Wykład ogólnouniwersytecki„Własna działalność gospodarcza jako alternatywa dla pracy najemnej”
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-14-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0419) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogólnouniwersytecki„Własna działalność gospodarcza jako alternatywa dla pracy najemnej” |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i finansów |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie 9 g/ 0,5 ECTS, w tym: - wykład 9 g / 0,5 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 9 g./ 0,5 ECTS, w tym: - praca nad projektem 9 g./ 0,5 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu:18 g Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 1 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Indywidualna praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Wykład 1. Przedsiębiorczość oraz przesłanki prowadzenia działalności gospodarczej 2. Przedsiębiorczość w Polsce oraz bariery prowadzenia działalności gospodarczej 3. Planowanie w biznesie 4. Źródła informacji o biznesie 5. Instytucje otoczenia biznesu wspierające prowadzenia działalności gospodarczej 6. Pomoc finansowa skierowana na założenia działalności gospodarczej 8. Sukces przedsiębiorstwa |
Literatura: |
1. Cieślik J.: Przedsiębiorczość dla ambitnych, Jak uruchomić własny biznes, wydawnictwa Akademickie i profesjonalne, Warszawa 2008 2. Łebkowski M.: Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Helion, Gliwice 2009 3. Gerkowicz M., Ćwik K. (red.), Vademecum przedsiębiorcy, OIC Poland, Lublin 2010. 4. Jeleńska A. , Własna firma – jak założyć i poprowadzić?, Forum Doradców Podatkowych, Kraków 2013. 5. Markowski W., ABC SMALL BUSINESS'U, MARCUS, Warszawa 2014. 6. Mućko P., Sokół A., Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce i w wybranych krajach europejskich, CeDeWu, Warszawa 2012. 7. Tokarski M., Tokarski A., Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -zna podstawowe więzi społeczne, ekonomiczne oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, przedsiębiorcy -posiada podstawową wiedzę o normach i regułach prawnych, organizacyjnych , moralnych organizujących struktury i instytucje gospodarcze -zna ogólne zasady tworzenia rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości Umiejętności: -potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do identyfikacji zasad działania podmiotów gospodarujących -potrafi przeprowadzić ocenę efektywności podstawowych (prostych) projektów gospodarczych -potrafi efektywnie wykorzystywać oddane mu do dyspozycji zasoby w realizacji zadań podmiotu gospodarującego Kompetencje społeczne: -jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania ekonomiczne -potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadań własnych i grupowych -ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań gospodarczych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.