Business environment in tourism
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | Z-TM.BET |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Business environment in tourism |
Jednostka: | Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Basic of tourism. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 h - seminar __________________________ Students work with lecturer - 30 h 20 h - personal studies ___________________________ 20 h - students own work All together 50 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | The verification of the learning outcomes is based on the students participation in discussions, workshops and presentations. |
Pełny opis: |
The course will help among others: - To learn fundamental concepts and principles of communication between people from different social and cultural backgrounds. - To reflect critically upon the influence of our own culture on how we view it and how we view other cultures. - To compare communication behavior verbal and nonverbal of different groups, and interpreted the behavior through culture. - To apply knowledge and skills to demonstrate autonomy, expert judgement, responsibility as an effective and ethical communicator across multiple cultural context. |
Literatura: |
Myron W. Lusting, Jolene Koester, Intercultural competence, Boston 2010 (PDF) Introducing. Intercultural Communication, Shuang Liu, Zala Vocic, Cindy Gallois, Sage 2015 (PDF) Martina Huber-Kriegler, Ildikó Lázár and John Strange, Mirrors and windows An intercultural communication textbook, Council of Europe, May 2003 (PDF) H. Fennes, K. Hapgood, Intercultural Learning in the classroom, London 1997 (lecture own copy) Juul M., Tourism and the European Union. Recent trends and policy developments, EU 2015, p. 3-25. Lehmeier H., Tourism policy and regional development in the European Union, “Geogaphica Timisiensis” 2010, vol. 19, nr 2, p. 124-130. Perelli, F., The role of the EU in promoting tourism in border areas: Lapland as a case study, Anno Accademico 2009-2010, p. 12-32. PetermannT., Christoph Revermann Ch., Scherz C., Future trends in tourism, Working report no. 101, May 2005, p. 1-13. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W08 Ma podstawową wiedzę o organizacjach i instytucjach turystycznych w Unii Europejskiej oraz o warunkach ich tworzenia i funkcjonowania P1A_W11 S1A_W02 K_W15 Zna i rozumie zasady funkcjonowania ruchu turystycznego w Unii Europejskiej oraz rolę instytucji i organizacji, które go tworzą P1A_W04 K_W02 Ma elementarną wiedzę o człowieku jako podmiocie i przedmiocie kultury, jako twórcy i uczestniku struktur społeczno-ekonomicznych oraz o jego interakcjach z najbliższym otoczeniem w procesie rozwoju cywilizacyjnego S1A_W05 K_W04 Ma ogólną wiedzę o normach społecznych, prawnych i moralnych różnych kręgów kulturowych współczesnego świata S1A_W07 Umiejętności K_U01 Korzysta z różnorodnych źródeł informacji, w tym ze źródeł elektronicznych, ocenia ich wiarygodność i przydatność do określonych celów P1A_U03 S1A_U02 K_U06 Interpretuje dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe w kontekście ich turystycznego wykorzystania P1A_U07 S1A_U02 K_U03 Dokonuje obserwacji oraz interpretacji zjawisk i procesów społecznych i kulturowych, a także analizuje wzajemne ich powiązania P1A_U06 S1A_U03 K_U18 Prezentuje problemy, poglądy oraz efekty własnej pracy badawczej na forum publicznym P1A_U10 S1A_U10 Kompetencje społeczne K_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy oraz umiejętności i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz pogłębiania i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności; wyznacza kierunki własnego rozwoju S1A_K01 P1A_K01 K_K8 Wykazuje kreatywność i inicjatywę w realizacji zadań dotyczących polityki turystycznej Unii Europejskiej S1A_K07 P1A_K08 K_K03 Potrafi współpracować w zespole przyjmując różne role zespołowe w tym rolę przywódczą, S1A_K02 P1A_K02 K_K06 Ma świadomość konieczności zachowania się w życiu zawodowym w sposób profesjonalny, etyczny, z poszanowaniem różnorodności poglądów i kultur S1A_K04 P1A_K04 K_K11 Wykazuje otwartość na potrzeby różnych grup ludzi oraz tolerancję w stosunku do ich odmienności kulturowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Lewkowicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Bielecka-Prus, Łukasz Lewkowicz, Agata Ziętek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.