Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-FR-LS-O.8.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Słuchacz zna podstawowe pojęcia ekonomiczne, jak prawo popytu i podaży, konkurencja, konkurencyjność, rentowność przedsiębiorstwa. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 godz. / 2 ECTS - wykład 15 godz. - ćwiczenia 15 godz. b) Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie: 45 godz. / 1 ECTS - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - studiowanie literatury 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia pisemnego 20 godz. Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu: 75 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Końcowe zaliczenie pisemne. Opracowanie projektu zespołowego. Analiza przypadku w grupach. |
Pełny opis: |
Przedmiot pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności na temat zarządzania przedsiębiorstwem zorientowanego na odbiorcę (konsumenta). Słuchacze poznają podstawowe działania i instrumenty marketingowe stosowane przez podmioty gospodarcze funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji. Wykład poświęcony jest szczególnie zdefiniowaniu i wyjaśnieniu pojęć, zaprezentowaniu składowych elementów marketingu, zaś ćwiczenia służą nabyciu praktycznych umiejętności doboru i posługiwania się instrumentami marketingowymi oraz ocenie ich skuteczności. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 (dostęp przez BG UMCS: http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/marketing-eugeniusz-michalski-184206). Kotler Ph., Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 (dostęp przez BG UMCS: http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/marketing-henryk-mruk-42783). Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing – podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2001. Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2016. Russel E.,The Fundamentals of Marketing, Bloomsbury Publishing, 2009 (https://books.google.pl/books?id=JlU3DQAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W_1: Student zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem. W_2: Student jest świadomy roli, jaką odgrywa marketing w instytucjach finansowych. W_3: Student wie, na czym polega wykorzystanie w praktyce koncepcji marketingowej. W_3: Student zna narzędzia marketingu. Umiejętności: U_1: Student potrafi wykorzystać wiedzę do oceny działalności marketingowej instytucji finansowych. U_2: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką produktu. U_3: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką cen. U_4: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką komunikacji marketingowej. U_5: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką dystrybucji. Kompetencje społeczne: K_1: Student potrafi pracować w zespole. K_2: Student jest przygotowany do działania w sposób przedsiębiorczy. K_3: Student jest gotów do krytycznej oceny działań marketingowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Lembrych-Furtak | |
Prowadzący grup: | Anna Głowacz, Robert Lembrych-Furtak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Lembrych-Furtak | |
Prowadzący grup: | Anna Głowacz, Robert Lembrych-Furtak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.