Współczesne nurty w teorii ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD.S-WNE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne nurty w teorii ekonomii |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu makro- i mikroekonomii uzyskana na kursach na studiach niższego stopnia lub w rezultacie samokształcenia. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 g/ 1 ECTS, w tym: - wykład 30 g. b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 90 g./ 3 ECTS, w tym: - studiowanie literatury 60 g. - przygotowanie do egzaminu 30 g. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 120 g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny |
Pełny opis: |
Przedmiot w pogłębiony sposób prezentuje współczesne nurty ekonomii. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Blaug, Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne, WN PWN, Warszawa 1994. J. Godłów-Legiędź, Współczesna ekonomia. Ku nowemu paradygmatowi?, CH Beck, Warszawa 2010. M. Bałtowski (red.), Ekonomia przyszłości, WN PWN, Warszawa 2016 M. Ratajczak (red.), Współczesne teorie ekonomiczne, UE w Poznaniu, Poznań 2009. Core Economics, core-econ.org Literatura uzupełniająca: Kołodko G.W. (2014), The New Pragmatism, or Economics and Policy for the Future, “Acta Oeconomica”, Vol. 64 (2) Kołodko G.W. (2014), Whither the World: The Political Economy of the Future, Palgrave Macmillan, Houndmills, Basingstoke, Hampshire 2014. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Absolwent zna w stopniu zaawansowanym światowy dorobek teoretyczny w dyscyplinie ekonomii, przedstawia silne i słabe strony aktualnie dominujących paradygmatów naukowych. 2. Absolwent charakteryzuje możliwości i ograniczenia poszczególnych nurtów ekonomicznych w zakresie wyjaśniania zjawisk gospodarczych i oddziaływania na nie. UMIEJĘTNOŚCI 1. Absolwent potrafi wykorzystać dorobek współczesnych nurtów ekonomicznych do rozwiązywania problemów gospodarczych. 2. Absolwent potrafi opracować program kształcenia z przedmiotów ekonomicznych na studiach I i II stopnia. POSTAWY 1. Absolwent jest gotów do krytycznej oceny dorobku nurtów ekonomicznych i powiązania własnego dorobku z wybranymi z nich. 2. Absolwent jest gotów do upowszechniania wyników swoich badań naukowych i do wykorzystania ich do czynnego udziału w debacie publicznej publicznej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Bałtowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Bałtowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Bałtowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maciej Bałtowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.