Samodoskonalenie i rozwój osobisty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PRE.LSIV.7st |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Samodoskonalenie i rozwój osobisty |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Bieżące przygotowanie się do ćwiczeń 5 Przygotowanie pracy zaliczeniowej 15 Studiowanie literatury przedmiotu 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | zaliczenie pisemne |
Pełny opis: |
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji autokreacyjnych studentów, aby potrafili planować własny rozwój osobisty i zawodowy. Podczas zajęć studenci poznają związek między rozwojem zawodowym oraz osobistym. |
Literatura: |
Dudzikowa M. (1994). Kompetencje autokreacyjne – czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych. w: Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, red. M. Dudzikaowa, A.A. Kotusiewicz, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Białystok, s. 127–152. Łukasik J.M. (2016). Poznać siebie i dbać o rozwój, Wydawnictwo Akademii Ignatianum, Kraków. Łukasik J.M. (2016). Rozwój osobisty przyszłych nauczycieli-pedagogów. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 3, s. 120–130. Machel, H. (2007). Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej w: Resocjalizacja, t. 2, re. B. Urban. J.M. Stanik, PWN, Warszawa. Paszkiewicz, A. (2017). Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej. Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
W01. Student zna i rozumie rolę wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań nieletnich oraz dorosłych osób społecznie nieprzystosowanych w kontekście własnego rozwoju osobistego. K_W03, E.1R.W4. W02. Student zna i rozumie normy i zasady etyczne w zakresie działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej prowadzonej przez pedagoga resocjalizacyjnego. K_W08, E.1R.W4. U01. Student potrafi samodzielnie planować i realizować swój rozwój zawodowy oraz osobisty, w tym własne uczenie się; dokonać analizy własnej pracy i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. K_U09, B.1.U9. K01. Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych.K_K04, E.1R.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Krawczyk | |
Prowadzący grup: | Renata Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Trojanowska | |
Prowadzący grup: | Ewa Trojanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.