Seminarium magisterskie (BN)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.2SIII.3SM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie (BN) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów I stopnia. Podstawy z zakresu: metod badań pedagogicznych, metodologi badań społecznych, analizy jakościowej i ilościowej materiału empirycznego oraz metod statystycznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) seminarium 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 100 Przeprowadzenie i przygotowanie badań 50 Przygotowanie narzędzia badawczego 20 Przygotowanie pracy 100 Łączna liczba godzin pracy własnej 270 Liczba punktów ETCS za pracę własną 9 Łączna liczba godzin 300 Łączna liczba ECTS 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1. praca magisterska W2. praca magisterska W3. praca magisterska W4. praca magisterska U1. praca magisterska U2. praca magisterska U3. praca magisterska K1. praca magisterska |
Pełny opis: |
Na seminarium magisterskim w czwartym semestrze studenci, wykorzystując źródła naukowe, dopracowują rozdział metodologiczny i opracowują wyniki badań własnych. Przygotowują wstęp, zakończenie wraz z podsumowaniem, bibliografię i aneks. Pracują nad przygotowaniem ostatecznej wersji pracy magisterskiej. |
Literatura: |
Wykaz literatury ustalany indywidualnie ze studentem – w zależności od tematu Jego pracy magisterskiej. Literatura obowiązkowa: 1. Brzeziński J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa. 2. Goriszowski W.(2003). Badania pedagogiczne w zarysie. Warszawa. 3. Łobocki M. (2013). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. 4. Pilch T., Bauman T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. 5. Węglińska M. (2016). Jak pisać pracę magisterską? Kraków. Literatura dodatkowa: 1. Babbie E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa:Wyd. Nauk. 2. Boć J. (2003). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław. 3. Brzezicka, A., (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny przewodnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa. 4.Denzin N.K., Lincoln Y.S.(2009), Metody badań jakościowych. Warszawa. 5.Gromkowska-Melosik A. (2007), Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy, Gdańsk 6. Łobocki M. (2006). Metody badań pedagogicznych. Kraków. 7. Nowak S. (2016). Metodologia badań społecznych. Warszawa. 8.Rubacha K., (2008) Metodologia badan nad edukacją. Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię używaną w pedagogice i pedagogice specjalnej oraz pedagogice resocjalizacyjnej. K_W01. E.1R.W1; E.1R.W3. W2. Zna, rozumie w pogłębionym stopniu ogólną teorię z zakresu różnych dyscyplin nauk społecznych powiązaną z resocjalizacją i umiejętnie wykorzystuje je w pracy magisterskiej. K_W03. E.1R.W1; E.1R.W2. W3. Zna i rozumie różnorodne metody prowadzenia badań społecznych w szczególności specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W05. E.1R.W2. W4. Zna i rozumie zasady i normy etyczne działalności zawodowej pedagoga resocjalizacyjnego oraz ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania swoich działań, w tym zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. K_W08. E.1R.W1; E.1R.W5. UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi formułować i testować skomplikowane hipotezy badawcze z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej oraz dokonać ich analizy, oceny, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji na poziomie zaawansowanym. K_U01. E.1R.U2. U2. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej dokonując pogłębionej oceny, krytycznej analizy i syntezy źródeł informacji w pracy magisterskiej. K_U02. E.1R.U1; E.1R.U3. U3. Potrafi komunikować się biegle w języku obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz sprawnie posługiwać się specjalistyczną terminologią z obszaru pedagogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej. K_U06. E.1R.U1. KOMPETENCJE K1. jest gotów do pogłębionej krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści; jej ciągłego uzupełniania i uznawania jej znaczenia przy rozwiązywaniu problemów zawodowych opisywanych w pracy magisterskiej oraz doświadczaniu w związku z jej przygotowywaniem. K_K01. E.1R.K1; E.1R.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Lewicka-Zelent | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Lewicka-Zelent, Andrzej Węgliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.