. K_W05, E.1R.W4. U1. Formułuje i testuje skomplikowane hipotezy badawcze z zakresu pedagogiki, dokonuje ich analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji na poziomie zaawansowanym. K_U01, E.1R.U2. U2. Wykorzystuje posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki z różnorodnych źródeł do opracowania pracy magisterskiej. K_U02, E.1R.U1. U3. Komunikuje się sprawnie posługiwać się specjalistyczną terminologią z obszaru pedagogiki i pedagogiki specjalnej przy opracowaniu pracy magisterskiej. K_U06, E.1R.U5. K1. Przestrzega zasad etyki zawodowej podczas przygotowania pracy magisterskiej. K_K03, E.1R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent, Andrzej Węgliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.