Agile Project Menagement
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-DS-2S-O.8 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0618) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
|
Nazwa przedmiotu: | Agile Project Menagement |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams/log-in |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Studenci powinni znać podstawy zarządzania przedsiębiorstwem (w szczególności zarządzania procesowego) oraz zarządzania zasobami ludzkimi (praca grupowa). Powinni także posiadać podstawową wiedzę na temat realizacji projektów informatycznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Łącznie 30h, w tym 15h wykładu oraz 15h laboratorium. 1 ECTS. b) godziny niekontraktowe (praca własna studenta): Łącznie 95h , w tym: studiowanie literatury (notatki własne, literatura podstawowa, literatura rozszerzona, artykuły naukowe) 40h, przygotowanie się do zajęć (gier symulacyjnych) 40h, przygotowanie do egzaminu/zaliczenia 15h. 4 ECTS. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 125h, 5 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Wykład: • Egzamin pisemny w formie testu. Laboratorium: • Aktywne uczestnictwo w grach symulacyjnych • Czynny udział w zajęciach łącznie z opracowaniem scenariuszy zwinnego zarządzania projektami podczas realizacji gier symulacyjnych • Test pisemny |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu zostanie omówiona historia i filozofia zwinnego zarządzania projektami, w tym ramy Scrum. W szczególności omówione zostaną następujące obszary: wprowadzenie do Scrum, idealny zespół Scrum, wymagania i współpraca z klientem, estymacja pracy, przepływ projektu i wdrożenie Scrum. Pokazane zostaną również podstawowe różnice i główne podobieństwa pomiędzy zarządzaniem projektami w stylu agile i waterfall. Studenci dowiedzą się więcej o Scrumie poznając jego filary i wartości oraz odnosząc się do istotnych ról w zespole Scrum. Podczas kursu pokazane zostanie w jaki sposób zarządzać i udoskonalać artefakty Scruma (product backlog, sprint backlog, increment), rozwijać User Stories, Epic, wdrażać strategie dostarczania wartości Agile oraz jak efektywnie organizować pięć ważnych wydarzeń Scruma dla Zespołu Scrumowego. Omówione zostaną również podstawowe narzędzia wspierające organizację pracy w zespołach scrumowych tj. task board, burndown, burnup, release i velocity chart oraz podstawowe metryki projektowe: Cost Performance Index oraz Schedule Performance Index. Przeprowadzone zostaną również gry symulacyjne pokazujące wykorzystanie scrum w praktyce. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A Guide to the Project Management Body of Knowledge and the Standard for Project Management - Seventh Edition, Project Management Institute, 2021 2. AgilePM, Agile Project Management – handbook v2, Agile Business Consortium, APMG International, 2017 3. Learning Agile. Understanding Scrum, XP, Lean, and Kanban, O'Reilly Media, Andrew Stellman, Jennifer Greene Literatura uzupełniająca: 1. Project Management Absolute Beginner's Guide, Greg Horine, Pearson Education, 2022 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K_W01 - w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową, najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju nauk społecznych, w szczególności w zakresie światowych metod i standardów zarządzania projektami, programami i portfelami projektów (P7S_WG ) K_W06 - w pogłębionym stopniu - zagadnienia związane z klasycznym i zwinnym zarządzaniem projektami, w szczególności Scrum (P7S_WG) K_W08 - w pogłębionym stopniu - wpływ wzorców kulturowych, norm etycznych i nowoczesnych technologii na przebieg procesów i kierunki rozwoju współczesnych organizacji oraz ich otoczenia, w szczególności uwzględniając te problemy w doborze i implementacji metod zarządzania projektami z perspektywy różnorodnych zespołów projektowych (P7S_WG) UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K_U02 - wykorzystać różne źródła informacji z zakresu nauk społecznych i metod analizy danych do szczegółowego opisu zjawisk i procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i w jego otoczeniu branżowym, a następnie dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu doboru właściwych metod zarządzania projektami z uwzględnieniem możliwości implementacji metod zwinnych jako koncepcji i filozofii działania organizacji w turbulentnym środowisku gospodarczym P7S_UW, P7S_UK K_U11 - współpracować w pracy zespołowej, podejmować rolę lidera oraz kierować pracą zespołu, co ma szczególne znaczenia dla grupowej pracy zespołowej w środowisku zwinnym oraz w podejmowaniu wyzwań stojących przed Scrum Master'em P7S_UO. K_U12 - planować i realizować własne uczenie się i uczenie się innych osób. Ma to zasadnicze znaczenie dla realizacji projektów w organizacjach opartych na wiedzy. Scrum Master jako lider zespołu jest odpowiedzialny za procesy zarządzania wiedzą oraz korzystanie z doświadczeń organizacji P7S_UU. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K_K01 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy mając na celu osiągnięcie sukcesu projektowego z perspektywy celów strategicznych organizacji P7S_KO. K_K02 - współdziałania i pracowania w zespołach, organizacjach i instytucjach, odpowiedzialnego pełnienia w nich różnych ról organizacyjnych i społecznych, w tym Scrum Master'a, Project Owner'a bądź członka zespołu deweloperskiego P7S_KO. K_K06 - krytycznej oceny własnej wiedzy oraz odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy poprzez ciągłe uzupełnianie wiedzy i doskonalenie nabytych umiejętności, przy wykorzystaniu różnorodnych źródeł, metod i technik samokształcenia. Jest to szczególnie istotne w obecnym świecie dynamicznych zmian gospodarczych. Nieustanne podnoszenie własnej wiedzy z uwzględnieniem samokształcenia jest jednym z determinantów skutecznej realizacji projektów w środowisku zwinnym P7S_KK. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kański | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kański | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Kański | |
Prowadzący grup: | Łukasz Kański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.