Wybrane problemy współczesnej humanistyki/sztuki III rok
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD.H-WPWH-III |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane problemy współczesnej humanistyki/sztuki III rok |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych i Sztuki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień dotyczących teorii i metodologii nauk humanistycznych, w szczególności w kontekście własnej pracy badawczej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 2,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 8,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin w formie pisemnej (W01, W02, W03, W03, W04, ) Udział w dyskusjach dydaktycznych w trakcie zajęć (W01, W02, W03, W04, U01, U02, U04, K01, K02, K05) |
Pełny opis: |
W ramach wykładów Studenci i Studentki będą poznawać wybrane ujęcia teoretyczne, podejścia metodologiczne i narzędzia badawcze stosowane we współczesnych badaniach humanistycznych. W ramach każdego z wykładów zaprezentowany i omówiony zostanie wybrany projekt badawczy realizowany w ciągu ostatnich lat przez różnych badaczy w obrębie różnych dyscyplin humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących metodologii i źródeł badawczych. Prezentacja projektu połączona będzie z dyskusją dydaktyczną, w ramach której każdy z uczestników zajęć będzie miał możliwość odniesienia doświadczeń związanych z realizacją własnego projektu badawczego do zagadnień prezentowanych w czasie wykładu. |
Literatura: |
Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, PWN Warszawa 2003 i 2004. Brzeziński J., O pożytkach płynących z nauki metodologii, w: W. Wrzosek (red.), Świat historii, Poznań 1998, s. 113-124. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. , Metody badań jakościowych, PWN, Warszawa 2009. Domańska Ewa, Jakiej metodologii potrzebuje współczesna humanistyka? "Teksty Drugie" 2010, nr 1-2, s. 45-55. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W01 Absolwent/Absolwentka zna zagadnienia teoretyczne i metodologiczne w ramach nauk humanistycznych w zakresie umożliwiającym ich twórcze rozwinięcie w ramach własnego projektu badawczego W02 Absolwent/Absolwentka zna w stopniu zaawansowanym metodologię właściwą dla własnej dyscypliny nauki lub sztuki w stopniu umożliwiającym ich zastosowanie w ramach własnego projektu badawczego W03 Absolwent/Absolwentka poszerza własną perspektywę badawczą poprzez powiązanie własnego projektu badawczego z nurtami metodologicznymi obecnymi w ramach własnej dyscypliny oraz innych dyscyplin W04 Absolwent/Absolwentka rozumie znaczenie i rolę nauk humanistycznych i artystycznych w procesie badania i rozumienia ważnych zjawisk współczesności UMIEJĘTNOŚCI U01 Absolwent/Absolwentka potrafi rozpoznawać problemy badawcze i formułować hipotezy oraz cele badawcze pozwalające na rozwijanie własnej dyscypliny nauki lub sztuki U02 Absolwent/Absolwentka potrafi w sposób adekwatny dobierać metody i narzędzia badawcze celem rozwiązywania problemów badawczych U04 Absolwent/Absolwentka potrafi rozpoznawać problemy znaczące dla życia naukowego i społecznego, aktywnie uczestnicząc w debatach im poświęconych KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 Absolwent/Absolwentka jest gotów/ gotowa do krytycznego określenia miejsca własnych badań w kontekście dorobku własnej dyscypliny naukowej lub artystycznej K02 Absolwent/Absolwentka jest gotów/ gotowa do wykorzystywania dorobku nauk humanistycznych i artystycznych do rozstrzygania problemów teoretycznych i praktycznych pojawiających się w sferze naukowej i poza nią K05 Absolwent/Absolwentka jest gotów/ gotowa do przyjęcia na siebie odpowiedzialności związanej z przynależnością do wspólnoty naukowej i koniecznością stosowania się do wyznaczonych przez nią zasad etycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Adamczyk-Garbowska, Marta Kubiszyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Henryk Kardela, Zbysław Muszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.