Metody badań rynku TSL
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-LG-LS-O.19 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań rynku TSL |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotów: Podstawy marketingu, Statystyka w logistyce |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30g/2 ECTS, w tym: - wykład 15 g/1 ECTS - konwersatorium 15 g/1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 70 g/2 ECTS, w tym: - przygotowanie studiów przypadku, opracowanie projektu i jego prezentacji, przygotowanie się do zaliczenia konwersatorium oraz wykładu 70 g/2 ECTS - Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 100 g; sumaryczna ilość punktów ECTS: 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne - studia przypadku indywidualne i w grupach - opracowanie projektu w grupach - pisemne zaliczenie wykladu w formie testu |
Pełny opis: |
Wykład przedstawia zastosowanie metod, technik, narzędzi badania rynków w sektorze TSL (Transport-Spedycja-Logistyka) w ujęciu makroekonomicznym i mikroekonomicznym (badanie i pomiar czynników rynku TSL, analiza perspektyw jego rozwoju, działań jego uczestników), a także zarządczym - w celu oceny aktualnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw, a także możliwości jej poprawy na rynku TSL. Prezentuje zastosowanie metod i technik, modeli badań rynku, zapewaniających podejmowanie przez przedsiębiorstwa sektora TSL skutecznych decyzji oraz realizację zintegrowanych działań, ukierunkowanych na wzrost efektywności procesów obsługi klientów (instytucjonalnych oraz indywidualnych) rynku TSL, w oparciu o wewnętrzne i zewnętrzne źródła danych wtórnych oraz pierwotnych. Konwersatoria mają za zadanie zapoznanie studentów z metodami badań rynków i możliwościami ich zastosowania w sektorze TSL, poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, analizę w formie dyskusji dydaktycznej studiów przypadku, opracowanie w grupach i ustną prezentację z wykorzystaniem rozwiązań ICT - projektów, przedstawiających możliwości realizacji procesów badań rynku w działalności firm kierujących swoją ofertę do klientów branży TSL. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk (2016) Badanie rynku, The Market Research Society, Kogan Page. London, eBook. K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.) (2018) Badania marketingowe: rozwój metod i technik badawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław. P. Zaborek (2015), Elements of marketing research, Warsaw School of Economics, Warszawa. Literatura uzupełniająca I. Olejnik, M. Kaczmarek, A. Springer (2018) Badania jakościowe: metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa. K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red) (2020) Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: - K_W01 - podstawowe pojęcia, techniki i metody badawcze wyjaśniające zależności między zjawiskami, procesami, również klientami na rynku, a także możliwości ich praktycznego zastosowania w branży TSL, - K_W06 - podstawowe metody, techniki i narzędzia badania rynku stosowane w zarządzaniu organizacjami i procesami logistycznymi, pozwalające na pozyskiwanie, przetwarzanie, analizę i wykorzystywanie danych w branży TSL, - K_W10 - zasady zarządzania przedsiębiorstwami oraz procesami logistycznymi w sektorze TSL, z zastosowaniem analizy strategicznej organizacji, uwzględniającej składowe jej mikrootoczenia i czynniki makrootoczenia. Umiejętności - ABSOLWENT POTRAFI: - K_U01 - wykorzystać nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów badawczych na rynku TSL poprzez zastosowanie właściwych metod, technik i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania danych, ich analizy i oceny, - K_U05 - posługiwać się technikami pozyskiwania i zastosowania danych, informacji również wiedzy, z uwzględnieniem rozwiązań ICT, - K_U06 - przygotowywać pisemne projekty i ich ustne prezentacje dotyczące wybranych problemów badania rynku dla organizacji i procesów logistycznych na rynku TSL, - K_U10 - organizować pracę własną i zespołu badań rynku TSL, reprezentującego przedstawicieli wybranych funkcji zarządzania, specjalistów z zewnątrz oraz współpracować z nimi. Kompetencje społeczne - ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: - K_K01 - oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, także ciągłego dokształcania się i doskonalenia umiejętności praktycznych w obszarze metod badania rynku TSL, - K_K03 - pracy i współdziałania w realizacji celów i zadań w organizacjach logistycznych, w oparciu o wykorzystywane metody badań rynku TSL. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN KW
KW
KW
KW
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Dolińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dolińska, Monika Ratajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.