Psychologia twórczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/4s.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia twórczości |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | wiedza z zakresu psychologii ogólnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład: 30 Konsultacje: 2 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 32 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 30 Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie pisemne w formie testu: W1, W2, W3 , W4, U1 |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje wiedzę z zakresu psychologii twórczości. Podczas zajęć studenci poznają podstawowe pojęcia i teorie twórczości, strukturę procesu twórczego, poznawcze składniki procesu twórczego, procesy emocjonalno-motywacyjne w twórczości. Tematyka wykładów koncentruje się ponadto na twórczości w rozwoju dziecka, społecznym kontekście twórczości oraz twórczości i edukacji oraz zdolnościach i uzdolnieniach jako niezbędnych warunków twórczości. |
Literatura: |
Popek S. (2002). Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: UMCS Popek. S. (2010). Psychologia twórczości plastycznej. Kraków: IMPULS Nęcka E. (2003). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP Kuśpit M. (red.) (2013). Barwy twórczości. Lublin: UMCS Gloton, R., Clero, C. (1998). Twórcza aktywność dziecka. Warszawa: WSiP. Kuśpit, M. (2003). Jak stymulować twórczość ucznia? Remedium. Warszawa: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Nr 7-8 , 125-126. Lowenfeld V., Brittain W.(1977). Twórczość a rozwój umysłowy dziecka. Warszawa: PWN. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył moduł: W1. Posiada wiedzę o specyfice psychologii twórczości oraz jej znaczenia dla psychologii KW_03 W2. Zna podstawowe koncepcje twórczości oraz jej rozwoju; KW_05; KW_13 W3. Zna podstawowe pojęcia z zakresu psychologii twórczości człowieka oraz jej uwarunkowań; KW_05 W4. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach pozyskiwania danych oraz analizach zjawisk psychologicznych w odniesieniu do twórczej aktywności jednostki; KW_16 U1.Potrafi interpretować aktywności twórczą człowieka z uwzględnieniem perspektywy psychologicznej; KU_02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kuśpit | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kuśpit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kuśpit | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kuśpit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.