Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-FR-LS-O.8.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Słuchacz zna podstawowe pojęcia ekonomiczne, jak prawo popytu i podaży, konkurencja, konkurencyjność, rentowność przedsiębiorstwa.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30 godz. / 2 ECTS

- wykład 15 godz.

- ćwiczenia 15 godz.

b) Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie: 45 godz. / 1 ECTS

- przygotowanie do ćwiczeń 15 godz.

- studiowanie literatury 10 godz.

- przygotowanie do zaliczenia pisemnego 20 godz.


Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu: 75 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Końcowe zaliczenie pisemne.

Opracowanie projektu zespołowego.

Analiza przypadku w grupach.

Pełny opis:

Przedmiot pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności na temat zarządzania przedsiębiorstwem zorientowanego na odbiorcę (konsumenta). Słuchacze poznają podstawowe działania i instrumenty marketingowe stosowane przez podmioty gospodarcze funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji. Wykład poświęcony jest szczególnie zdefiniowaniu i wyjaśnieniu pojęć, zaprezentowaniu składowych elementów marketingu, zaś ćwiczenia służą nabyciu praktycznych umiejętności doboru i posługiwania się instrumentami marketingowymi oraz ocenie ich skuteczności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 (dostęp przez BG UMCS: http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/marketing-eugeniusz-michalski-184206).

Kotler Ph., Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2018.

Literatura uzupełniająca:

Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 (dostęp przez BG UMCS: http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/marketing-henryk-mruk-42783).

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing – podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2001.

Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2016.

Russel E.,The Fundamentals of Marketing, Bloomsbury Publishing, 2009 (https://books.google.pl/books?id=JlU3DQAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W_1: Student zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem.

W_2: Student jest świadomy roli, jaką odgrywa marketing w instytucjach finansowych.

W_3: Student wie, na czym polega wykorzystanie w praktyce koncepcji marketingowej.

W_3: Student zna narzędzia marketingu.

Umiejętności:

U_1: Student potrafi wykorzystać wiedzę do oceny działalności marketingowej instytucji finansowych.

U_2: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką produktu.

U_3: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką cen.

U_4: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką komunikacji marketingowej.

U_5: Student potrafi zaplanować działania związane z polityką dystrybucji.

Kompetencje społeczne:

K_1: Student potrafi pracować w zespole.

K_2: Student jest przygotowany do działania w sposób przedsiębiorczy.

K_3: Student jest gotów do krytycznej oceny działań marketingowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Lembrych-Furtak
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Robert Lembrych-Furtak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Lembrych-Furtak
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Robert Lembrych-Furtak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)