Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski z elementami języka specjalistycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PRSO-LS/3s.JA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.jezyki.umcs.lublin.pl
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Poziom językowy B1+

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (praca z udziałem nauczyciela akademickiego)- praca na ćwiczeniach (konwersatorium) 30 na sem. (30 godz. x 4 semestry)

Godziny niekontaktowe (praca własna) 30, (30 godz. x 4 semestry)w tym:

- przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15

- studiowanie literatury: 5

- przygotowanie się do testów: 10

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu-8


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - egzamin pisemny

U1 - kolokwium pisemne

K1 - praca pisemna


Pełny opis:

Moduł języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym.Ma na celu doskonalenie i poszerzanie sprawności językowych studenta w zakresie: wypowiedzi ustnej (opis wydarzeń i zjawisk,wyrażanie opinii, komunikatywność w obrębie tematyki związanej z zainteresowaniami , życiem codziennym, uczuciami, doświadczeniami,planami zawodowymi oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), zrozumienia tekstu czytanego (teksty ogólne oraz pedagogiczne), rozumienia i interpretowania wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego orazrozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2 wg standardówEuropejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Literatura:

Ch.Latham-Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki " English File intermediate plus' Student's Book, OUP ,2019.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01 Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka obcego

K_W01

K_W02

02 Absolwent rozróżnia i definiuje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować

K_W02

03 Absolwent konstruuje wypowiedzi i opisuje wybrane aspekty życia, dylematy, obyczajowość i kulturę krajów obszaru danego języka obcego

K_W03

K_W07

K_W08

UMIEJĘTNOŚCI

04 Absolwent dokonuje analizy, przedstawia i opisuje treści zawarte w materiałach źródłowych oraz konstruuje opinie i bierze udział w dyskusjach na ich temat

K_U01

K_U03

K_U06

05 Absolwent rozróżnia i angażuje poznane w toku zajęć zagadnienia gramatyczno-leksykalne w nowym kontekście językowym

K_U02

K_U03

K_U05

K_U06

06 Absolwent charakteryzuje oraz dokonuje analizy uproszczonych tekstów specjalistycznych w języku obcym

K_U04

K_U06

07 Absolwent sprawdza i rozpoznaje różne źródła informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności

K_U05

K_U06

K_U07

K_U08

KOMPETENCJE

08 Absolwent dokonuje analizy i określa priorytety odnośnie samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych

K_K01

K_K04

09 Absolwent określa korzyści ze znajomości języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego.

K_K02

K_K03

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Rola
Prowadzący grup: Natalia Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Krajka
Prowadzący grup: Anna Krajka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesław Dacka
Prowadzący grup: Wiesław Dacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-96c5a8fb3 (2024-10-22)