Konteksty i perspektywy e-humanistyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD.H-KPeH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konteksty i perspektywy e-humanistyki |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych i Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 15 godzin zajęć, 5 godz. konsultacje, 10 godz. wykonanie pracy zaliczeniowej |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zaprezentowanie aktualnego stanu badań humanistyki cyfrowej oraz istniejących możliwości badawczych (zasoby, narzędzia, problemy). |
Literatura: |
1. Radomski A., Humanistyka cyfrowa w praktyce – analiza i wizualizacja obrazów, Roczniki Kulturoznawcze, 2015, nr 6(4). 2. Solska E., Nowa Respublica Litteraria? Humanistyka cyfrowa jako metaorientacja współczesnych badań humanistycznych, Roczniki Kulturoznawcze, 2016, nr 7(1). 3. Osiński Z., Information infrastructure of contemporary humanities and the digital humanities development as a cause of creating new information barriers. A Polish case, "Digital Scholarship in the Humanities", 2018, vol. 34(2). 4. Ucińska J., Humanistyka cyfrowa: problemy definiowania pojęcia, Zagadnioenia Informacji Naukowej, 2017, nr 55(1). 5. Debates in the Digital Humanities, (ed.) Matthew K. Gold, University of Minnesota Press. 2012. 6. Defining Digital Humanities, (eds.) Melissa Terras, Julianne Nyhan, Edward Vanhoutte, Routledge, London 2016. |
Efekty uczenia się: |
Zna światowy dorobek w w zakresie humanistyki cyfrowej oraz kierunki jej rozwoju w sposób umożliwiający twórcze i nowatorskie ich rozwinięcie oraz weryfikację w ramach podjętego projektu badawczego. Potrafi korzystając z zaawansowanej wiedzy dobierać i rozwijać metody badań oraz narzędzia badawcze pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w obrębie humanistyki cyfrowej. Jest gotów do krytycznego określenia miejsca własnych koncepcji badawczych w dorobku właściwej dyscypliny naukowej lub artystycznej oraz wkładu w jej rozwój. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.