Przedmiot fakultatywny sem.1 - Repetytorium z matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | C-PF.I-RzMat |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot fakultatywny sem.1 - Repetytorium z matematyki |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla I stopnia chemii |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Dobra znajomość podstaw matematyki ze szkoły średniej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia 30 Konsultacje 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 40 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 4/3 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się studenta do ćwiczeń 10 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 20 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2/3 Łączna liczba punktów ECTS - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W5 -odpowiedzi ustne, dyskusja, aktywność, zaliczenie pisemne U1-U5 - odpowiedzi ustne, dyskusja, aktywność, zaliczenie pisemne K1-K2 -odpowiedzi ustne, dyskusja, aktywność |
Pełny opis: |
1. Pojęcie i własności funkcji: a) dziedzina i przeciwdziedzina funkcji, b) złożenie funkcji c) monotoniczność, okresowość 2. Rysowanie wykresów funkcji w programach: Wolfram Alpha, Geogebra. 3. Przegląd funkcji elementarnych: a) funkcje liniowe i kwadratowe, b) funkcje wielomianowe, c) funkcje wymierne, d) funkcje wykładnicze, e) funkcje logarytmiczne, f) funkcje trygonometryczne. 4. Rozwiązywanie równań i nierówności logarytmicznych i wykładniczych, również z użyciem programów matematycznych. 5. Elementy rachunku różniczkowego: obliczanie pochodnych funkcji jednej zmiennej, wyznaczanie błędu pomiaru, różniczka funkcji, rozwinięcie w szereg Taylora i błąd przybliżenia. 6. Elementy rachunku całkowego-proste metody całkowania. |
Literatura: |
1. . N. Dróbka, K. Szymański, Zbiór zadań z matematyki dla kl. III i IV szkół średnich, Warszawa, 1986. 2. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na wyższe uczelnie, WNT, 2003 3. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2004 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA (K_W01) W1. zna pojęcia związane z funkcjami: okresowość, monotoniczność, złożenie funkcji, dziedzina i przeciwdziedzina W2. zna wykresy funkcji elementarnych W3. zna zasady rozwiązywania prostych równań i nierówności wykładniczych, logarytmicznych i trygonometrycznych W4. zna podstawowe wzory na pochodne oraz zasady ich stosowania W5. rozumie interpretację geometryczną całki oznaczonej UMIEJĘTNOŚCI (K_U01) U1 potrafi wyznaczyć dziedzinę i przeciwdziedzinę funkcji U2 potrafi zbadać monotoniczność prostych funkcji U3 potrafi naszkicować wykresy prostych funkcji wielomianowych, potęgowych, wykładniczych, logarytmicznych i trygonometrycznych również w poznanych programach komputerowych U4 potrafi rozwiązać proste równania i nierówności wielomianowe, logarytmiczne, wykładnicze, również z użyciem programów matematycznych. U5 potrafi obliczyć pochodne, również funkcji złożonych U6 potrafi zastosować pochodne do obliczania błędu pomiarowego U7 potrafi liczyć proste całki oraz pola wybranych obszarów z wykorzystaniem rachunku całkowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. potrafi ocenić poziom swojej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się K_K01 K2. potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.