Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-E-LS-JA-5Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.cnc.umcs.lublin.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość ogólnego języka angielskiego na poziomie B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). Student potrafi zrozumieć zasadnicze punkty rozmowy, gdy używany jest język jasny i standardowy, a rozmowa dotyczy spraw znanych związanych z pracą, szkołą, czasem wolnym etc. Potrafi sobie poradzić w większości sytuacji, jakie spotyka się w podróży w regionie języka docelowego. Potrafi wypowiedzieć się w sposób prosty i zwięzły na tematy z życia codziennego i dotyczące własnych zainteresowań. Potrafi opowiedzieć wydarzenie, przeżycie osobiste lub sen, wyrazić nadzieję lub cel, jak również przedstawić krótkie uzasadnienie lub wyjaśnienie dotyczące projektu lub pomysłu. Student przystępuje do testu poziomującego przed rozpoczęciem zajęć z języka obcego. Test jest umieszczony na platformie elektronicznej Wirtualny Kampus CNiCJO UMCS. Informacje dotyczące możliwości uzyskiwania międzynarodowych certyfikatów językowych z zakresu nauk ścisłych i ekonomicznych (Business English) podane są na stronie: www.cnc.umcs.lublin.pl |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): ćwiczenia 30 g. b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): przygotowanie do zajęć 30 g. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 60g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W poszczególnych semestrach: • sprawdzian częściowy • sprawdzian końcowy • analiza przypadku (indywidualna, w grupach) • prezentacja przypadku • praca pisemna • wypowiedź przedmiotowa |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń jest poszerzenie wiedzy studenta i doskonalenie jego umiejętności językowych na poziomie średniozaawansowanym wyższym. Studenci poznają język specjalistyczny używany w środowisku pracy, tzw. język biznesu. Celem zajęć jest również rozwijanie sprawności językowych (czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, ustne porozumiewanie się, wypowiedzi pisemne), a także utrwalanie i poszerzanie wiadomości z zakresu gramatyki języka angielskiego. Poprzez opracowywane materiały do nauki języka ( artykuły z prasy ekonomicznej, wywiady z ludźmi biznesu z krajów obszaru anglojęzycznego, etc.) student zapoznaje się również z elementami międzynarodowej kultury korporacyjnej oraz zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem globalnej gospodarki w kontekście wielokulturowości. Szczegółowy zakres tematów obejmuje: kwestie zatrudnienia, sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie, prawa i procesy rządzące rynkiem, obowiązki w pracy, różnice kulturowe, reklamę i marketing, wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstw, elementy finansów, bankowości, księgowości, a także zagadnienia makroekonomiczne. Student poznaje język pozwalający na ćwiczenie tzw. Business Skills (prezentacja, rozmowa telefoniczna, negocjacje, zebrania, korespondencja biznesowa oraz zachowania w sytuacjach "okołobiznesowych”). 120-godzinny kurs pełnego modułu językowego pozwala na podniesienie umiejętności językowych o jeden poziom, zgodnie ze standardami Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy (Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dubicka I., O'Keeffe M., Dignen B., Hogan M., Wright L., Business Partner B1+, Pearson Education Ltd, Harlow 2018 + digital resources 2. Evans L., Business Partner B1+ Workbook, Pearson Education Ltd, Harlow 2018 Grupa zaawansowana 4. Dubicka I., Rosenberg M., Business Partner B2, Pearson Education limited, Harlow Britain, 2018. 5. Dubicka I., Lansford L., Workbook B2, Pearson Education Limited, Harlow Britain, 2018 Literatura uzupełniająca: 1. Mascull B., Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2011. 2. New Oxford Business English Dictionary, Oxford University Press, Oxford 2005. 3. Collin P.H., Bartnicki K., Słownik Biznesu, Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1999. 4. Collin P.H., Bartnicki K., Słownik Bankowości I Finansów, Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2000. 5. Ivanovic A., Collin P.H., Słupski J., Słownik Marketingu, Peter Collin Publishing Ltd & Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2000. 6. Thomson A.J., Martinet A.V., A Practical English Grammar, Oxford University Press, Oxford 1990. 7. Alexander L.G., Longman English Grammar, Longman , Harlow 1989. 8. Current issues of The Economist (magazine) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 Ma pogłębioną wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych i ekonomicznych uwarunkowań rozwoju rynków na świecie, np. odnośnie standardów przyjętych w przemyśle i usługach - zarządzania jakością. K_W01 W02 Rozumie reguły rządzące kierowaniem zespołem, zarządzaniem projektem, istotę informacji zwrotnej i rolę odpowiedniego doboru kadr. K_W01, K_W08 Umiejętności: U01 Potrafi właściwie analizować procesy społeczno-ekonomiczne w dobie globalizacji, np. upodabnianie się rynków, wymagań producenta i konsumenta K_U05 U02 Poprawnie używa słownictwa i struktur gramatycznych do wyrażenia niezadowolenia (np. składanie reklamacji) i przewidywania skutków postępowania, przy użyciu konstrukcji strony biernej, okresów warunkowych i czasowników modalnych K_U16, K_U18 U03 Potrafi samodzielnie pisać maile formalne i nieformalne, raporty, znając zasady odpowiedniego doboru słownictwa, gramatyki i formy wypowiedzi pisemnej K_ U16, K_U18 U04 Potrafi głosić krótkie prezentacje np. o wybranym produkcie, omawiać metody zarządzania i szkolenia kadry, np. coaching K_U16, K_U18 Kompetencje społeczne: K01 Wykazuje zaangażowanie w stałe podnoszenie swoich kompetencji językowych, uczenia się słownictwa z zakresu zagadnień społeczno-ekonomicznych K_ 01, K_07 K02 Wykazuje chęć do pracy zespołowej lub w parze w celu wspólnego opracowania tematu, np. analiza studium przypadku dotycząca różnic pomiędzy rynkami, różnic kulturowych K_01, K_07 K03 Odpowiednio przygotowuje się do swojej pracy, dostarcza zadane prace pisemne K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KW
KW
KW
KW
KW
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwit, Kazimiera Siedlaczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN KW
KW
WT ŚR CZ KW
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kwit, Kazimiera Siedlaczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.