Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie (BN)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRE.2SIII.3SM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie (BN)
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ukończenie studiów I stopnia.

Podstawy z zakresu: metod badań pedagogicznych, metodologi badań społecznych, analizy jakościowej i ilościowej materiału empirycznego oraz metod statystycznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

seminarium 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury 100

Przeprowadzenie i przygotowanie badań 50

Przygotowanie narzędzia badawczego 20

Przygotowanie pracy 100

Łączna liczba godzin pracy własnej 270

Liczba punktów ETCS za pracę własną 9

Łączna liczba godzin 300

Łączna liczba ECTS 10

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1. praca magisterska

W2. praca magisterska

W3. praca magisterska

W4. praca magisterska

U1. praca magisterska

U2. praca magisterska

U3. praca magisterska

K1. praca magisterska

Pełny opis:

Na seminarium magisterskim w czwartym semestrze studenci, wykorzystując źródła naukowe, dopracowują rozdział metodologiczny i opracowują wyniki badań własnych. Przygotowują wstęp, zakończenie wraz z podsumowaniem, bibliografię i aneks.

Pracują nad przygotowaniem ostatecznej wersji pracy magisterskiej.

Literatura:

Wykaz literatury ustalany indywidualnie ze studentem – w zależności od tematu Jego pracy magisterskiej.

Literatura obowiązkowa:

1. Brzeziński J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

2. Goriszowski W.(2003). Badania pedagogiczne w zarysie. Warszawa.

3. Łobocki M. (2013). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.

4. Pilch T., Bauman T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

5. Węglińska M. (2016). Jak pisać pracę magisterską? Kraków.

Literatura dodatkowa:

1. Babbie E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa:Wyd. Nauk.

2. Boć J. (2003). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław.

3. Brzezicka, A., (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny przewodnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa.

4.Denzin N.K., Lincoln Y.S.(2009), Metody badań jakościowych. Warszawa.

5.Gromkowska-Melosik A. (2007), Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy, Gdańsk

6. Łobocki M. (2006). Metody badań pedagogicznych. Kraków.

7. Nowak S. (2016). Metodologia badań społecznych. Warszawa.

8.Rubacha K., (2008) Metodologia badan nad edukacją. Warszawa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię używaną w pedagogice i pedagogice specjalnej oraz pedagogice resocjalizacyjnej. K_W01. E.1R.W1; E.1R.W3.

W2. Zna, rozumie w pogłębionym stopniu ogólną teorię z zakresu różnych dyscyplin nauk społecznych powiązaną z resocjalizacją i umiejętnie wykorzystuje je w pracy magisterskiej. K_W03. E.1R.W1; E.1R.W2.

W3. Zna i rozumie różnorodne metody prowadzenia badań społecznych w szczególności specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W05. E.1R.W2.

W4. Zna i rozumie zasady i normy etyczne działalności zawodowej pedagoga resocjalizacyjnego oraz ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania swoich działań, w tym zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. K_W08. E.1R.W1; E.1R.W5.

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Potrafi formułować i testować skomplikowane hipotezy badawcze z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej oraz dokonać ich analizy, oceny, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji na poziomie zaawansowanym. K_U01. E.1R.U2.

U2. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej dokonując pogłębionej oceny, krytycznej analizy i syntezy źródeł informacji w pracy magisterskiej. K_U02. E.1R.U1; E.1R.U3.

U3. Potrafi komunikować się biegle w języku obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) oraz sprawnie posługiwać się specjalistyczną terminologią z obszaru pedagogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej. K_U06. E.1R.U1.

KOMPETENCJE

K1. jest gotów do pogłębionej krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści; jej ciągłego uzupełniania i uznawania jej znaczenia przy rozwiązywaniu problemów zawodowych opisywanych w pracy magisterskiej oraz doświadczaniu w związku z jej przygotowywaniem. K_K01. E.1R.K1; E.1R.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Lewicka-Zelent
Prowadzący grup: Agnieszka Lewicka-Zelent, Andrzej Węgliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0