Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyka dystrybucji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-LG-2S-O.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logistyka dystrybucji
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw z zakresu marketingu

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

- wykład 15h

- ćwiczenia 15h

Łącznie: 30h/ 3ECTS


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

studiowanie literatury 15h/ 1 ECTS

przygotowanie się do zaliczenia wykładu i ćwiczeń 40h/ 1 ECTS

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 40h/1 ECTS

Łącznie: 95h/2 ECTS


Sumarycznie: 125h/5 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Umiejętności: Analiza przykładów

Wiedza: Zaliczenie pisemne

Pełny opis:

Przedmiot przygotowany dla kierunku Logistyka mający na celu szczegółowe zaprezentowanie istoty dystrybucji jako jednego z instrumentów marketingowych przedsiębiorstwa.

Przedmiot obejmuje wykład oraz ćwiczenia, na których zgłębiane oraz wyjaśniane na przykładach są zagadnienia prezentowane na wykładzie.

Literatura:

LLiteratura podstawowa:

Lipowski M., Multikanałowość dystrybucji usług w gospodarce sieciowej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.

Pisz I., Sęk T., Zielecki W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

M. Trenz, Multichannel commerce. A Consumer Perspective on the

Integration of Physical and Electronic Channels, Springer; 2015th edition.

Specjalistyczne czasopisma naukowe:

- J. Vogel, M. Paul, (2015). One firm, one product, two prices: Channel-based price differentiation and customer retention, Journal of

Retailing and Consumer Services, vol. 27.

- Trampe, D., Konuş, U. & Verhoef, P. C. (2014). Customer Responses to Channel Migration Strategies Toward the E-channel. Journal of

Interactive Marketing, Vol. 28(4).

- Verhoef, P. C., Kannan, P. K., & Inman, J. J. 2015. From multi-channel retailing to omni-channel retailing. Introduction to the special

issue on multichannel retailing. Journal of Retailing, Vol. 91(2).

- Lipowski, M. and Bondos, I., The influence of perceived media richness of marketing channels on online channel usage:

Intergenerational differences, "Baltic Journal of Management" 2018, Vol. 13 No. 2.

Efekty uczenia się:

WIEDZA - Student zna i rozumie

W1 - w stopniu pogłębionym koncepcje i metody logistyki w zakresie marketingowo rozumianej dystrybucji (K_W01)

W2 - w pogłębionym stopniu działania organizacji logistycznych we współczesnych uwarunkowaniach gospodarki światowej (K_W02)

W3 - zasady formułowania i rozwiązywania problemów związanych z logistyką dystrybucji z uwzględnieniem możliwości wykorzystania zaawansowanych technologii ICT (K_W04)

W4 - zaawansowane metody i narzędzia gromadzenia i przetwarzania danych na potrzeby realizacji procesów związanych z logistyką dystrybucji (K_W06)

W5 - w stopniu pogłębionym przebieg i skutki zjawisk determinujących zmiany tendencji w zakresie logistyki dystrybucji (K_W07)

UMIEJĘTNOŚCI - Student potrafi:

U1 - identyfikować i opisywać nowe zjawiska zachodzące w obszarze logistyki dystrybucji (K_U01)

U2 - komunikować się z otoczeniem z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii z zakresu logistyki dystrybucji (K_U06)

U3 - wykorzystywać nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów z zakresu logistyki dystrybucji (K_U03)

WIEDZA:K_W01, K_W02, K_W04, K_W06, K_W07,

UMIEJĘTNOŚCI: K_U01, K_U06, K_U03

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kalina Grzesiuk
Prowadzący grup: Kalina Grzesiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0