Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie (BN)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.2SI.11SM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie (BN)
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ukończenie studiów I stopnia.

Podstawy z zakresu: metod badań pedagogicznych, metodologii badań społecznych, analizy jakościowej i ilościowej materiału

empirycznego oraz metod statystycznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

seminarium 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury 60

Pisanie pracy 60

Łączna liczba godzin pracy własnej 120

Liczba punktów ETCS za pracę własną 4

Sumaryczna liczba punktów ETCS dla modułu 5



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - część teoretyczna pracy

W2 - część teoretyczna pracy

W3 - część teoretyczna pracy

W4 - część teoretyczna pracy

W5 - część teoretyczna pracy

U1 - część teoretyczna

U2 - część teoretyczna

U3 - część teoretyczna

U4 - część teoretyczna

Pełny opis:

Na seminarium studenci, wykorzystując źródła naukowe, poszerzają wiedzę na wybranych zjawisk empirycznych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, analizują etapy postępowania badawczego w kontekście wybranego modelu badań ilościowych, przekrojowych z wykorzystaniem procedury sondażu diagnostycznego, definiują wybrane zmienne niezależne i zależne w badaniach własnych. Określają cel, przedmiot oraz teren i obiekt badań własnych

Wyróżniają główne pytania badawcze, zmienne i ich wskaźniki.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Brzeziński J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

2. Goriszowski W.(2003). Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa.

3. Łobocki M. (2013). Metody i techniki badan pedagogicznych, Kraków.

4. Pilch T., Bauman T. (2010). Zasady badań pedagogicznych, Warszawa.

5. Węglińska M. (2016). Jak pisać pracę magisterską?, Kraków.

6. Zdunek E. (2003). Etyka w nauce, polityce, medycynie, biznesie, Lublin.

Literatura dodatkowa:

1. Babbie E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa.

2. Boć J. (2003). Jak pisać pracę magisterską, Wrocław.

3. Brzezicka, A., (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny przewodnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z

psychologii. Warszawa: SWPS.

4. Łobocki M. (2006). Metody badań pedagogicznych, Kraków.

5. Nowak S. (2016). Metodologia badań społecznych, Warszawa.

Efekty uczenia się:

W1. Zna zaawansowaną terminologię używaną w pedagogice i pedagogice specjalnej oraz w dyscyplinach pokrewnych. K_W01, E.1R.W1.

W2. Rozumie kluczowe zagadnienia i główne tendencje rozwojowe pedagogiki stanowiące podstawę teoretyczną pracy magisterskie. K_W02, E.1R.W1.

W3. Rozumie rozszerzoną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W03, E.1R.W3.

W4. Zna metody badań społecznych w szczególności specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki. K_W04, E.1R.W2.

W5.Rozumie wybrane fakty i zjawiska dotyczące wychowania, socjalizacji, resocjalizacji, opisywane w pracy magisterskiej. K_W05, E.1R.W4.

U1. Formułuje i testuje skomplikowane hipotezy badawcze z zakresu pedagogiki, dokonuje ich analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji na poziomie zaawansowanym. K_U01, E.1R.U2.

U2. Wykorzystuje posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki z różnorodnych źródeł do opracowania pracy magisterskiej. K_U02, E.1R.U1.

U3. Komunikuje się sprawnie posługiwać się specjalistyczną terminologią z obszaru pedagogiki i pedagogiki specjalnej przy opracowaniu pracy magisterskiej. K_U06, E.1R.U5.

K1. Przestrzega zasad etyki zawodowej podczas przygotowania pracy magisterskiej. K_K03, E.1R.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Lewicka-Zelent
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent, Andrzej Węgliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0