Język nowożytny z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD.H-JN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język nowożytny z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych i Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot przeznaczony dla słuchaczy studiów doktoranckich. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test semestralny. Ustna wypowiedź na podstawie materiału stymulującego. Pisemna praca zaliczeniowa - abstrakt. Prezentacja ustna z wykorzystaniem nowych technologii oparta o zakres zainteresowań naukowych doktoranta/doktorantki. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji językowych doktorantów w wybranym języku nowożytnym w zakresie języka ogólnego, akademickiego i wybranych aspektów języka dziedzinowego. Celem kursu jest zapoznanie doktorantów z poprawnymi zasadami konstruowania wypowiedzi pisemnych i ustnych w języku angielskim na poziomie B2 i rozwinięcie umiejętności konstruowania takich wypowiedzi poprzez analizę akademickich tekstów anglojęzycznych, poszerzanie słownictwa akademickiego oraz związanego z terminologią charakterystyczną dla wybranych dyscyplin naukowych, zastosowanie odpowiednich struktur gramatycznych, a także odpowiedniej retoryki oraz rejestru językowego. |
Literatura: |
1. Bailey, S. (2004). Academic writing: A practical guide for students. Routledge. 2. Evans, V. (2019). Successful writing: Upper-intermediate. Express Publishing. 3. Latham-Koenig, C., Oxeden, C. (2014). English File: Upper-intermediate. Oxford 4. Prodromou, L. (2010). Grammar and Vocabulary for First Certificate. Longman 5. Zemach, D. E., Broudy, D., Valvona, C. (2011). Writing research papers: From essay to research paper. Student Book. Macmillan 6. Materiały autorskie nauczyciela akademickiego. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1) Doktorant zna i rozumie zakres słownictwa w języku obcym opisujący światowy dorobek w ramach wybranej dyscypliny nauki lub sztuki w zakresie ogólnym oraz w zakresie własnego projektu badawczego (K_W01). W2) Doktorant zna i rozumie możliwości związane z poszerzeniem własnej perspektywy badawczej poprzez studiowanie literatury w języku obcym i powiązanie swojego projektu badawczego z głównymi tendencjami naukowymi oraz metodologicznymi funkcjonującymi w ramach własnej dyscypliny naukowej w kontekście międzynarodowym. (K_W03) W3) Doktorant zna i rozumie zasady dotyczące wykorzystania języka akademickiego, dyskursu akademickiego, a także cech języka charakterystycznego dla wybranej przez siebie dyscypliny nauki niezbędne w procesie wprowadzania w obieg naukowy, społeczny oraz komercyjny wyników badań naukowych. (K_W04) Umiejętności: U1) Doktorant potrafi posługiwać się językiem obcym nowożytnym w mowie i piśmie na poziomie umożliwiającym udział w międzynarodowym życiu naukowym, tzn. na poziomie przynajmniej B2. (K_U07) U2) Doktorant potrafi inicjować w języku obcym debatę na temat wybranych przez siebie problemów istotnych dla życia naukowego i społecznego oraz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, które zainicjowane są przez innych użytkowników przestrzeni publicznej. (K_U05) U3) Doktorant potrafi korzystać z klasycznych oraz nowoczesnych metod i narzędzi w celu wykorzystywania języka nowożytnego, a także rozpoznania własnych predyspozycji i umiejętności językowych oraz definiowania indywidualnych celów i planów związanych z rozwojem języka nowożytnego. (K_U09) Kompetencje społeczne: K1) Doktorant jest gotów do krytycznego określenia w języku obcym miejsca własnych koncepcji badawczych w dorobku właściwej dyscypliny naukowej lub artystycznej oraz wkładu w jej rozwój. (K_K01) K2) Doktorant jest gotów do samodzielnego określania celów językowych oraz sposobów ich realizowania w ramach podejmowanych zadań badawczych i społecznych tak, aby wiedza i umiejętności językowe doktoranta/doktorantki mogły być rozwijane wraz z rozwojem naukowym. (K_K04) K3) zachowania zasad rzetelności naukowej w procesie tworzenia własnych prac pisemnych i ustnych. (K_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.