Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korozja i ochrona przed korozją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: C-RRA.I5-KoK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Korozja i ochrona przed korozją
Jednostka: Wydział Chemii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z chemii ogólnej i fizycznej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

15 godz. wykład + 15 godz. laboratorium

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1

Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury 10

Przygotowanie się do zaliczenia i ćwiczeń 20

Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 30

Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1-W2, U1-U2, K1 - zaliczenie pisemne

Pełny opis:

Terminem korozja (łac. corrosio – zżeranie) określa się zjawisko niszczenia materiałów pod wpływem działania otaczającego je środowiska (atmosfery, opadów, wód), jak i czynników technologicznych uwalnianych do atmosfery w wyniku działalności człowieka. Są nimi tlenki siarki, azotu, dwutlenek węgla, kurz, itp. oraz wszelkiego rodzaju chemikalia. Najczęściej zjawisko korozji odnosimy do metali i ich stopów, jednakże dotyczy ono również tworzyw niemetalowych, takich jak beton, materiały ceramiczne, tworzywa sztuczne.

Literatura:

1. Notatki z wykładów

2. Zalecana literatura, której wykaz zostanie podany na pierwszym wykładzie.

Efekty uczenia się:

Na podstawie Uchwały Senatu UMCS Nr XXIV-8.4/17 z dn. 28 czerwca 2017 r., tj. od cyklu kształcenia 2017/2018:

WIEDZA

W1 - Student ma wiedzę z podstawowych dziedzin chemii, dzięki czemu zdaje sobie sprawę z problemów, które towarzyszą korozji; K_W05

W2 - Student zna podstawy budowy i działania aparatury naukowej wykorzystywanej do ćwiczeń związanych z korozją

UMIEJĘTNOŚCI

U1 - Student potrafi powiązać wiedzę z podstawowych przedmiotów chemicznych z wiedzą dotyczącą zjawiskom korozji; K_U04

U2 - Student potrafi planować pracę własną i w zespole; K_U09

KOMPETENCJE

K1 - Student rozumie ograniczenia własnej wiedzy, ma rozbudzoną chęć poznania nowych faktów i umie formułować zagadnienia służące

dalszemu pogłębianiu wiedzy; K_K01

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0