Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-E-LS-O.20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw ekonomii.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

wykład 30h

ćwiczenia 15h

Łącznie: 45h/2 ECTS


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

studiowanie literatury 30h

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 20h

przygotowanie się do zaliczenia wykładu 20h

Łącznie: 70h/2 ECTS


Sumarycznie: 115h/4 ECTS



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie pisemne, bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, realizacja zadań praktycznych, projekt.

Pełny opis:

Celem zajęć w ramach przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy na temat prowadzenia skutecznych działań rynkowych, polegających na zdobyciu oraz utrzymaniu nabywców. Słuchacze nabędą umiejętności planowania działań z zakresu marketingu w oparciu o wiedzę na temat określonych instrumentów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Armstrong G., Kotler , Ph., Marketing: wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

Podstawy marketingu, red. A. Czubała, PWE, Warszawa 2012.

Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2012.

Literatura uzupełniająca:

Bondos I., Cena jako marketingowy instrument oddziaływania na konsumentów, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.

Dyczkowska J., Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa 2014.

Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011.

Kall J., Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.

Lipowski M., Multikanałowość dystrybucji usług w gospodarce sieciowej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.

Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa 2012.

Marketing przyszłości: od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego, red. G. Rosa, J. Perenc, I. Ostrowska, C.H.Beck, Warszawa 2017.

Rutkowski I, Strategie produktu: koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.

Sobczyk G., Marketing na rynku dóbr i usług, Innovatio Press WN WSEI w Lublinie, Lublin 2013.

Taranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania efekty, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.

Tesławski M. i Przyjaciele., Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2015.

Tesławski M. i Przyjaciele, Techniki promocji sprzedaży, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016.

Waniowski P., Marketingowe zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2014.

Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, WN PWN, Warszawa 2013.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

-posiada podstawową wiedzę o marketingowej koncepcji funkcjonowania przedsiębiorstw

-zna metody i narzędzia skutecznego oddziaływania na klientów

-zna i interpretuje podstawowe pojęcia marketingowe

Umiejętności:

-potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do oceny skuteczności działań marketingowych podmiotów rynkowych

-potrafi przeprowadzić analizę konkretnych problemów marketingowych.

Kompetencje społeczne:

-jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w zespołach opracowujących i oceniających działania marketingowe.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Lipowska
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Kalina Grzesiuk, Ilona Lipowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Lipowska
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Ilona Lipowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)