Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PS-MS/6s.8 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy metodologiczne planowania i prowadzenia badań empirycznych w psychologii oraz statystycznej analizy uzyskanych w ich toku wyników (znajomość pakietu statystycznego SPSS). |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Zajęcia dydaktyczne - konwersatoria: 30 godz. Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Przygotowanie krytycznej analizy artykułu empirycznego: 5 godz. Przygotowanie prezentacji koncepcji badań własnych: 10 godz. Realizacja własnego projektu badawczego: 15 godz. Sporządzenie raportu z badania empirycznego: 10 godz. Łączna liczba godzin niekontaktowych: 50 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 2 Łączny nakład pracy studenta: 80 godz., tzn. 3 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Od roku akademickiego 2021/22: - prezentacja krytycznej analizy wybranego artykułu empirycznego z obszaru psychologii (na forum grupy) - U1 - prezentacja koncepcji badań własnych, planu badawczego, procedury badań (na forum grupy) - W1, W2,W3, U2 - praca zaliczeniowa - raport z przeprowadzonego przez studentów badania (praca w grupach dwuosobowych) - W2, W3, U3, U4, K1, K2 |
Pełny opis: |
Moduł przygotowujący studenta do zadań realizowanych w ramach seminarium magisterskiego. Obejmuje problematykę dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu wybranego przez studenta tematu badawczego. Student poznaje w tym zakresie najbardziej współczesne osiągnięcia i dokonania, tak w obszarze teoretycznym, jak i metodologicznym. W oparciu o wiedzę teoretyczną oraz metodologiczną projektuje badanie naukowe oraz dokonuje analizy i interpretacji zgromadzonych wyników. Proseminaria stanowią istotny element indywidualnego profilu kształcenia każdego studenta. Pomimo zindywidualizowania nastawione są na realizację podobnych kierunkowych efektów kształcenia. |
Literatura: |
1. Bedyńska S., Brzezicka A. (red.). Statystyczny drogowskaz. Wyd. SWPS „Academika”. 2. Francuz P., Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Wyd. KUL. 3. Skimina E., Harasimczuk J., Cieciuch J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA7. Wyd. Liberi Libri, http://www.liberilibri.pl/ 4. Kulesza W., Doliński D. (2020). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Wyd. Smak Słowa. |
Efekty uczenia się: |
Od roku akademickiego 2021/22: Wiedza - absolwent zna i rozumie: 1. współczesne koncepcje teoretyczne i paradygmaty badawcze z zakresu wybranego obszaru psychologii. K_W02, K_W05 2. podstawy teoretyczne stosowanych metod i narzędzi służących pozyskiwaniu danych z zakresu podjętej problematyki badawczej. K_W09 3. zasady ochrony prawa autorskiego i własności intelektualnej. K_W11 Umiejętności - absolwent potrafi: 1. dokonać krytycznej analizy poglądów reprezentatywnych dla różnych podejść teoretycznych, a także merytorycznie argumentować oraz przekonywać i bronić własnych poglądów. K_U01, K_U10 2. właściwie dobierać metody i narzędzia badawcze zgodnie z podjętą problematykę badań. K_U03 3. zaplanować i zrealizować projekt badawczy oraz opracować i zinterpretować wyniki analiz statystycznych w formie raportu. K_U05, K_U02, K_U06 4. efektywnie współdziałać w zespole przy realizacji projektu badawczego. K_U13 Kompetencje społeczne - absolwent jest gotowy do: 1. samodzielnego i krytycznego dążenia do poszerzania wiedzy i umiejętności własnych. K_K01 2. przestrzegania norm i zasad etycznych w trakcie podejmowanych działań wynikających z roli studenta. K_K03 Do roku akademickiego 2020/21: WIEDZA W1 - Posiada – w oparciu o literaturę rodzimą, ale również obcojęzyczną - szczegółową wiedzę o współczesnych koncepcjach teoretycznych oraz paradygmatach badawczych z zakresu wybranego obszaru psychologii. K_W13, K_W14 W2 - Zna podstawy teoretyczne stosowanych metod i narzędzi służących pozyskiwaniu danych do opisu i wyjaśniania interesujących go zmiennych, istotnych ze względu na podjętą problematykę badawczą. K_W16 W3 - Zna zasady ochrony prawa autorskiego i własności intelektualnej. K_W18 UMIEJĘTNOŚCI U1 - Potrafi dokonać krytycznej analizy poglądów reprezentatywnych dla różnych podejść teoretycznych, a także wykazuje umiejętność merytorycznego argumentowania oraz przekonywania i obrony własnych poglądów. K_U03; K_U05; K_U30 U2 - Właściwie dobiera metody i narzędzia badawcze zgodnie z podjętą problematykę badań. K_U10 U3 - Umiejętnie planuje i realizuje projekt badawczy oraz opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki badań w formie raportu. K_U09; K_U13 U4 - Przestrzega zasad ochrony prawa autorskiego i własności intelektualnej oraz norm i zasad etyki zawodu psychologa. K_U26 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1 - Samodzielnie i krytycznie dąży do poszerzania wiedzy i umiejętności własnych. K_K02 K2 - Potrafi efektywnie współpracować w zespole. K_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łucja Domańska | |
Prowadzący grup: | Wojciech Błaszczak, Łucja Domańska, Krzysztof Leoniak, Magdalena Razmus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.