Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Symulacje i modelowanie procesów logistycznych Simulink

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-LG-2S-O.10Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0619) Komputeryzacja (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Symulacje i modelowanie procesów logistycznych Simulink
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aUVGJNIfUFoUwKZICyd6ADk9oE-EWMQU254g0hQQYV3w1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8f47ef34-0554-4338-8b4a-75af807b91c1&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Posiadanie wiedzy teoretycznej z zakresu ekonomii, logistyki i zarządzania.

Podstawowe umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

• wykład: 15h,

• konwersatorium: 30h.

Łącznie: 45h/2 ECTS.


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

• studiowanie literatury, analiza dostępnych przykładów: 15h,

• przygotowanie się do zaliczenia konwersatorium (projektu): 20h,

• przygotowanie się do egzaminu z wykładu: 20h.

Łącznie: 55h/2 ECTS.


Sumarycznie: 100h/4 ECTS.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Wykład: egzamin testowy.

Konwersatorium: indywidualne opracowanie projektu.

Pełny opis:

Modelowanie procesów jest istotne w każdej organizacji – obszarem potencjalnego modelowania mogą być m.in. procesy logistyczne. Właściwe poznanie procesów oraz zobrazowanie ich w postaci modeli daje szansę zidentyfikowania ewentualnych problemów w ich przebiegu i w konsekwencji ich usprawnienia. Modelowanie wymaga umiejętności opisu badanej rzeczywistości w przybliżony sposób ale z uwzględnieniem jego najistotniejszych cech. Symulowanie umożliwia sprawdzenie wielu potencjalnych rozwiązań dzięki możliwości wielokrotnego odtwarzania modelu. Dzięki temu można podjąć próbę optymalizacji procesów (z uwzględnieniem różnych kryteriów).

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Mrozek Z., Mrozek Z., Matlab i Simulink. Poradnik użytkownika, Helion, Gliwice 2018.

2. Sradomski W., Matlab. Praktyczny podręcznik modelowania, Helion, Gliwice 2015.

3. Banasiak K., Algorytmizacja i programowanie w Matlabie, Wydawnictwo BTC, Legionowo 2017.

4. Krajka A., Modelowanie i symulacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012.

Literatura uzupełniająca:

1. Gutenbaum J., Modelowanie matematyczne systemów, Polska Akademia Nauk. Instytut Badań Systemowych, Warszawa 2003.

2. Krupa K., Modelowanie, symulacja i prognozowanie. Systemy ciągłe, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.

3. Mielczarek B., Modelowanie symulacyjne w zarządzaniu. Symulacja dyskretna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2009.

4. Walaszek-Babiszewska A. Modelowanie rozmyte systemów stochastycznych. Teoria, modele, bazy wiedzy, Oficyna Wydawnicza. Politechnika Opolska, Opole 2010.

5. Pratap R., MATLAB 7. Dla naukowców i inżynierów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

Źródła internetowe:

1. https://www.mathworks.com/academia/examples.html

2. https://www.mathworks.com/products/matlab.html

3. https://www.mathworks.com/products/simulink.html

Efekty uczenia się:

Wiedza:

• Student zna podstawy w zakresie modelowania i symulacji procesów logistycznych.

• Student opisuje pojęcia związane modelowaniem oraz symulacjami.

• Student wyjaśnia rolę modelowania w naukach ekonomicznych.

Umiejętności:

• Student dostrzega zastosowania modelowania na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem.

• Student potrafi wykonać model bazując na systemie rzeczywistym.

• Student używa modelowania oraz symulacji na potrzeby interpretowania zjawisk ekonomicznych.

Kompetencje społeczne:

• Student chętnie podejmuje się tworzenia modeli oraz przeprowadzania symulacji w każdym obszarze nauk ekonomicznych i zarządzania.

• Student przejawia postawy samodzielnego działania w uczeniu się i organizacji pracy własnej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0