Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań rynku TSL

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-LG-LS-O.19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Metody badań rynku TSL
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotów: Podstawy marketingu, Statystyka w logistyce

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30g/2 ECTS, w tym:

- wykład 15 g/1 ECTS

- konwersatorium 15 g/1 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie 70 g/2 ECTS, w tym:

- przygotowanie studiów przypadku, opracowanie projektu i jego prezentacji, przygotowanie się do zaliczenia konwersatorium oraz wykładu 70 g/2 ECTS

- Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 100 g; sumaryczna ilość punktów ECTS: 4


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne

- studia przypadku indywidualne i w grupach

- opracowanie projektu w grupach

- pisemne zaliczenie wykladu w formie testu


Pełny opis:

Wykład przedstawia zastosowanie metod, technik, narzędzi badania rynków w sektorze TSL (Transport-Spedycja-Logistyka) w ujęciu makroekonomicznym i mikroekonomicznym (badanie i pomiar czynników rynku TSL, analiza perspektyw jego rozwoju, działań jego uczestników), a także zarządczym - w celu oceny aktualnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw, a także możliwości jej poprawy na rynku TSL. Prezentuje zastosowanie metod i technik, modeli badań rynku, zapewaniających podejmowanie przez przedsiębiorstwa sektora TSL skutecznych decyzji oraz realizację zintegrowanych działań, ukierunkowanych na wzrost efektywności procesów obsługi klientów (instytucjonalnych oraz indywidualnych) rynku TSL, w oparciu o wewnętrzne i zewnętrzne źródła danych wtórnych oraz pierwotnych.

Konwersatoria mają za zadanie zapoznanie studentów z metodami badań rynków i możliwościami ich zastosowania w sektorze TSL, poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, analizę w formie dyskusji dydaktycznej studiów przypadku, opracowanie w grupach i ustną prezentację z wykorzystaniem rozwiązań ICT - projektów, przedstawiających możliwości realizacji procesów badań rynku w działalności firm kierujących swoją ofertę do klientów branży TSL.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk (2016) Badanie rynku, The Market Research Society, Kogan Page. London, eBook.

K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.) (2018) Badania marketingowe: rozwój metod i technik badawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.

P. Zaborek (2015), Elements of marketing research, Warsaw School of Economics, Warszawa.

Literatura uzupełniająca

I. Olejnik, M. Kaczmarek, A. Springer (2018) Badania jakościowe: metody i zastosowania, CeDeWu, Warszawa.

K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red) (2020) Badania marketingowe w gospodarce cyfrowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.

Efekty uczenia się:

Wiedza - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

- K_W01 - podstawowe pojęcia, techniki i metody badawcze wyjaśniające zależności między zjawiskami, procesami, również klientami na rynku, a także możliwości ich praktycznego zastosowania w branży TSL,

- K_W06 - podstawowe metody, techniki i narzędzia badania rynku stosowane w zarządzaniu organizacjami i procesami logistycznymi, pozwalające na pozyskiwanie, przetwarzanie, analizę i wykorzystywanie danych w branży TSL,

- K_W10 - zasady zarządzania przedsiębiorstwami oraz procesami logistycznymi w sektorze TSL, z zastosowaniem analizy strategicznej organizacji, uwzględniającej składowe jej mikrootoczenia i czynniki makrootoczenia.

Umiejętności - ABSOLWENT POTRAFI:

- K_U01 - wykorzystać nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów badawczych na rynku TSL poprzez zastosowanie właściwych metod, technik i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania danych, ich analizy i oceny,

- K_U05 - posługiwać się technikami pozyskiwania i zastosowania danych, informacji również wiedzy, z uwzględnieniem rozwiązań ICT,

- K_U06 - przygotowywać pisemne projekty i ich ustne prezentacje dotyczące wybranych problemów badania rynku dla organizacji i procesów logistycznych na rynku TSL,

- K_U10 - organizować pracę własną i zespołu badań rynku TSL, reprezentującego przedstawicieli wybranych funkcji zarządzania, specjalistów z zewnątrz oraz współpracować z nimi.

Kompetencje społeczne - ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

- K_K01 - oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, także ciągłego dokształcania się i doskonalenia umiejętności praktycznych w obszarze metod badania rynku TSL,

- K_K03 - pracy i współdziałania w realizacji celów i zadań w organizacjach logistycznych, w oparciu o wykorzystywane metody badań rynku TSL.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Dolińska
Prowadzący grup: Małgorzata Dolińska, Monika Ratajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0