Przedsiębiorczość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-BT.2002 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość |
Jednostka: | Wydział Biologii i Biotechnologii |
Grupy: |
Przedmioty społeczne/humanistyczne do wyboru biologia i biotechnologia I stopnia |
Strona przedmiotu: | http://www.revas.pl |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych informacji z zakresu: zarządzanie, finanse przedsiębiorstw, marketing, podstawy mikroekonomii. Umiejętność korzystania z internetowych źródeł informacji. Podstawowa znajomość obsługi komputera, umiejętność wyszukiwania informacji w sieci oraz umiejętność komunikacji z wykorzystaniem aplikacji internetowych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie 15 godz./0,5 ECTS - aktywny udział w ćwiczeniach, analiza i rozwiązywanie problemów decyzyjnych - 15 godz./0,5 ECTS b) godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): łącznie 40 godz./1,5 ECTS - samodzielna lektura i przygotowanie się do zajęć 25 godz./1 ECTS - przygotowanie i prezentacja projektu 15 godz./0,5 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 55 godz. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Organizowanie pracy zespołu zarządzającego wirtualną firmą (ustalenie podziału obowiązków, systemu podejmowania decyzji, systemu komunikowania się, planowania pracy zespołowej). Przygotowanie decyzji w grze symulacyjnej. Decyzje dotyczące różnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa podejmowane zespołowo przez zarządy wirtualnych firm podczas 6-12 okresów. |
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w jednoosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Scenariusz i instrukcja gry (w formie pdf i materiały video) 2. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, 3. M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2019 (ibuk Libra) 4. W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: 1. M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 2. A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 3. F. R. David, Strategic Management, Concepts and Cases, Pearson, 2011. 4. B. Nelson, E. Tyson, Starting a Business All-in-One For Dummies, For Dummies; 2nd edition, 2019. 5. The Staff of Entrepreneur Media, Start Your Own Business: The Only Startup Book You'll Ever Need, Entrepreneur Press; 8th edition, 2021. 6. I. Rącka, Z. Szmaj, Zarządzanie Strategiczne, PWSZ, Kalisz, 2018 (ibuk Libra) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Student zna ogólne zasady dotyczące ochrony własności intelektualnej w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej [K_W16]. - Student zna podstawy formalne niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej [K_W17]. Umiejętności: - Student potrafi wyszukać i wykorzystać źródła informacji w języku polskim i angielskim na temat przedsiębiorczości i prowadzenia własnej działalności gospodarczej [K_U02]. - Student potrafi wykorzystać technologie informacyjne w celu pozyskiwania i przetwarzania informacji związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej [K_U03]. - Student potrafi czytać ze zrozumieniem literaturę fachową z zakresu przedsiębiorczości i wykorzystać ją w dyskusji [K_U06]. Kompetencje społeczne: - Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych [K_K03]. - Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy [K_K12]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Magdalena Panasiuk-Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.