Ćwiczenia terenowe-gleboznawstwo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | Z-G.Ćw.Gl |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia terenowe-gleboznawstwo |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/_#/school//?ctx=teamsGrid; |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu gleboznawstwa. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. Umiejętność obsługi niektórych aplikacji MS Office (Word, Excel, Teams). |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Konwersatorium w terenie 32 h Konsultacje 13 h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 45 h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Studiowanie literatury 15 h Samodzielne opracowanie wyników badań terenowych 15 h Przygotowanie się do zaliczenia na stopień 15 h Łączna liczba godzin niekontaktowych 45 h Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1: ocena wykonania opisu i klasyfikacji analizowanych gleb W2: ocena wykonania zadań praktycznych w terenie U1: ocena wykonania zadań praktycznych w terenie U2: dyskusja podczas ćwiczeń K1: dyskusja podczas ćwiczeń |
Pełny opis: |
Ćwiczenia terenowe z gleboznawstwa adresowane są do studentów II roku I stopnia geografii. Jest to przedmiot obligatoryjny. Ćwiczenia terenowe z gleboznawstwa mają na celu wykonanie w terenie odkrywek glebowych oraz opisu budowy gleb w celu ich klasyfikacji, uwzględniając budowę geologiczną, rzeźbę terenu, stosunki wodne, charakter szaty roślinnej oraz formy użytkowania. |
Literatura: |
1. Bednarek R., Dziadowiec H., Pokojska U., Prusinkiewicz Z., 2004. Badania ekologiczno-gleboznawcze. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa. 2. Dobrzański B., Uziak S., Klimowicz Z., Melke J., 1987. Badanie gleb w laboratorium i w polu. Przewodnik do ćwiczeń z gleboznawstwa dla studentów biologii i geografii. Wyd. UMCS. Lublin. 3. Systematyka gleb Polski, 2019. Wydanie 6. Polskie Towarzystwo Gleboznawcze. UWP, Wrocław-Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Efekty przedmiotowe odnoszą się do efektów kierunkowych wdrożonych w roku akademickim 2019/2020. Wiedza: W1. Student zna podstawowy zakres pojęć i działań dotyczaćych badań gleb w terenie z uwzględnieniem założeń aktualnej systematyki gleb Polski i świata (K_W01) W2. Zna podstawowe metody i techniki badań gleb w terenie w celu poznania ich właściwości (K_W07) Umiejętności: U1. Student potrafi zastosować podstawowe techniki i narzędzia stosowane w badaniach terenowych gleb (K_U01) U2. Student potrafi określić rolę gleby w funkcjonowaniu różnych ekosystemów (K_U06) Kompetencje społeczne: K1. Student jest gotów do przestrzegania zasad ochrony gleb oraz zrównoważonego wykorzystanie ich zasobów (K_K04) |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia terenowe, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Chodorowski, Andrzej Plak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia terenowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.