Marketplace
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-FR-2S-W-M |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Marketplace |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość ogólnych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym; znajomość podstawowych terminów z zakresu finansów i rachunkowości, znajomość podstaw z zakresu logistyki, zarządzania i marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godzinowe ekwiwalenty: a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 h/1 ECTS, w tym: - wykład - omówienie gry: 30 h / 1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): 90 h/3 ECTS, w tym: - analiza danych: 30 h / 1 ECTS - podejmowanie decyzji : 30 h / 1 ECTS - opracowanie biznesplanu i raportu 30 h / 1 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 120 h Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Organizowanie pracy zespołu zarządzającego wirtualną firmą (ustalenie podziału obowiązków, systemu podejmowania decyzji, systemu komunikowania się, planowania pracy zespołowej). Przygotowanie decyzji z wykorzystaniem symulatora prognozowanych wyników Marketplace Live. Decyzje dotyczące różnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa podejmowane zespołowo przez zarządy wirtualnych firm podczas 8 okresów. Analiza wyników badań rynku udostępnianych przez system Marketplace Live w kolejnych okresach decyzyjnych. Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8. Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności. |
Pełny opis: |
• Zespoły realizują scenariusz gry strategicznej – rozpoczynanie działalności i zarządzanie nowym przedsiębiorstwem, podążając za cyklem życia nowego produktu, • Uczestnicy symulacji, korzystając z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki internetowej, wykonują te same zadania, jakie stoją przed osobami zarządzającymi prawdziwym przedsiębiorstwem, rywalizując z konkurencyjnymi podmiotami (współuczestniczącymi Zespołami) działającymi na międzynarodowym rynku mikrokomputerów. Problemy/zadania, przed którymi stają Uczestnicy gry, to m.in.: projektowanie marki, planowanie kampanii reklamowych, ustalanie poziomu wynagrodzeń pracowników, ustalanie harmonogramu produkcji, troska o zyski, zarządzanie przepływem gotówki. Zaletami symulacji są: • poznanie wszystkich aspektów biznesu poprzez zarządzanie symulowanym nowo-powstałym przedsiębiorstwem, • sprzyjanie lepszemu podejmowaniu decyzji, ucząc zarządzania całkowicie zintegrowaną firmą, w tym zarządzania kanałami zbytu, marketingiem, produkcją, zasobami ludzkimi i finansami, • stopniowe wprowadzane nowych pojęć, w miarę jak stają się one niezbędne na danym etapie rozwoju firmy, • rozwijanie przywództwa, pracy zespołowej i zdolności interpersonalnych. • rozwijanie zdolności planowania strategicznego i umiejętności wykonawczych w szybko zmieniającym się środowisku, • wpajanie koncentrowania się na ostatecznym wyniku finansowym i na równoczesnej potrzebie zapewnienia zadowolenia klientów. • ujawnienie skutków finansowych decyzji biznesowych oraz to, w jaki sposób wypływają one na ostateczne osiągnięcia finansowe. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl 2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html 3. http://www.marketplace-simulation.com Literatura uzupełniająca: 1. R. Charan, What the CEO Wants You to Know: How Your Company Really Works, 2017 2. W. Vieira, The Winning Manager: Timeless Principles for Corporate Success, 2014 |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: w sposób uporządkowany i pogłębiony - pojęcia używane w finansach i rachunkowości podmiotu gospodarczego (K_W01) w stopniu pogłębionym metody i narzędzia pozwalające na analizę danych społeczno-gospodarczych celem podejmowania optymalnych decyzji zarządczych (K_W05) mechanizm rynkowy do podejmowania decyzji w swojej firmie (K_W12 ) Absolwent potrafi: wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania przebiegu i prognozowania zjawisk gospodarczych w przedsiębiorstwie oraz kształtowania się zjawisk na rynku (K_U02) przeprowadzić ocenę efektywności swojej firmy i jej projektów inwestycyjnych (K_U05); Absolwent jest gotów do: krytycznej samooceny poziomu posiadanych umiejętności, w tym podejmowanych decyzji i wykonanych analiz do stałego doskonalenia się (K_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Misterek | |
Prowadzący grup: | Wojciech Misterek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.