Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/10s.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
24.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | student zaliczył wszystkie tresci, przewidziane - jako uprzednie - programem kształcenia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | udział w zajęciach: 120 godz. - bieżące przygotowanie do zajęć seminaryjnych: 100 godz. - udział w konsultacjach: 20 godz. - samodzielne poszukiwanie literatury przedmiotu: 70 godz. - samodzielna analiza wybranych artykułów: 170 godz. - samodzielne zaplanowanie badań i opracowanie konspektu pracy magisterskiej z wyborem i uzasadnieniem adekwatności metod diagnostycznych: 90 godz. - przeprowadzenie badań: 60 godz. - przygotowanie bazy danych dla uzyskanych wyników i przeprowadzenie obliczeń statystycznych: 30 godz. - opracowanie części teoretycznej pracy magisterskiej: 180 godz. - opracowanie części empirycznej pracy magisterskiej: 180 godz. - przygotowanie do obrony: 239 godz. - udział w egzaminie dyplomowym: 1 godz. Łączny czas pracy studenta wynosi 1260 godz., co odpowiada 42 pkt ECTS. W tym: 360 godz. (opracowanie pracy dyplomowej), co odpowiada 12 pkt ECTS 240 godz. (przygotowanie do egzaminu i udział w nim), co odpowiada 8 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: 120 (udział w zajęciach) + 15 (konsultacje) + 1 (egzamin) = 136 godz., co odpowiada 4,5 pkt ECTS - nakład pracy własnej związany z zajęciami o charakterze praktycznym wynosi: 90 (zaplanowanie badań) + 60 (przeprowadzenie badań) + 30 (opracowanie bazy danych i przeprowadzenie obliczeń statystycznych) + 180 (opracowanie części empirycznej) + 10 (konsultacje związane z badaniami) = 370 godzin, co odpowiada 12 pkt ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocenę jakości udziału studenta w dyskusji problemowej, poprawności przygotowanego konspektu pracy magisterskiej i pełnego tekstu pracy magisterskiej, a także egzaminu dyplomowego. |
Pełny opis: |
Moduł (realizowany przez 4 semestry) obejmuje problematykę dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu wybranego przez studenta tematu badawczego. Student poznaje w tym zakresie najbardziej współczesne osiągnięcia i dokonania. W oparciu o wiedzę teoretyczną oraz metodologiczną planuje i przeprowadza badanie naukowe oraz dokonuje analizy i interpretacji zgromadzonych wyników. Finalnym zadaniem studenta jest przedstawienie pracy magisterskiej oraz przystąpienie do egzaminu dyplomowego. Seminaria magisterskie stanowią istotny element indywidualnego profilu kształcenia każdego studenta. Pomimo zindywidualizowania nastawione są na realizację podobnych kierunkowych efektów kształcenia. |
Literatura: |
W aspekcie teoretycznym: Zróżnicowana w zależności od wybranego przez studenta seminarium. W aspekcie metodologicznym: Brzeziński, J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. W aspekcie statystycznym: Bedyńska, S., Brzezicka, A. (red.). (2007). Statystyczny drogowskaz. Warszawa:Academica |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot potrafi: WIEDZA: 01. Posiada – w oparciu o literaturę rodzimą, ale również obcojęzyczną - szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych z zakresu wybranego obszaru psychologii K_W13; H2A_W06 02. Zna metody i narzędzia służące pozyskiwaniu danych do opisu i wyjaśniania interesujących go - ze względu na podjętą problematykę badawczą - zmiennych psychologicznych oraz ich wzajemnych powiązań K_W16; H2A_W06 03. Zna i przestrzega zasad ochrony prawa autorskiego i własności intelektualnej, norm i zasad etyki zawodu psychologa K_W18; S2A_W10;H2A_W08 UMIEJĘTNOŚCI 04. Dokonuje krytycznej analizy idei i poglądów zawartych w różnych podejściach teoretycznych K_03; H2A_U02 05. Potrafi przygotować kontekst teoretyczny prowadzonego przez siebie badania empirycznego, zaprezentować metodologię badań oraz analizę ilościową i jakościową zgromadzonego materiału empirycznego K_U08; H2A_U_10; S2A_U10 06.Umiejętnie realizuje projekt badawczy oraz opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki badań. K_U09; H2A_U02; S2A_U03; K_U10; H2a_U03; S2A_U08 07.Potrafi merytorycznie uzasadnić wnioski z przeprowadzonych badań oraz posiada umiejętność obrony własnych podglądów w tym zakresie.K_U05; H2A_U06; K_U30; H2A_U06. KOMPETENCJE 08.Ma świadomość etycznych aspektów prowadzenia badań psychologicznych. K_K03; S2A_K04; H2A_K04 09.Rozwija wiedze i umiejętności własne w obszarze podjętej problematyki badawczej. K_K02; S2A_K06; H2A_K01. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Gawda | |
Prowadzący grup: | Aneta Borkowska, Wojciech Cwalina, Beata Daniluk, Cezary Domański, Barbara Gawda, Oleg Gorbaniuk, Natalia Jach-Salamon, Grażyna Krasowicz-Kupis, Małgorzata Kuśpit, Grażyna Kwiatkowska, Magdalena Razmus, Ewa Szepietowska, Anna Tychmanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.