Lektorat języka obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | C-AC.I3-LJO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka obcego |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.cnc.umcs.lublin.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Student powinien znać j. obcy na poziomie B1+ |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Różne formy pracy na ćwiczeniach 45 h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 45 h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) np. przygotowanie się do zajęć, prace domowe, prezentacja, studiowanie literatury, przygotowanie do testów, przygotowanie do testu semestralnego Łączna liczba godzin nie kontaktowych 15 h Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2,0 Od roku akademickiego 2017/2018 Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Różne formy pracy na ćwiczeniach 30 h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,0 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) np. przygotowanie się do zajęć, prace domowe, prezentacja, studiowanie literatury, przygotowanie do testów, przygotowanie do testu semestralnego Łączna liczba godzin nie kontaktowych 30 h Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 1,0 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | SPOSÓB WERYFIKACJI Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia. Efekty zatwierdzone na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII-39.9/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. tj. od cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akademickim 2012/2013 U1, U2, K1, K2 K3. aktywność na zajęciach, prace domowe, testy cząstkowe, dyskusja (język angielski). Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia. Efekty zatwierdzone na podstawie Uchwały Senatu UMCS Uchwały Senatu UMCS Nr XXIV-8.4/17 z dnia 28 czerwca 2017 r. tj. od cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akademickim 2017/2018 U1, U2, K1 Obecność i aktywność na zajęciach, prace domowe, testy cząstkowe, dyskusja (język angielski). U1, U2, K1 obecność i aktywność na zajęciach, ocena wypowiedzi ustnej i pisemnej, ocena z 2 testów pisemnych w semestrze (język niemiecki). U1, U2, K1 tłumaczenia tekstów, testy cząstkowe, dyskusja (język rosyjski). |
Pełny opis: |
Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio zaawansowanym. Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej. Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2 wg standardów Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. ZAKRES TEMATÓW: Szczegółowe zagadnienia z języka angielskiego dla studentów Chemii, sp. Analityka Chemiczna: semestr 3-revision, eco-guilt, future forms, environment- vocabulary, revision exercises, revision test. Unit 3 – revision, narrative tenses, unit 4- eco guilt- discussion, Conditional 0 and 1- introduction and exercises, extreme adjective, how to eat an elephant- reading and vocabulary exercises, revision test, Conditional 2 and 3 - introduction and exercises, how to eat a elephant- strong adjectives, lost in the Jungle- reading, listening and speaking exercises. J. rosyjski: Podróże samolotem, odprawa, kontrola bezpieczeństwa, Usługi hotelowe - rezerwacje, ocena i reklamacja, Sankt Petersburg – najważniejsze zabytki, Muzea – rodzaje, nazwy eksponatów, Najważniejsze postacie kultury rosyjskiej: malarze, pisarze, aktorzy itp. Podróże samochodem, Wyposażenie samochodu, organizacja ruchu drogowego, wypadki, Nowe technologie w życiu codziennym, gwarancja, reklamacja, Wynalazki i odkrycia – znaczenie dla ludzkości, Nagroda Nobla – historia, rosyjscy laureaci. j. niemiecki: Reisen, Unterkünfte beschreiben, Wege beschreiben,Wohnformen, Unterkünfte beschreiben, Haustausch,Grammatik trainieren und erweitern, Sprachfertigkeiten trainieren, Berühmte Chemiker, Teil 2- Präsentation planen und halten. METODY DYDAKTYCZNE: objaśnienie lub wyjaśnienie, metoda przewodniego tekstu z wykorzystaniem tekstu źródłowego METODY i KRYTERIA OCENIANIA: bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, obecność na zajęciach, ocena wypowiedzi ustnej i pisemnej, śródsemestralne testy kontrolne, semestralny test zaliczeniowy |
Literatura: |
j. angielski: C. Latham-Koenig, c. Oxenden, New English File Upper-intermdiate, Wydawnictwo OUP, 2014 M.Charmas, English for Students of Chemistry, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2014. j. niemiecki: Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb, Sicher B1+, Huber Verlag 2012, Ismaning, materiały źródłowe z elementami języka fachowego. j. rosyjski: O. Tatarchyk, A. Ślązak-Gwizdała, Nowyj dialog 3, WSiP, Warszawa 2014. Materiały dodatkowe: A. Machnacz, Iz pierowych ust 2 i 3, Wydawnictwo KRAM, 2011 A. Kaźmierak, L. Kędzierska, D. Matwijczyna, Podgotowitielnyje materiały k ekzamieny TELC, Materiały autorskie |
Efekty uczenia się: |
Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII - 39.9/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r.,tj. od cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akademickim 2012/2013 UMIEJĘTNOŚCI U1.Student potrafi się uczyć samodzielnie K_U34 U2.Student ma umiejętności językowe na poziomie B2 pozwalające między innymi na tłumaczenie i zrozumienie tekstów chemicznych K_U36 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Student rozumie potrzebę rozwoju i samodzielnego kształcenia K_K01 K2. Student potrafi pracować zespołowo K_K02 K3. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje w literaturze fachowej w języku obcym K_K05 Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXIV-8.4/17 z dnia 28 czerwca 2017 r. tj. od cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akademickim 2017/2018 UMIEJĘTNOŚCI: U1. Student ma umiejętności językowe na poziomie B2 K_U06 U2. Student potrafi realizować proces samokształcenia K_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Student rozumie konieczność dalszego kształcenia K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.