Podstawy zarządzania i marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | C-PS.I6-PZiM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy zarządzania i marketingu |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wykład prowadzony w formie zdalnej przy wykorzystaniu platformy MsTeams |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS od roku akademickiego 2020/2021 Wykład 30 Konwersatorium 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Studiowanie literatury 15 Przygotowanie się do konwersatorium 15 Przygotowanie się do zaliczenia 15 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 45 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 Konsultacje 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia zatwierdzonych na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII-39.9/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. tj. od cyklu kształcenia 2012/2013 W1, U1, K1 wykład - zaliczenie pisemne W1, U1, K1 konwersatorium - prace zaliczeniowe lub kolokwia śródsemestralne Sposób weryfikacji efektów kształcenia na studiach pierwszego stopnia zatwierdzonych na podstawie Uchwały Senatu UMCS uchwałą Nr XXIV- 8.4/17 18 z dnia 28 czerwca 2017 r. tj. od cyklu kształcenia 2017/2018 W1, U1, K1 wykład - zaliczenie pisemne W1, U1, K1 konwersatorium - prace zaliczeniowe lub kolokwia śródsemestralne Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru) przy wykorzystaniu platformy Wirtualny Kampus UMCS |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przybliżenie jego uczestnikom podstawowych zagadnień dotyczących problematyki zarządzania organizacją oraz marketingu. Na wykładzie przedstawiona zostanie charakterystyka głównych nurtów zarządzania organizacją, funkcji zarządzania oraz instrumentów marketingowych wykorzystywanych przez współczesne przedsiębiorstwa. Podczas wykładu omówione zostaną zasady funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa na konkurencyjnym rynku oraz charakterystyka relacji, kształtowanych pomiędzy przedsiębiorstwem a jego otoczeniem. Konserwatorium 1. Wprowadzenie do zajęć: sylabus, zakres tematyczny, warunki zaliczenia, organizacja zajęć, literatura 2. Organizacja i jej otoczenie – istota, różne ujęcia pojęcia organizacja, organizacja jako system społeczno-techniczny, typy organizacji, efekt synergiczny, otoczenie organizacji 3. Proces zarządzania i praca kierownika - istota etapów zarządzania, osoba kierownika, rodzaje kierowników, funkcje, role, umiejętności kierownicze, szczeble zarządzania 4. Planowanie w organizacji – istota, proces planowania, rodzaje planów, bariery planowania 5. Planowanie strategiczne – pojęcie i elementy strategii, analiza SWOT 6. Struktury organizacyjne – istota, elementy konstrukcyjne struktur organizacyjnych, rodzaje struktur organizacyjnych 7. Plan marketingowy – podstawowe pojęcia, marketing MIX, 4P, 8. Prezentacja projektów |
Literatura: |
▪ Zakrzewska-Bielawska A. (red.), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012. ▪ Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. ▪ Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003. ▪ Koźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. ▪ Masłyk – Musiał E., Rakowska A., Krajewska – Bińczyk E., Zarządzanie dla inżynierów, PWE, Warszawa 2012. ▪ Sikorski Cz., Nauka o zarządzaniu, Wydawnictwo AHE w Łodzi, Łódź 2009. ▪ Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa 2011. ▪ Mućko P., Sokół A., Jak założyć i prowadzić własną firmę ?, CeDeWu, Warszawa 2010. ▪ Jones G., Beauty Imagined. A History of the Global Beauty Industry, Oxford University Press, New York 2010. |
Efekty uczenia się: |
Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXII-39.9/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. tj. od cyklu kształcenia 2012/2013 WIEDZA W1. Student zna podstawy zarządzania i marketingu K_W17 UMIEJĘTNOŚCI U1. Student potrafi ocenić powiązania z zakresu podstaw zarządzania i marketingu z wiedzą dotyczącą przedmiotów chemicznych K_U29 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Student rozumie znaczenie przedsiębiorczości w życiu K_K07 Na podstawie Uchwały Senatu UMCS uchwałą Nr XXIV-8.4/17 z dnia 28 czerwca 2017 r. tj. od cyklu kształcenia 2017/2018 WIEDZA W1. Student zna i rozumie podstawowe uwarunkowania ekonomiczne związane z działalnością gospodarczą K_W11 UMIEJĘTNOŚCI U1. Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozwiązywania różnych problemów z zakresu zarządzania i marketingu K_U01 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Student jest gotów do oceny własnej wiedzy i rozumie konieczność dalszego kształcenia K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.