Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład ogólnouniwersytecki:„Społeczna odpowiedzialność biznesu”

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-43-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wykład ogólnouniwersytecki:„Społeczna odpowiedzialność biznesu”
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy: Wykłady ogólnouniwersyteckie
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin: test jednokrotnego wyboru przy wykorzystaniu platformy Wirtualny Kampus UMCS

Pełny opis:

Celem wykładu jest przybliżenie jego uczestnikom podstawowych zagadnień dotyczących problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) . Na wykładzie przedstawiona zostanie rola społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności współczesnych przedsiębiorstw, podstawowe cele i zadania

CSR oraz sposoby realizacji projektów odpowiedzialnych społecznie przez przedsiębiorstwa.

Główny nacisk położony zostanie na omówieniu etycznych, prospołecznych oraz proekologicznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz na analizie relacji, kształtowanych pomiędzy przedsiębiorstwem a jego interesariuszami.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw,

PWE, Warszawa 2009.

2. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie

teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2011

3. Bojar M., Społeczna odpowiedzialność w biznesie,

Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2007

4. Jackson J., Biznes i moralność, Wydawnictwo Naukowe PWN,

Warszawa 2008.

5. Crane A., Matten D., McWilliams A., The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, Oxford University Press 2019.

Literatura uzupełniająca:

1. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w

procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.

Beck, Warszawa 2008.

2. Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN,

Warszawa 1998.

3. Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa.

Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, WoltersKluwer

Polska, Kraków 2007

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W02 absolwent zna i rozumie pojęcia, teorie i metody badań stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

K_W07 absolwent zna i rozumie normy prawne, organizacyjne i etyczne kształtujące organizacje i relacje między nimi

K_W11 absolwent zna i rozumie wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu

Umiejętności :

K_U01 absolwent potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w organizacjach i ich otoczeniu oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie ich oceny oraz krytycznej analizy i syntezy

K_U02 absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska organizacyjne i społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik ICT związanych z realizacją społecznej odpowiedzialności biznesu

K_U8 absolwent potrafi planować i organizować własną pracę oraz pracę wykonywaną w ramach zespołu

Kompetencje społeczne:

K_K03 absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

K_K07 absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych

K_K08 absolwent jest gotów do postępowania w sposób profesjonalny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 15 godzin, 300 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Zinczuk
Prowadzący grup: Bartłomiej Zinczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)