Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketplace

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-FR-2S-W-M
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketplace
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość ogólnych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym; znajomość podstawowych terminów z zakresu finansów i rachunkowości, znajomość podstaw z zakresu logistyki, zarządzania i marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godzinowe ekwiwalenty:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30 h/1 ECTS, w tym:

- wykład - omówienie gry: 30 h / 1 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

90 h/3 ECTS, w tym:

- analiza danych: 30 h / 1 ECTS

- podejmowanie decyzji : 30 h / 1 ECTS

- opracowanie biznesplanu i raportu 30 h / 1 ECTS

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 120 h

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS.


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Organizowanie pracy zespołu zarządzającego wirtualną firmą (ustalenie podziału obowiązków, systemu podejmowania decyzji, systemu komunikowania się, planowania pracy zespołowej).

Przygotowanie decyzji z wykorzystaniem symulatora prognozowanych wyników Marketplace Live.

Decyzje dotyczące różnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa podejmowane zespołowo przez zarządy wirtualnych firm podczas 8 okresów.

Analiza wyników badań rynku udostępnianych przez system Marketplace Live w kolejnych okresach decyzyjnych.

Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8.

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności.


Pełny opis:

• Zespoły realizują scenariusz gry strategicznej – rozpoczynanie działalności i zarządzanie nowym przedsiębiorstwem, podążając za cyklem życia nowego produktu,

• Uczestnicy symulacji, korzystając z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki internetowej, wykonują te same zadania, jakie stoją przed osobami zarządzającymi prawdziwym przedsiębiorstwem, rywalizując z konkurencyjnymi podmiotami (współuczestniczącymi Zespołami) działającymi na międzynarodowym rynku mikrokomputerów. Problemy/zadania, przed którymi stają Uczestnicy gry, to m.in.: projektowanie marki, planowanie kampanii reklamowych, ustalanie poziomu wynagrodzeń pracowników, ustalanie harmonogramu produkcji, troska o zyski, zarządzanie przepływem gotówki.

Zaletami symulacji są:

• poznanie wszystkich aspektów biznesu poprzez zarządzanie symulowanym nowo-powstałym przedsiębiorstwem,

• sprzyjanie lepszemu podejmowaniu decyzji, ucząc zarządzania całkowicie zintegrowaną firmą, w tym zarządzania kanałami zbytu, marketingiem, produkcją, zasobami ludzkimi i finansami,

• stopniowe wprowadzane nowych pojęć, w miarę jak stają się one niezbędne na danym etapie rozwoju firmy,

• rozwijanie przywództwa, pracy zespołowej i zdolności interpersonalnych.

• rozwijanie zdolności planowania strategicznego i umiejętności wykonawczych w szybko zmieniającym się środowisku,

• wpajanie koncentrowania się na ostatecznym wyniku finansowym i na równoczesnej potrzebie zapewnienia zadowolenia klientów.

• ujawnienie skutków finansowych decyzji biznesowych oraz to, w jaki sposób wypływają one na ostateczne osiągnięcia finansowe.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl

2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html

3. http://www.marketplace-simulation.com

Literatura uzupełniająca:

1. R. Charan, What the CEO Wants You to Know: How Your Company Really Works, 2017

2. W. Vieira, The Winning Manager: Timeless Principles for Corporate Success, 2014

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

w sposób uporządkowany i pogłębiony - pojęcia używane w finansach i rachunkowości podmiotu gospodarczego (K_W01)

w stopniu pogłębionym metody i narzędzia pozwalające na analizę danych społeczno-gospodarczych celem podejmowania optymalnych decyzji zarządczych (K_W05)

mechanizm rynkowy do podejmowania decyzji w swojej firmie (K_W12 )

Absolwent potrafi:

wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania przebiegu i prognozowania zjawisk gospodarczych w przedsiębiorstwie oraz kształtowania się zjawisk na rynku (K_U02)

przeprowadzić ocenę efektywności swojej firmy i jej projektów inwestycyjnych (K_U05);

Absolwent jest gotów do:

krytycznej samooceny poziomu posiadanych umiejętności, w tym podejmowanych decyzji i wykonanych analiz do stałego doskonalenia się (K_K01)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Misterek
Prowadzący grup: Wojciech Misterek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)