Statystyka w psychologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/3s.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Statystyka w psychologii |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): w roku 2020/2021, 2022/2023 - on-line Wykład - 30 Ćwiczenia - 15 Konwersatorium - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 75 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 3 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): w roku 2020/2021 - on-line Przygotowanie do egzaminu - 30 Przygotowanie do konwersatoriów - 45 Przygotowanie do ćwiczeń - 25 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 100 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 4 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 7 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W 1 - egzamin W 2 - egzamin, test analizy danych W 3 - egzamin, raport z badania U 1 - test analizy danych, raport z badania U 2 - egzamin U 3 - egzamin, raport z badania K 1 - raport z badania K 2 - raport z badania |
Pełny opis: |
Treści kształcenia obejmują narzędzia opisu i wnioskowania statystycznego dla modeli eksperymentalnych, quasi-eksperymentalnych i korelacyjnych, które są niezbędne do zdobywania naukowej wiedzy w zakresie psychologii. Zaliczenie kursu jest powiązane z tym, że studenci rozumieją i znają: (1) znaczenie statystyki w badaniach naukowych w psychologii; (2) zasady opisu i wnioskowania statystycznego; (3) normy etyczne, które należy przestrzegać podczas analiz i raportowania wyników; studenci potrafią: (1) analizować statystycznie dane uzyskane w badaniach empirycznych; (2) ocenić rolę metod statystycznych w procesie badawczym oraz (3) poprawnie interpretować wyniki analiz statystycznych; studenci są przygotowani do: (1) rzetelnych analiz statystycznych na poziomie posiadanych kompetencji oraz (2) oceny własnych kompetencji w zakresie analiz statystycznych i ich znaczenia w postępowaniu badawczym. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Bedyńska, S. i Cypryańska., M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska, S. i Cypryańska., M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Francuz, P. i Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Lublin: Wydawnictwo KUL. Piber-Dąbrowska, K., Cypriańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS ACADEMICA. Literatura dodatkowa Błaszczak, W. (2008). Jednoczynnikowa analiza wariancji z powtarzanym pomiarem: Badanie efektów odnoszenia do Ja utajonych stymulacji afektywnych. W: G. Kwiatkowska i K. Stasiuk (red.),SPSS w praktyce psychologicznej (s. 87-94). Lublin: Wydawnictwo UMCS. King, B. M. i Minium, E. W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Wieczorkowska, G. i Wierzbiński, J. (2011). Statystyka: od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA i ROZUMIE W1. Znaczenie statystyki w badaniach naukowych w psychologii. K_W02, P7S_WG W2. Zasady opisu i wnioskowania statystycznego. K_W09, P7S_WG W3. Normy etyczne, które należy przestrzegać podczas analiz i raportowania wyników. K_W10, P7S_WK UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI U1. Analizować dane statystyczne uzyskane w badaniach empirycznych. K_U02, P7S_UW U2. Ocenić rolę metod statystycznych w procesie badawczym. K_U03, P7S_UW U3. Interpretować wyniki analiz statystycznych. K_U06, P7S_UW, P7S_UK KOMPETENCJE: ABSOLWENT JEST GOTOWY DO K1. Oceny własnych kompetencji w zakresie analiz statystycznych oraz ich znaczenia w postępowaniu badawczym. K_K01, P7S_KK K2. Rzetelnych analiz statystycznych na poziomie posiadanych kompetencji. K_K03, P7S_KO |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Błaszczak | |
Prowadzący grup: | Wojciech Błaszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.