Zaawansowane programowanie w języku Python (P)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | Z-GI-IS.ZPJP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zaawansowane programowanie w języku Python (P) |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw programowania w języku Python |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 15 godzin - wykład 30 godzin - laboratorium około 40 godzin - praca własna studenta - prace domowe, przygotowanie do laboratoriów, przygotowanie do kolokwium i egzaminu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena pracy na zajęciach (W1-W4, U1-U5, K1-K4), Kolokwia (W1-W4, U1-U5, K4) Egzamin (W1-W4, U1-U5, K4) |
Pełny opis: |
- Programowanie obiektowe w języku Python - Testowanie i debugowanie oprogramowania napisanego w języku Python - Programowanie operacji na plikach i systemie plików w języku Python - Programowanie graficznego interfejsu użytkownika w języku Python |
Literatura: |
1. Dokumentacja języka Python: https://docs.python.org/3/ 2. Al Sweigart, Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania, Helion 2017 3. Brett Slatkin, Efektywny Python. 90 sposobów na lepszy kod. Wydanie II, Helion 2020 4. Luciano Ramalho, Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming, O'Reilly 2022 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1 - Znajomość technik programowania obiektowego w języku Python W2 - Znajomość narzędzi do testów automatycznych w języku Python W3 - Znajomość narzędzi biblioteki standardowej umożliwiających operacje na plikach i systemie plików W4 - Znajomość wybranej biblioteki do tworzenia graficznego interfejsu użytkownika w języku Python Umiejętności U1 - Umiejętność użycia technik programowania obiektowego w programach U2 - Umiejętność zaprojektowania i zaimplementowania testów automatycznych U3 - Umiejętność debugowania programu U4 - Umiejętność stworzenia programu operującego na plikach i systemie plików U5 - Umiejętność zaprojektowania i zaimplementowania programu z graficznym interfejsem użytkownika Kompetencje społeczne K1 - Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się K2 - Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze K3 - Potrafi precyzyjnie formułować pytania służące pogłębieniu własnej wiedzy dotyczącej przedmiotu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania K4 - Umie zaplanować realizację zadania programistycznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Klisowski | |
Prowadzący grup: | Michał Klisowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Klisowski | |
Prowadzący grup: | Michał Klisowski, Łukasz Kwaśniewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.